هدف محورشناسی ارتقای توانمندی تجزیه و تحلیل محیط پیرامونی توسط دانشجویان است

ارتش  

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران:

 

 

 پایگاه مردمی ارتش سرتیپ دوم مجیدرضا طاهری گفت: مهمترین هدف از اعزام دانشجویان به اردوهای آموزش عملی محورشناسی، ارتقای توانمندی تجزیه و تحلیل محیط پیرامونی توسط آنها است.

به گزارش پایگاه مردمی نقل از  روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران، سرتیپ دوم طاهری در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی آجا در خصوص ماموریت آموزش محورشناسی برای دانشجویان دوره های 26 و دهم حرفه ای دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش گفت: پس از اینکه دانشجویان دو ترم نظری را به پایان می رسانند، درس عملی محورشناسی با هدف ارتقای توانمندی تجزیه و تحلیل محیط پیرامونی و با اعزام دانشجویان در قالب 15 گروه محورشناسی به مناطق مختلف کشور بویژه مناطق صفر مرزی و نقاط مهم و ژئوپولتیکی کشور که به کویرها و آبراه های داخلی منتهی می شوند؛ به عنوان یک برنامه مصوب آموزشی به مورد اجرا گذاشته می شود.

وی افزود: دانشجویان در این ماموریت در حوزه های نظامی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی مناطق مورد بازدید را تجزیه و تحلیل نموده و مسایلی از قبیل نقاط ضعف و قوت، تهدیدها و فرصت های موجود در آن مناطق را در کتابچه ای یادداشت کرده و همراه با فیلم مستندی از سفرنامه خود به دانشگاه ارائه می دهند. در پایان این ماموریت آموزشی نیز دانشجویان اعزامی موظفند فیلم ارائه شده توسط دانشجویان دیگر را ببینند و با دیگر نقاط بازدیدشده آشنا شوند.

امیر طاهری در ادامه تصریح کرد: همه ساله قبل از اجرای ماموریت آموزش محورشناسی، فرماندهان و مسئولان دافوس ارتش برنامه ریزی های منظم و منسجمی را انجام می دهند و ماه ها قبل از آغاز این برنامه از طریق ستاد ارتش با ستاد های نیروهای تابعه آجا و وزارتخانه ها و دستگاه های مختلف مکاتبه نموده و دیدار با مسئولان استان ها و بازدید از اماکن و مناطق مختلف را برنامه ریزی می نمایند.

وی در پایان با اشاره به اینکه نتایج و دستاوردهای ماموریت آموزش محورشناسی به سامانه فرماندهی ارتش و سایر مراجع ذی صلاح منعکس می شود؛ گفت: هرساله تلاش می شود تا این برنامه آموزشی با کیفیت مطلوب تری اجرا شده و الحمدلله امسال نیز برابر گزارش های واصله، محورشناسی دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش نسبت به سنوات گذشته از کیفیت بهتر و شور و حال بیشتری برخوردار گردیده است که امیدواریم نتایج مفید و ارزشمندی را نیز به همراه داشته باشد.

گفتنی است،  دانشجویان دوره های 26 و دهم حرفه ای دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش از 22 تا 30 اردیبهشت ماه در قالب 15 گروه به ماموریت آموزش محورشناسی در نقاط مختلف کشور اعزام شده اند که این ماموریت گسترده ترین برنامه آموزش عملی محورشناسی در سطح نیروهای مسلح می باشد.


نظرات شما عزیزان:




  • یکتا گستر
  • قالب بلاگفا