جهانی‌سازی دفاع مقدس باعث نجات عراق و سوریه شد/ طرح ایجاد 5 قرارگاه در عراق از سوی سرلشکر سلیمانی

ارتش  

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران:

جهانی‌سازی دفاع مقدس باعث نجات عراق و سوریه شد/ طرح ایجاد 5 قرارگاه در عراق از سوی سرلشکر سلیمانی

 
 
 پایگاه مردمی ارتش :معاون طرح و برنامه و بودجه ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به مبحث جهانی‌سازی دفاع مقدس گفت: اگر ما موفق به حفظ عراق و سوریه شدیم؛ به دلیل بهره‌گیری از تجارب دفاع مقدس بود.
 

به گزارش  پایگاه مردمی ارتشبه نقل از خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، سردار دریادار اصغر صالح معاون طرح و برنامه و بودجه ستاد کل نیروهای مسلح، در نشست شورای عالی تحقیقات غیر صنعتی نیروهای مسلح که امروز در پژوهشگاه علوم معارف دفاع مقدس برگزار شد، با اشاره به تعبیر رهبر انقلاب از دفاع مقدس به‌عنوان یک گنج اظهار داشت: دفاع مقدس می‌تواند منبع و مرجع ده‌ها سند دفاعی امنیتی باشد و حتی در سطوح عملیاتی و تاکتیکی نه‌فقط برای ایران بلکه برای جهان، مورد استفاده قرار گیرد.

وی در ادامه با اشاره به حضور اخیر خود در کشور روسیه افزود: در مسکو از مجموعه‌ای که مرتبط با اقدامات روس‌ها در جنگ جهانی بود، بازدیدی داشتم. روس‌ها بخش قابل ملاحظه‌ای را برای تبیین مجموعه اقدامات خود در جنگ جهانی اختصاص داده بودند. این در حالی است که جنگ آن‌ها با دفاع مقدس ما قابل مقایسه نیست؛ چرا که ما در جنگ تحمیلی هشت ساله نه‌تنها مقابل عراق بلکه مقابل بسیاری از کشورهای جهان ایستادیم.

معاون ستاد کل نیروهای مسلح تأکید کرد: ما برای ملی‌سازی دفاع مقدس باید به دنبال تبیین وقایع آن دوران باشیم و در این مسیر راهکارهای ابتکاری و خلاقانه ارائه دهیم.

سردار صالح همچنین در تبیین جهانی‌سازی دفاع مقدس گفت: اگر ما موفق به حفظ عراق و سوریه شدیم؛ به دلیل بهره‌گیری از تجارب دفاع مقدس بود.

وی با اشاره به بحران‌آفرینی داعش در کشور عراق ادامه داد: هنگامی که مقامات عراقی احساس شکست می‌کردند، ما با کمک فرمانده‌ای که در میدان دفاع مقدس بزرگ شده بود، یعنی سرلشکر سلیمانی، توانستیم این کشور را نجات دهیم. تجربیات ما در دفاع مقدس توانست سوریه را نیز نجات دهد و حتی آن تجربه‌ها در یمن نیز کارساز شد. این‌ها گوشه‌ای از جهانی‌سازی دفاع مقدس است.

دریادار صالح در ادامه با تأکید بر لزوم توسعه سواحل مکران بیان کرد: ما باید با در پیش گرفتن روش‌های کاملا متفاوت نسبت به توسعه این سواحل اقدام کنیم و می‌توانیم از طریق بستر "دفاع" به توسعه سواحل مکران بپردازیم.

معاون ستاد کل نیروهای مسلح تصریح کرد: با بکارگیری گوشه‌ای از ظرفیت‌های دفاع مقدس می‌توان مشکلات کشور را به راحتی برطرف کرد.

وی افزود: سردار سلیمانی هنگامی که وارد عراق شد، گفت که قصد دارد پنج قرارگاه (برای مقابله با تروریست‌ها) در این کشور تشکیل دهد، و در کار خود نیز موفق بود؛ لذا با توجه به این موضوع ما در عرصه اقتصاد نیز می‌توانیم چندین قرارگاه را ذیل یک قرارگاه مرکزی ایجاد کنیم؛ تا به این وسیله مشکلات کشور برطرف شود.

سردار صالح گفت: در حالی که ما فکر می‌کنیم نظریه‌ها را باید حتما بیگانگان ارائه کنند؛ نظریه‌های بسیاری از درون دفاع مقدس ارائه می‌شود و نظریاتی را که در جهان ارائه می‌کنیم، از دل دفاع مقدس استخراج شده است؛ که البته این نظریات باید تدوین شوند.

معاون ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به توجه ویژه رهبر معظم انقلاب اسلامی به مقوله دفاع مقدس خاطرنشان کرد: غنی‌ترین نظریه درباره دفاع مقدس را رهبر انقلاب ارائه کرده‌اند.

گفتنی است در این نشست سردار خداکرمی، جانشین پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس توضیحاتی را در خصوص فعالیت‌های پژوهشگاه به حاضران ارائه کرد.

همچنین پیش از آغاز این نشست، دریادار صالح از نمایشگاه دستاوردهای پژوهشگاه علوم ومعارف دفاع مقدس بازدید کرد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



  • یکتا گستر
  • قالب بلاگفا