امکان تولید تانک‌های «تی 90» در ایران

ارتش  

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران:

امکان تولید تانک‌های «تی 90» در ایران

 
 
 پایگاه مردمی ارتش :روسیه در صورت دریافت پیشنهاد از ایران، آماده سازماندهی تولید تحت لیسانس تانک های روسی «تی 90 اس» در این کشور خواهد بود.

به گزارش  پایگاه مردمی ارتش به نقل از گروه بین‌الملل دفاع پرس، «ویچیسلاو خالیتوف»، معاون مدیر کل شرکت روسی «اورالسکی واگنی زاوود» به خبرگزاری «اینترفاکس» خبر داد که در صورت دریافت پیشنهاد از ایران، روسیه آماده سازماندهی تولید تحت لیسانس تانک‌های روسی «تی 90 اس» در این کشور خواهد بود.

این درحالی است که پیشتر «آلکسی ژاریچ»، معاون دیگر مدیرکل شرکت «اورالسکی واگنی زاوود» روسیه اعلام کرده بود که تا زمان لغو محدودیت‌های همکاری فناوری نظامی با ایران، سازماندهی تولید تانک در این کشور ممکن نخواهد بود.

در همین خصوص امیر سرتیپ «احمدرضا پوردستان» فرمانده نیروی زمینی ارتش هفتم آذرماه سال گذشته در گفت‌وگو با خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس،‌ در پاسخ به فضای مثبت ایجاد شده و امکان گسترش روابط نظامی با کشور روسیه اظهار داشت: کشور روسیه اعلام آمادگی کرده تا در تمامی حوزه‌های تجهیزاتی و دفاعی که مورد نیاز جمهوری اسلامی ایران است کمک و پشتیبانی لازم را داشته باشد.

وی با بیان اینکه ظرفیت‌های بسیار خوبی در سطح نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران وجود دارد که ارتش روسیه به آن نیاز دارد، بر تعامل دفاعی و نظامی دو کشور تاکید کرد و افزود: قطعا یکی از مواردی که در دستور کار نیروی زمینی قرار دارد، خرید تانک پیشرفته تی 90 و همچنین سلاح‌ها و تجهیزات سبکی است که در عرصه فضای جنگ‌های نیابتی مورد نیاز ما است.

گفتنی است؛ تانک پیشرفته تی 90 مجهز به رادار است که موشک‌های ضد تانک شلیک شده را شناسایی و منهدم می‌کند. این تانک همچنین به نوعی زره خاص مجهز است که گلوله‌ها در صورت اصابت به آن در بخش بیرونی منفجر می‌شوند و به داخل نفوذ نمی کنند.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



  • یکتا گستر
  • قالب بلاگفا