کشورهای بزرگ منطقه باید در برابر نفوذ و توسعه طلبی آمریکا بایستند

ارتش  

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران:

کشورهای بزرگ منطقه باید در برابر نفوذ و توسعه طلبی آمریکا بایستند

 
 
 پایگاه مردمی ارتش :وزیر دفاع گفت: کشورهای مستقل و قدرت های بزرگ منطقه باید با اتحاد و همکاری‌های همه جانبه در برابر نفوذ و توسعه طلبی آمریکا بایستند.
به گزارش پایگاه مردمی ارتش به نقل از    گروه دفاعی امنیتی دفاع پرس  ، سردار حسین دهقان وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران و تبره کلژنرال آندره راوکوف وزیر دفاع جمهوری بلاروس در حاشیه کنفرانس امنیت بین المللی مسکو2016 با یکدیگر دیدار و پیرامون مسائل دو جانبه، منطقه ای و بین المللی گفتگو کردند.

سردار دهقان در این دیدار اظهار داشت: زمینه ها و ظرفیت های بسیار مناسبی برای همکاری دو کشور در همه حوزه ها به ویژه در حوزه دفاعی –امنیتی وجود دارد که می توانیم با فعال سازی آن سطح روابط و تعاملات دو کشور را به نحو مطلوبی ارتقاء بخشیم.

دهقان افزود: کسانی که امروز به نام اسلام دست به جنایت و آدمکشی می زنند هیچ نسبتی با اسلام ندارند و باید همه با اتحاد، همگرایی و همکاری های سازمان یافته با این جریان شوم مبارزه کنیم.

وزیر دفاع از عناصر اروپایی داعش به عنوان یک تهدید بالقوه علیه امنیت جهانی یاد کرد و افزود: آمریکا با اتخاذ راهبرد راه اندازی جنگ های نیابتی در صدد است ضمن مهار قدرت های بزرگ و نوظهور، هزینه آن را نیز به کشورهای تحت سلطه خود تحمیل کند.

دهقان گفت: پیام کنفرانس امنیت بین المللی مسکو می تواند پاسخ و هشداری جدی به آمریکا و اذنابش باشد که دنیا اجازه تداوم اجرای اینگونه راهبردهای ضد بشری را به آنان نخواهد داد.

وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران تأکید کرد: کشورهای مستقل و قدرت های بزرگ منطقه باید با اتحاد و همکاری‌های همه جانبه در برابر نفوذ و توسعه طلبی آمریکا بایستند.

وزیر دفاع بلاروس نیز در این دیدار با تأکید مفاد سخنرانی سردار دهقان در کنفرانس امنیت بین المللی مسکو و تمجید از نقش جمهوری اسلامی ایران در مبارزه بی امان با تروریسم گفت: بلاروس آماده بهره برداری از تجارب ایران در این زمینه می باشد.

وی با تهدید آمیز خواندن گسترش ناتو و تحرکات روز افزون آمریکا در منطقه افزود:اینگونه اقدامات نه تنها کمکی به ایجاد ثبات و امنیت در منطقه نخواهد کرد بلکه فضای تنش و ناامنی را گسترش خواهد داد.

تبره کلژنرال آندره راوکوف با بیان اینکه بلاروس اهمیت ویژه ای برای روابط با جمهوری اسلامی ایران قائل است بر گسترش هرچه بیشتر روابط دفاعی-امنیتی تهران مینسک تأکید کرد.

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



  • یکتا گستر
  • قالب بلاگفا