تاکید اسلام بر بهره گیری از فرماندهان متعهد و متخصص/ شرایط فعلی کشور نیاز به مدیریت جهادی دارد

ارتش  

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران:

تاکید اسلام بر بهره گیری از فرماندهان متعهد و متخصص/ شرایط فعلی کشور نیاز به مدیریت جهادی دارد

 
 
 پایگاه مردمی ارتش :رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در جلسه شورایعالی فرماندهان نیروی هوایی گفت: اسلام به فرماندهی و مدیریت نگاه ویژه ای دارد و بر گزینش و بهره گیری از فرماندهان لایق، متعهد و متخصص منطبق با معیارهای مشخص تأکید نموده است.
به گزارش پایگاه مردمی ارتشبه نقل از گروه دفاعی امنیتی دفاع پرس، حجت الاسلام آل هاشم رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در جلسه شورایعالی فرماندهان نیروی هوایی اظهار داشت: اسلام به فرماندهی و مدیریت نگاه ویژه ای دارد و بر گزینش و بهره گیری از فرماندهان لایق، متعهد و متخصص منطبق با معیارهای مشخص تأکید نموده است.

وی در ادامه سخنانش ارزش های دینی و اخلاقی، توانمندی های علمی و تجارب عملی را معیارهای مورد نظر دین اسلام برای فرماندهان شایسته دانست و گفت: فرماندهان و مدیران نظامی باید دارای این ویژگی ها باشند تا بتوانند وظایف خود را به درستی در صحنه عملیات انجام دهند.

آل هاشم در ادامه افزود: فرماندهان برای اینکه اثر گذاری بیشتری بر روی پرسنل تحت امر خود داشته باشند باید به آنچه می گویند خود نیز عمل کنند.

وی در ادامه، داشتن ایمان و معنویت را یکی از مهم ترین خصایص یک فرمانده شایسته ارتش اسلام دانست و افزود: ایمان و معنویت فرمانده باید به همکارانش نیز تسری پیدا کند و از نظر اسلام، تخصص و تجهیزات و ... همگی در کنار ایمان و معنویت معنی پیدا می کند و فرمانده بدون معنویت از نظر اسلام ارزشی ندارد.

نماینده ولی فقیه در ارتش در ادامه سخنانش  اراده راسخ در رسیدن به اهداف متعالی را یکی دیگر از ویژگی‌های مهم یک فرمانده خوب از نظر اسلام  دانست و گفت: فرمانده ای که برای رسیدن به اهداف یکانش، اراده محکم نداشته باشد بازیچه و در اختیار دیگران قرار گرفته و مجموعه تحت امرش به بی راهه خواهد رفت.

آل هاشم در ادامه سخنانش قانونمندی و نظم و انضباط را یکی دیگر از ارکان مهم فرماندهی مطلوب از نظر اسلام دانست و افزود: نظم و انضباط و پایبندی به قانون یکی از ارکان مهم مدیریت به ویژه در نیروهای مسلح می باشد و اصولاً نیروهای مسلح با نظم و انضباط معنی می یابد.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، صبر و توکل به خدا را یکی دیگر از خصیصه های یک فرمانده خوب از نظر اسلام دانست و گفت: این صبر و توکل به خدا به ویژه در شرایط بحرانی بسیار به کمک فرمانده آمده و در واقع یکان را از به هم ریختگی و دستپاچگی نجات داده و فرمانده را در اتخاذ تصمیم درست کمک می کند.

حجت الاسلام آل هاشم رحمت و رأفت را از دیگر ویژگی های فرماندهی مطلوب از نظر اسلام دانست و گفت: فرماندهان ما نباید اقتدار و رهبری بر یکان تحت امرشان را با بداخلاقی اشتباه بگیرند و خدای نکرده به زیردستانشان بی احترامی کنند که این کار از نظر اسلام اصلاً پسندیده نیست.

آل هاشم  گذر از مدیریت روتین به مدیریت جهادی را نیاز امروز کشور و جامعه اسلامی دانست و گفت: در شرایط فعلی کشور برای سازندگی و عبور از بحران هایی که معمولا پیش می آید و یا از طرف استعمارگران به کشور ما تحمیل می شود مانند تحریمها، نیاز به مدیریت جهادی دارد و رهبر معظم انقلاب بارها بر این نوع مدیریت تأکید داشته اند.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در پایان سخنانش فرماندهان عالی رتبه نیروی هوایی را به درک بیشتر اهمیت مقطع فعلی کشور توصیه کرد و گفت: ما و شما باید با این درک، خدمت بیشتر و خالصانه تر به مردم فهیم و بصیر کشور را در دستور کار خود قرار بدهیم.

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



  • یکتا گستر
  • قالب بلاگفا