زائران خارجی معنای حقیقی «احسن الحال» را در راهیان نور دریافت می‌کنند

ارتش  

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران:

امیر دربندی

 

 پایگاه مردمی ارتش :روایتگر و رزمنده دوران دفاع مقدس گفت: زائران خارجی به راهیان نور می‌آیند تا تاثیری را که ناشی از تحول درونی است، پیدا کنند و برگردند. اینجا معنای حقیقی «حول حالنا الی احسن الحال» را دریافت می‌کنند و از خود جدا شده و به خدا می‌رسند.

امیر غلامحسین دربندی، بازنشسته ارتش جمهوری اسلامی و روایتگر حماسه‌های دفاع مقدس در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، با حضور در مناطق عملیاتی جنوب کشور، به توصیف فضای اردوهای راهیان نور و استقبال اقشار مختلف مردمی پرداخت و گفت: بعد از گذشت سی و چند سال از جنگ تحمیلی؛ هنوز می‌بینیم سرزمین‌ها و مناطق حماسه آفرینی رزمندگان ما زیارت عاشقان دلسوخته است. همه اقشار مردمی برای زیارت و نجوا به یادمان‌ها می‌آیند و خاطرات راویان را دریافت می‌کنند تا با بخش تاریخ حماسی کشور آشنا شوند.

وی با بیان اینکه نسل جدید حق دارد حماسه‌های زمان هشت سال دفاع مقدس را بداند، تصریح کرد: راویان دفاع مقدس یعنی کسانی که خودشان در جبهه حضور داشته‌اند و یا جانباز یا آزاده هستند باید حماسه‌ها را بازخوانی کنند. این بازخوانی روح حماسه دیگری به جان جوانان ما می‌دمد تا این نسل در برابر تهدیدها مقاوم باشند و توانمندی‌شان بالا برود و اگر خطری کشور را تهدید کرد حماسه دیگری بیافرینند.

امیر دربندی با اشاره به اینکه یادمان‌های دفاع مقدس میان ارگان‌های مختلفی همچون ارتش، ناجا، سپاه و... برای میزبانی تقسیم شده است، گفت: هر ارگانی دارد سعی می‌کند با نهایت جدیت و تلاش یادمان‌هایی که در اختیار دارد را آماده کند تا از همه نظر آماده میزبانی و خدمت‌رسانی به زائران باشد. برنامه‌های مختلفی طراحی شده است که این میزبانی و خدمت‌رسانی در عالی‌ترین شرایط برای کاروان‌ها و زائران مناطق عملیاتی اتفاق بیفتد.

وی با اشاره به حضور زائران خارجی در میان کاروان‌هایی که برای زیارت مناطق عملیاتی به جنوب کشور می‌آیند؛ توضیح داد: زائران خارجی هم در کنار دیگر زائران به این یادمان‌ها می‌آیند این نشان می‌دهد نه تنها مناطق عملیاتی مورد علاقه مردم کشور است بلکه زائران خارجی هم مشتاق و علاقه مند به بازدید هستند تا از تأثیرگذاری‌های آن استفاده کنند. باید دید چرا اینطور است؟ مگر جنگ ما با جنگ‌ سایر کشورهای جهان چه فرقی دارد که بعد از سی و چند سال سیل مشتاقان داخلی و خارجی را به سوی مناطق عملیاتی آن روانه ساخته است؟ دنبال این تفاوت باید بود.

امیر دربندی ادامه داد: اگر صرف جنگیدن بود در جهان جنگ‌های بسیاری بوده، اما جنگ ما همراه با معنویت، توسل، اهل بیت(ع) و حب اهل بیت(ع) همراه بوده است. عاشورایی جنگیدن رزمندگان ما این روح معنویت را ایجاد کرد. زائران برای دیدن خاک و سیم‌خاردار و این چیزها نمی‌آیند این تجهیزات در هر کشوری پیدا می‌شود.

وی در ادامه سخنانش افزود: زئران خارجی برای اشتراک معنوی با روح رزمندگان می‌آیند تا احساس خوبی داشته باشند و تاثیری که ناشی از تحول درونی خواهد بود را پیدا کنند و برگردند. اینجا معنای حقیقی «یا محول الحول و الاحوال حول حالنا الی احسن الحال» را دریافت می‌کنند چون با فطرت سرکار و دارد می‌آیند تا از خود جدا بشوند و به خدا برسند.

امیردربندی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اضافه شدن بخش دریا به اردوهای راهیان نور توضیح داد: این نشان می‌دهد دفاع مقدس ما گستردگی بسیار زیادی دارد و به یک یا چند منطقه عملیاتی محدود نیست بلکه گستره بسیار طولانی داشته از دهانه خلیج فارس شروع می‌شود که ناوچه‌های پیکان و جوشن در هفت آذر 59 حماسه آفریدند و نیروی دریایی دشمن متجاوز را نابود کردند تا مرزهای هوایی ما، که حماسه‌های هوایی بسیاری خلق کردند. و موفقیت‌هایی که در مرزهای زمینی اتفاق افتاد و بیش از 1400 کیلومتر مرزهای ما با عراق وجود داشت که نقطه به نقطه حضور نیروهای ما را به دنبال داشته است.

این روایتگر و رزمنده دوران دفاع مقدس تصریح کرد: دارد سعی می‌شود تا حضور رزمندگان در سرتاسر جبهه‌های زمینی، هوایی و دریایی برای نسل‌های متعدد بازگویی شود. بخشی از دلاورمردی‌های رزمندگان در خلیج فارس، تنگه هرمز و این مناطق اتفاق افتاده بود تا به حال این مناطق مغفول مانده بود حالا تصمیم بر این گرفته شد تا راهیان نور دریایی هم راه‌اندازی شود. برای این مناطق برنامه‌های مختلف  و متعددی نیز در نظر گرفته شده است.

امیردربندی بازنشسته ارتش جمهوری اسلامی ایران در پایان سخنانش گفت: ما از طریق این رسانه از علاقه‌مندان دعوت می‌کنیم تا بیایند صحنه‌هایی را ببینند که نظیری در دنیا ندارد.

انتهای پیام/


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



  • یکتا گستر
  • قالب بلاگفا