فیروزآبادی: راهیان نور مکمل فعالیت‌های فرهنگی حوزه دفاع مقدس است

ارتش  

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران:

سرلشکر فیروزآبادی

 

 پایگاه مردمی ارتش :رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: انجام هر فعالیت‌ فرهنگی برای دفاع مقدس لازم است اما راهیان نور مکمّل همه فعالیت‌های فرهنگی برای حوزه دفاع مقدس است.

به‌گزارش پایگاه مردمی ارتشخبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، سرلشکر بسیجی سیدحسن فیروزآبادی که در جلسه صبح امروز شورای سیاستگذاری راهیان نور سخن می‌گفت، گفت: امام خمینی (ره) با انقلاب خود آمدند و دست ملّت ما را گرفتند و به آستانه نور الهی پیوند زدند و همین است که می‌گوییم انقلاب انفجار نور بود؛ این ملّت روشن شد و آگاهی یافت که آگاهی، ایمان، اخلاق، تولید علم و همبستگی بخشی از نورانیت این ملت است.

وی ادامه داد: شعاع‌های نور حاصل از انقلاب که ارائه اسلام محمدی به این ملّت بود نتیجه‌اش یک جوشش عظیمی در مردم ایران برای حرکت به سمت پیشرفت‌های بزرگ در داخل و خارج از کشور شد. این انوار به همه دنیا انتشار یافت و دشمنان شروع کردند به جنگ‌های چریکی که می‌خواستند نور الهی را خاموش کنند اما ملّت ایران که نورانی شده بود، به فرمان امام نور به جبهه‌ها شتافت و سرزمین های پاک ایران اسلامی را که زیر چکمه‌های سیاه بعثیان پلید گرفتار بود، آزاد کردند. دشمن را که همه جبهه‌های شیطانی به حمایتش آمده بودند عقب راندند. آن وقت چه اتفاقی افتاد؟ از لحظه حرکت به سمت جبهه‌ها تا رسیدن به جبهه، تشکیل قرارگاه‌های پشت جبهه، بستن خطوط عملیاتی، طراحی عملیات‌ها و پس گرفتن سرزمین ها از دشمن همه تلألو نور بود.

سرلشکر فیروزآبادی در ادامه سخنان خود تصریح کرد: مردم و جوانان ما آن لحظه که به همراهی امام شتافتند، عشق و شور داشتند و نگاه‌شان به نورانیّت امام و شعارهای ایشان بود؛ پیوستن و حمایت‌شان از انقلاب جام‌هایی از نور را به آنها نوشاند اما سیراب نشدند حرکت به سمت جبهه ها جام های دیگری از نور بود. در جبهه اتفاقات بسیاری افتاد حقیقت این است که چند میلیون ایرانی در جبهه ها به نور خدا پیوستند و از نورخدا سیراب و سرشار شدند. اینکه می گوییم راهیان نور؛ یک اسم مصطلح نیست بلکه یک حقیقت جاری است. 

وی افزود: شهید سوداگر وقتی مسئول اطلاعات منطقه بود، دنبال کسب اطلاعات برای عملیات بود به حدود بستان که رسیده بود آنجا گرفتار یک معما شده بود که راه عبور ما از پل چگونه خواهد بود در حالی که عراقی ها در آن سو به پل مشرف هستند. روی این نقطه کارش بسته شده بود خوابید در خواب وجود مقدس حضرت ولی‌عصر(عج) را دید ایشان فرمودند برای عبور از زیر پل بروید؛ این یعنی رزمندگان با امام زمان خود ارتباط برقرار کرده بودند. همیشه امام زمان به عنوان قوت قلب فرماندهان و راهنما در مشکلات و به عنوان آرزوی قبولی اعمال رزمندگان و مجاهدان نورشان در قلب تک‌تک رزمندگان تلألو داشت. دعاهایی که در جبهه‌ها خوانده می‌شد؛ این ارتباط با خدا و اهل بیت بود. ارتباط با امام حسین(ع) و حضرت عباس(ع)، با امام علی(ع) و حضرت زهرا(س) ارتباط زنده درون جبهه‌ها بود.

ایستادن و به‌کارگیری فنون جنگ زیر 7 میلیون گلوله دشمن فضای نورانی رزمندگان را نشان می داد

سرلشکر فیروزآبادی در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: هفت میلیون گلوله در یک روز عملیات به سمت یک جبهه می آمد. ایستادن، نشاط داشتن، حرکت کردن، فکر کردن و فنون جنگ را در برابر دشمن به کار بردن زیر هفت میلیون گلوله در یک فضای محدود نورانی رزمندگان و فرماندهان را نشان می داد. رزمندگان در برابر دشمن ترس را نمی شناختند. واژه ای به اسم ترس از اتش و گلوله وجود نداشت.

وی ادامه داد: سنگرسازان بی سنگری که مربوط به جهاد سازندگی بودند در برابر دشمن باید خاکریز می زدند تا نیروها موضع بگیرند اما موقع خاکریز زدن دیگر سنگری نبود لودر و بولدرز سه متر ارتفاع داشت وراننده اینها هیچ محافظی نداشت و مسلح هم نبود. دستش به ابزار هدایت مشغول بود. باید خاکریز را در برابر دشمن می ساخت و باید در برابر این دشمن که اشراف داشت به سمتش جاده باز می کرد. اگر ترس معنی داشت چنین کاری امکان پذیر نبود. این نوری بود که وجود این افراد را سرشار می کرد که این ها ترس را نمی دیدند و دشمن را به حساب نمی آوردند. فقط خدا و امام و دفاع از انقلاب را می دیدند و جلو می رفتند.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ادامه داد: افرادی که از پشت جبهه به جبهه می آمدند همه خودساخته نبودند درصدی از آن ها بچه‌های خودساخته دوران انقلاب بودند؛ درصدی اهل مساجد بودند اما بخش زیادی از مردمی بودند که خودساخته نبودند فقط عشق امام آنها را به صحنه آورده بود و به تدریج مواجهه با این فضا آنها را ساخت. امام فرمود: «شهید نظر می کند به وجه الله». یعنی این افراد وقتی به جبهه می رسیدند و اراده می کردند برای جنگ با دشمن خدا جلو بروند اینها به سمت خدا حرکت می کردند و وقتی کشته می شدند خونشان در راه خدا ریخته می شد و نگاه‌شان به وجهه الهی بود و به نور الهی هدایت می شدند.

وی به یکی از روایات اشاره کرد و گفت: روایتی داریم که شهید وقتی به شهادت می رسد بر بال ملائک صعود می کند. این جبهه ها محل تلالو نور خدا محل نظر به وجه الله محل ذکر ملائک و دائما پر از نسیم بالهای ملائکه است اینکه من میگویم بیان نظری و یا خواندن مقاله نیست. این تشریح واقعیت است. تشریح حقیقت قطعی است. کسانی که به راهیان نور می روند دچار تحول می شوند و بعد مدافع حرم و بعد شهید اسلام می شود و این مسیر را طی می کند یک نفر به راهیان می رود و برمیگردد و معلم هدایت به سمت نور می شود. نورانی شدن یعنی الهی شدن و محمدی شدن. این اتفاق حقیقت است و به وقوع می پیوندد.

جبهه‌ها محل مکاشفه است؛ شهدا با راهیان نور سخن می‌گویند

سرلشکر فیروزآبادی گفت: فرهنگ ما فرهنگ نور است و این نور حیات بخش است. برای همین اگر همه ملت ما به راهیان نور بروند عجیب نیست گاهی زائران خارجی از کشورهای مختلف به آنجا می روند و این عجیب نیست. نور کشش و جاذبه دارد. رسالت ما در راهیان نور این است که زمینه های پیوستن مردم به راهیان نور را فراهم کنیم. ما انگیزه برای راهیان نور را ایجاد نمی کنیم بلکه خداوند هدایتگر است. جبهه ها محل مکاشفه است یعنی اگر مکاشفه در میدان معنویت علما برای سطوح بالا و انسانهای والاست؛ جبهه ها جایی هستند که دل ها را آنقدر رقیق می کند که چشم های بصیرت باز می شود و همه چیز را می بیند با شهدا سخن گفته می شود شهدا با راهیان نور سخن می گویند. این خاک هم زبان می گیرد و حرف می زند. عوارض زمین در جبهه ها به اراده و مشیت الهی برای جهاد و شهادت درست شدند. 

زیارت مناطق راهیان نور پر از معنویت جاری است

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در بخش دیگری از سخنان خود افزود: زیارت مناطق جهاد فدائیان امام در برابر کفر و استکبار و شرک جهانی و ارتجاع منطقه پر از معنویت ناب و جاری است که هرکس به آن وارد شود، می‌تواند به میزان ظرفیتش بهره‌مند شود و برخی به مقدار توفیق شان بهره می گیرند. چون این یشاء الهی دست کسی نیست. برای همین است که مقام معظم رهبری چندین مرتبه خودشان به راهیان نور می روند نه اینکه فقط مشوّق باشند بلکه خود حضرت آقا هم بهره‌مند می شوند. 

راهیان نور ستون حرکت کشور برای پایه‌گذاری تمدن اسلامی است

وی ادامه داد: یک بار سفر راهیان نور برای یک انسان کافیست که او را نورانی کند و در همه ابعاد حیات طیبه اش اورا رشد دهد و در دنیا و آخرت او را سعادتمند کند و او را همنشین شهدا و امام بکند. همه فعالیت های فرهنگی برای دفاع مقدس لازم است اما راهیان نور مکمل همه آنهاست. راهیان نور یادآوری نهضت امام و آوردن امضای رزمندگان مخلص امام و شهدای دفاع مقدس پای نامه عمل راهیان نور است. یعنی پایه تمدنی که می خواهیم بسازیم؛ ما به سمت پایه گذاری تمدن اسلامی حرکت می کنیم.

سرلشکر فیروزآبادی بیان کرد: ایالات متحده آمریکا چگونه به وجود آمد؟ جستجوگران طلا که آدم های گرسنه و بدبخت اما به داشتن پول علاقه‌مند بودند، سفر سنگین اقیانوس اطلس را بر خود هموار کردند؛ رفتند و شن های رودخانه‌ها را غربال کردند، همدیگر را کشتند، مال همدیگر را برداشتند و هرکس توانست بیشتر بکشد، بیشتر طلا جمع کرد. این وال استریت ریشه‌اش جستجوگران طلاست. این فرهنگ ظلمانی غرب است. تمدن ما با امام و انقلاب و رزمندگان و بسیجیان شروع می شود؛ بعد با برگشتن شهدا، تفسیر شدن قرآن، آشنایی با اهل بیت و ملائک الهی و حیات طیبه به سمت تشکیل دولت اسلامی حرکت دارد و این حرکت به سمت تمدن اسلامی جریان دارد. جویندگان نور به سمت تمدن اسلامی و جویندگان طلا به سمت سرمایه‌گذاری می روند. 

انتهای پیام/

پایگاه مردمی ارتش


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



  • یکتا گستر
  • قالب بلاگفا