همکاری نیروهای مسلح ایران و پاکستان در عرصه‌های مختلف

ارتش  

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران:

 

 

 پایگاه مردمی ارتش :رئیس مؤسسه مطالعات و تحقیقات راهبردی ارتش پاکستان با معاون امور راهبردی و اشراف فرماندهی معظم کل قوا دیدار و گفتگو کرد.

سرلشکر نوئل کهوکهر رئیس مؤسسه مطالعات و تحقیقات راهبردی ارتش پاکستان و هیئت همراه با سردار سرلشکر پاسدار مصطفی ایزدی معاون امور راهبردی و اشراف فرماندهی معظم کل قوا دیدار و گفتگو کردند.

در این جلسه که تعدادی از دیگر مسئولین ستاد کل نیروهای مسلح نیز حضور داشتند، سردار ایزدی پس از خوش‌آمدگویی به هیئت پاکستانی، به مشترکات تاریخی، دینی و فرهنگی بین ملت‌های ایران و پاکستان اشاره کرده و آن را زمینه مناسبی برای توسعه روابط و همکاری‌های دو کشور ارزیابی کرد.

معاون امور راهبردی و اشراف فرماندهی معظم کل قوا همچنین توسعه همکاری‌های بیشتر دو کشور بخصوص در حوزه دفاعی را خواستار شد.

سرلشکر ایزدی با ارائه تحلیلی جامع از تحولات منطقه و نقشی که بیگانگان با دخالت در منطقه ایفا می‌کنند، بر لزوم هوشیاری دولت‌ها و ملت‌های منطقه تأکید کرد و خواستار همکاری نیروهای مسلح دو کشور جهت ارائه الگوی امنیت منطقه‌ای و تبادل تجربیات در خصوص رویکردهای نیروهای مسلح و راهبردهای آن‌ها در شرایط متحول کنونی شد.

در این دیدار سرلشکر کهوکهر نیز گزارشی از تلاش‌های نیروهای مسلح پاکستان برای مقابله با تروریسم و افراط‌گرایی و روند توسعه این کشور به‌خصوص در مناطق غربی کشور پاکستان ارائه داد و آمادگی نیروهای مسلح کشورش را برای همکاری با جمهوری اسلامی ایران در حوزه‌های مختلف اعلام کرد.

اعضای این هیئت پس از دیدار با سردار ایزدی، در مؤسسه مطالعات دیپلماسی دفاعی نیز حضور یافته و با رئیس این مؤسسه دیدار و گفتگو کردند.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



  • یکتا گستر
  • قالب بلاگفا