نباید هیچگونه نگاه جناحی و سیاسی در اسناد دفاع مقدس باشد

ارتش  

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران:

باشگاه خبرنگاران -نباید هیچگونه نگاه جناحی و سیاسی در اسناد دفاع مقدس باشد

 
 پایگاه مردمی ارتش :رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر فرهنگ ارزش‌های دفاع مقدس گـفت: برخی‌ها می‌خواهند دوران دفاع مقدس را به انحراف بکشند

به گزارش پایگاه مردمی ارتشبه نقل از   باشگاه خبرنگاران جوان، سردار بهمن کارگر رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر فرهنگ ارزش‌های دفاع مقدس و رئیس ستاد کل راهیان نور کشور در نخستین همایش مشترک مدیران اسنادی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران و مراکز اسنادی کشور که در مرکز اسناد و کتابخانه ملی برگزار شد، اظهار داشت: دفاع مقدس متعلق به مردم است و تا زمانی که مردم از این انقلاب دفاع می‌کنند، هیچ اتفاقی برای آن رخ نخواهد داد.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر فرهنگ ارزش‌های دفاع مقدس ادامه داد: ملت ایران با حضور در روز 22 بهمن و حماسه سازی در این روز، دفاع از این انقلاب و آرمان‌های آن را به جهانیان نشان دادند.

رئیس ستاد راهیان نور کل کشور افزود: جنگ ما در دوران دفاع مقدس جنگ فرهنگی بود و همه کارشناسان نظامی معتقد بودند که این جنگ یک جنگ جهانی است و نشانه‌های این جنگ جهانی بعد از خود جنگ مشخص شد در همین زمان هم امام راحل فرموده بودند که دست آمریکا پشت این جنگ است اما برخی‌ها این مطلب را نپذیرفتند.

سردار کارگر ادامه داد: اکنون اسناد و مدارک آن دوران نشان می‌دهد که بیش از 40 کشور از عراق حمایت می‌کردند اما ما به یاری خداوند توانستیم در برابر آنها بایستیم. ما امروز باید با مدل‌های دفاع مقدس که امام راحل آنها را تشکیل دادند مشکلات جامعه خود را حل کنیم چرا که دفاع مقدس در تمام عرصه‌ها تمام موارد را پوشش داده است و ما می‌توانیم اسلام واقعی را در آن ببینیم.

وی ادامه داد: ما امروز به برکت دفاع مقدس به جایگاهی رسیده‌ایم که به اعتراف خود کشورهای مستکبر جهان آن‌ها می‌خواهند تا مانع رشد ما شوند خیلی کارها برای دفاع مقدس صورت گرفته است اما هنوز راه طولانی برای رسیدن به تجلی واقعی دوران دفاع مقدس در پیش داریم.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر فرهنگ ارزش‌های دفاع مقدس هدف از تشکیل این بنیاد را این گونه اذعان داشت: هدف از تشکیل بنیاد حفظ آثار و نشر فرهنگ ارزش‌های دوران دفاع مقدس که به دستور امام راحل صورت گرفت، حفظ دستاوردهای دوران دفاع مقدس و انتقال آن به نسل‌های بعد بود.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری نیز در این باره می‌فرمایند "اگر 80 سال هم در نشر ارزش‌های دفاع مقدس کار شود بازهم جای کار دارد" همچنین مقام معظم رهبری در بجنورد فرمودند "در مورد درگیری‌هایی که بین شمال و جنوب آمریکا اتفاق افتاد هزاران کتاب نوشته شد در حالی که برای دوران دفاع مقدس ما فقط 15 هزار جلد کتاب نوشته شده است".

سردار کارگر ادامه داد: مسئولیت بنیاد، حفظ آثار نظارت بر تولید آثار پیرامون دفاع مقدس است و مجری آن تمام ارگان‌های کشوری است و این ارگان‌ها در قبال بنیاد حفظ آثار باید پاسخگو باشند.

رئیس ستاد کل راهیان نور کشور افزود: سازمان آرشیو و کتابخانه ملی جدای از اینکه باید آثار دفاع مقدس را حفظ کند باید در راه گسترش آنها نیز کوشا باشد. ما در حال حاضر 55 یادمان از دوران دفاع مقدس را در 7 استان کشور داریم که باید آنها را حفظ کنیم البته بنیاد حفظ آثار و نشر فرهنگ ارزش‌های دفاع مقدس از دولت تشکر ویژه‌ای کرده است که ما را یاری کرد ما بیش از 8 هزار شهید گمنام داریم که باید در مورد اسناد آنها نیز این حفظ و حراست صورت بگیرد.

وی در مورد انحراف در دفاع مقدس اظهار داشت: البته در اسناد دفاع مقدس نباید هیچگونه نگاه جناحی و یا سیاسی باشد اما برخی‌ها می‌خواهند دوران دفاع مقدس را در خود آن دوران نگهدارند که این امر به فرموده مقام معظم رهبری خیانت به دفاع مقدس است و وظیفه بنیاد حفظ آثار ایجاب می‌کند که از ورود جناح‌های سیاسی به تحریف دوران دفاع مقدس جلوگیری نمایند.

سردار کارگر در بخش پایانی سخنانش اظهار داشت: اگر ما درست عمل کنیم و کارهای خوبی را در زمینه دوران دفاع مقدس صورت دهیم این الگویی که امام راحل آن را به یادگار گذاشتند را می‌توانیم در دنیا گسترش داده و همه را به سمت نشر ارزش‌های دوران دفاع مقدس سوق دهیم، سال گذشته بیش از 5 میلیون نفر از یادمان‌های دوران دفاع مقدس بازدید کردند 80 درصد آنها سنی بین 15 تا 30 سال داشتند و اصلا دوران دفاع مقدس را ندیده بودند ما می‌خواهیم کاری بکنیم تا سال 1404 بیش از ده میلیون بازدید کننده از داخل کشور و حتی از کشورهایی که در جبهه مقاومت هستند برای دیدن این یادمان‌ها وارد کشور شوند.

انتهای پیام/


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



  • یکتا گستر
  • قالب بلاگفا