گردهمايي سربازان همسنگر ايلامي
تاريخ : 4 / 6 / 1392برچسب:ارتش,زمینی,بسیج مردمی, | 22:50 | نویسنده : بسیجیان ارتش

ارتش  

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران:

 

پایگاه مردمی ارتش در آئين نكوداشت سربازان همسنگر ايلامي، آناني كه 30 سال از اعزامشان مي­گذشت بار ديگر همديگر را در آغوش كشيدند.

سالن اجتماعات هتل زاگرس ايلام پذيراي دوستاني بود كه آغاز دوستيشان به 30 سال پيش بازمي­گشت. دوراني كه اوج دفاع مقدس بود و سربازي رنگ خون و شهادت داشت. در آن  دوران كسي مطمئن نبود كارت پايان خدمت بگيرد و هدف هم اين نبود. هدف اعتقاد و اراده­اي بود كه دفاع از خاك و تبعيت از ولايت آن را مقدس كرده بود.

بختي، دبير اين همايش در اين زمينه به خبرنگار ما گفت: بهمن ماه سال 1391 جرقه برگزاري چنين مراسم نكوداشتي زده شد و به اتفاق برخي از دوستان مقدمات كار از قبيل هماهنگي با همسنگران و .... انجام  گرفت تا اين­كه امروز توفيق ديدار همسنگران ممكن شد.

گهرسودي، مدير كل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان ايلام در اين مراسم طي سخناني اظهار داشت: جمع حاضر سربازاني هستند كه دوران خدمت سربازي خود را در سال­هاي 62 تا 64 در مناطق شمالغرب،غرب و جنوب گذراندند و جاي شهيدان"شاهنظر حسيني" و "كريم پروين" در بين آنها خالي است.

 

وي هدف از برگزاري اين آئين را تجديد ياد و خاطره دوران دفاع مقدس، ترويج فرهنگ اين دوران و همكاري در امور عام­المنفعه با روحيه ايثارگري دانست.

مدير كل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان ادامه داد:بررسي تاريخ ايران نشان مي­دهد دوران دفاع مقدس تنها دوراني است كه در آن يك وجب از خاك اين مرز و بوم به دشمن داده نشد و امروز جمع شده­ايم تا بگوييم اگر دشمن از روي بي­تدبيري هوس دست­اندازي به اين مرز و بوم را كند ما همان نيروهاي دوران دفاع مقدسيم كه با تواني مضاعف از تماميت ارضي  كشور دفاع خواهيم كرد.

سرهنگ محبي از فرماندهان دوران دفاع مقدس كه فرماندهي جمع سربازان حاضر در اين مراسم را در آن دوران بر عهده داشت نيز طي سخناني از فتح ميمك گفت و ادامه داد: فتح ميمك كه مرهون دلاورمردي ايل"خزل" بود صدام و صداميان را زبون كرد .

وي از مردم ايلام بعنوان مردمي مومن ،خداشناس و عزيز ياد كرد و خداوند را بخاطر حضور  در چنين نشستي سپاسگزاري كرد.

امير سرتيپ دوم عربلو، فرمانده قرارگاه غرب كشور نيز  از حضور در مجلسي كه با وجود سربازان دفاع مقدس مزين است ابراز خوشحالي كرده و گفت: از دوران صفويه به بعد كه تاريخ ايران به طور دقيق‌تر تدوين شده است همواره در جنگها نقاطي از ايران از دست رفته و ملت ايران واكنشي جدي از خود نشان ندادند ليكن در دوران دفاع مقدس "دفاع جانانه " به درستي متبلور شد.

وي ادامه داد: نقاطي كه دشمن در ابتداي جنگ ربود در طول دو  سال و نيم باز پس گرفته و به دامان ميهن بازگشت.

حسن بهرام­نيا، معاون سياسي امنيتي استاندار ايلام نيز طي سخناني بعد از گراميداشت ياد شهدا، جانبازان و رزمندگان، گفت: با مردمي كردن بزرگداشت شهدا شاهد تأثيرگذاري فوق­العاده اين برنامه­ها خواهيم بود و يكي از مصاديق برنامه­هاي تأثيرگذار مردمي نهادينه شدن آن مي­باشد.

وي آموزه­هاي ديني و اعتقادي، رهبري امام عزيز و مجاهدت رزمندگان را، عامل پيروزي ملت ايران دانست و اين­گونه نشست­هاي صميمي را تجلي حماسه، سلحشوري، غيرت، اخلاص و از خودگذشتگي معرفي كرد.

امير سرتيپ دوم اكبري، معاون احتياط نيروي زميني ارتش جمهوري اسلامي ايران نيز در اين مراسم پس از تأكيد بر اين­كه در جنگ تحميلي يك وجب از خاك پاك ميهن در دست دشمن باقي نماند، ادامه داد: در آغاز جنگ، كشور سروسامان درستي نداشت و تنها نيرويي كه
مي­شد رويش حساب كرد ارتش بود كه البته آمادگي كامل نداشت چرا كه مغز ارتش را مستشاراني تشكيل مي­دادند كه بعد از پيروزي انقلاب اخراج شده بودند و سپاه و بسيج هم تازه شكل گرفته بودند. اما در مقابل، نيروهاي عراقي  سازمان يافته بودند و پول و تجهيزات كافي در اختيار داشتند و آنقدر به خود مطمئن بودند كه سه روزه خود را در خوزستان و يك هفته­اي در تهران مي­ديدند و تا  مهر سال60 نيز توانستند 15 هزار كيلومتر مربع از خاك ايران را تصرف كنند  اما رزمندگان ايران اسلامي توانستند تا سوم خرداد 1361 سه چهارم خاك از دست رفته را باز پس بگيرند آن­هم بدون كمك ديگران كه اين از عظمت دفاع مقدس است.

وي در ادامه بر لزوم تصويرسازي هدفمند از دوران دفاع مقدس تأكيد كرد و گفت: از بسياري تدابير و خلاقيت­هاي دفاع مقدس سطحي عبور كرده‌ايم و آنگونه كه بايد به آنها نپرداخته­ايم. براي گرفتن آب زلال دفاع مقدس بايد به سرچشمه آن يعني رزمندگان يعني شما همسنگران، رجوع شود و بايد دانست كه جنگ يك پازل بود و شما همسنگران هر كدام تكه­هاي اين پازليد و براي اين­كه پيام دفاع مقدس دريافت و تصوير آن كامل شود، رجوع به تك تك شما ضروري است چرا كه لايه­هاي پنهان جنگ شماييد.

حُسن ختام اين نشست صميمي، كار خداپسندانه رزمندگان ديروز دفاع مقدس بود كه هداياي نقدي فرمانده نيروي زميني ارتش را تقديم انجمن حمايت از بيماران كليوي كردند


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



  • یکتا گستر
  • قالب بلاگفا