سرلشکر سلیمی می‌گفت "فکر می‌کنم الان در قبر هستم و باید جوابگوی اعمالم باشم"

ارتش  

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران:

سرلشکر سلیمی می‌گفت

 

پایگاه مردمی ارتش :امیر هاشمی :سرلشکر سلیمی می‌گفت "فکر می‌کنم الان در قبر هستم و باید جوابگوی اعمالم باشم"

مشاور فرمانده معظم کل قوا در امور حفاظت اطلاعات نیروهای مسلح درباره سرلشکر سلیمی گفت: ایشان استاد قرآن و نهج‌البلاغه بود و تا روزهای آخر عمر در جلسات مذهبی شرکت می‌کرد. ولایتمداری و دیانت ویژگی خاصش بود.

امیر سرتیپ سید حسام هاشمی، مشاور فرمانده معظم کل قوا در امور حفاظت اطلاعات نیروهای مسلح در گفت‌وگو با خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس با اشاره به سوابق انقلابی و اقدامات سرلشکر سلیمی اظهار داشت: مرحوم سرلشکر محمد سلیمی از نیروهای انقلابی ارتش بود؛ که قبل از انقلاب نیروهای مذهبی ارتش را هدایت و سازمان‌دهی می‌کرد.

وی افزود: سرلشکر سلیمی در پیروزی انقلاب نقش بسیار ارزنده‌ای داشت. ایشان به اتفاق جمعی از دوستانش کمیته انقلاب اسلامی در ارتش را تشکیل داد، و با ارتباطی که با رهبر معظم انقلاب داشت، در شکل‌دهی و سازماندهی ارتش نقش بسیار موثری ایفا کرد.

مشاور فرمانده معظم کل قوا در امور حفاظت اطلاعات نیروهای مسلح ادامه داد: مرحوم سلیمی اولین رئیس دفتر حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در در دفتر مشاورت امام(ره) بود آقا بود.

امیر هاشمی با اشاره به فعالیت‌های سرلشکر سلیمی در دوران دفاع مقدس و در منصب وزارت دفاع گفت: آن مرحوم خدمات بسیار ارزنده‌ای در زمان جنگ و در زمان ریاست بر ستاد جنگ‌های نامنظم انجام داد. ایشان نیروهای بسیاری را در این ستاد سازمان‌دهی کرد.

وی یادآور شد: سرلشکر سلیمی در دوران تصدی خود بر وزارت دفاع بارها به مناطق جنگی و خطوط نبرد سرکشی می‌کرد و مشاغل عمده‌ای را در ارتش داشت. او افسری بسیار مؤمن، متدین، شجاع و منضبط بود، و نقش موثری در ارتقای سطح انضباط ارتش ایفا کرد.

مشاور فرمانده معظم کل قوا در امور حفاظت اطلاعات نیروهای مسلح افزود: حس مسئولیت‌پذیری در ایشان بسیار قوی و برای خدا کار کردن برایش مهم بود.

امیر هاشمی با اشاره به مقید بودن سرلشکر سلیمی به انجام فرائض مذهبی بیان کرد: ایشان استاد قرآن و نهج‌البلاغه بود و تا روزهای آخر عمر در جلسات مذهبی شرکت می‌کرد. ولایتمداری و دیانت ویژگی خاصش بود.

وی تصریح کرد: سرلشکر سلیمی از یاران صدیق رهبر انقلاب به شمار می‌آمد. این در پیام رهبری مشخص است؛ که حضرت آقا از او به‌عنوان دوست دیرین و صمیمی خود یاد کردند.

مشاور فرمانده معظم کل قوا در امور حفاظت اطلاعات نیروهای مسلح خاطرنشان کرد: مرحوم سلیمی بارها به من می‌گفت "من هر کاری که بخواهم انجام بدهم قیامتم را در نظر دارم. من هر کاری که می‌کنم فکر می‌کنم الان در قبر هستم و باید جوابگوی اعمالم باشم".

 

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



  • یکتا گستر
  • قالب بلاگفا