پیکر امیر سلیمی روز سه شنبه از مقابل ستادکل نیروهای مسلح تشییع خواهد شد

ارتش  

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران:

خبرگزاری فارس: پیکر امیر سلیمی روز سه شنبه از مقابل ستادکل نیروهای مسلح تشییع خواهد شد

 

 پایگاه مردمی ارتش :پیکر فرمانده سابق کل ارتش روز سه شنبه 13 بهمن از ساعت 8:30 صبح از مسجد جهاد ستاد کل نیروهای مسلح واقع در خیابان شهید قدوسی تشییع می‌شود.

به گزارش پایگاه مردمی ارتشبه نقل از  خبرگزاری فارس، پیکر امیر سرلشکر محمد سلیمی فرمانده سابق کل ارتش روز سه شنبه 13 بهمن از ساعت 8:30 صبح از مسجد جهاد ستاد کل نیروهای مسلح واقع در خیابان شهید قدوسی تشییع خواهد شد.

بنا بر این گزارش، مراسم بزرگداشت نیز روز پنجشنبه پانزدهم بهمن در مسجد امام خمینی (ره) ستاد کل ارتش جمهوری اسلامی ایران واقع در خیابان شهید قدوسی، نرسیده به چهارراه شهید بهشتی (قصر) برپا می‌شود.

به گزارش فارس، امیر سرلشکر محمد سلیمی فرمانده سابق ارتش جمهوری اسلامی ایران پس از تحمل یک دوره بیماری عصر دیروز درگذشت.

امیر سلیمی یکی از قدیمی ترین فرماندهان ارتش جمهوری اسلامی ایران بود که در ایام دفاع مقدس مسئولیت هایی نظیر ریاست دفتر مشاوره نظامی امام خمینی(ره) و فرماندهی ستاد جنگهای نامنظم را برعهده داشت و در نبردهای متعددی ازجمله آزادسازی سوسنگرد نقش آفرینی کرد و بعدها مفتخر به اخذ نشان «نصر» از دست رهبر معظم انقلاب شد.

وی همچنین به مدت 4 سال (در حد فاصل سالهای 1360 تا 1364) مسئولیت وزارت دفاع را برعهده داشت.

امیر سلیمی از بنیانگذاران ارتش انقلابی در خرداد 1379پس از کناره‌گیری امیر سرلشکر علی شهبازی، به فرماندهی کل ارتش منصوب و همزمان با یک درجه ارتقا، به درجه سرلشکری نیز نائل آمد.

وی تا شهریور ماه 1384 به عنوان فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران خدمت کرد و پس از آن نیز به عنوان یکی از مشاوران ارشد فرمانده معظم کل قوا در امروز نظامی خصوصا ارتش منصوب شد.

سرلشکر سلیمی عصر روز شنبه بر اثر بیماری در سن 78 سالگی درگذشت.

انتهای پیام/


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



  • یکتا گستر
  • قالب بلاگفا