رزمایش‌های ما تحت هیچ شرایطی متوقف نمی‌شود

ارتش  

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران:

رزمایش‌های ما تحت هیچ شرایطی متوقف نمی‌شود

 
 
 پایگاه مردمی ارتش ::جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش با بیان اینکه در هر شرایطی با انجام رزمایش‌ها قابلیت عملیاتی و دفاعی خود را بالا خواهیم برد، گفت: اجرای این رزمایش‌ها متوقف نخواهد شد.

به گزارش پایگاه مردمی ارتشبه نقل از   خبرنگار  دفاع پرس، به مناسبت سالروز حماسه عملیات کربلای 5 جمعی از وابستگان نظامی خارجی مقیم تهران با همراهی امیر سرتیپ کیومرث حیدری جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش از باغ‌موزه دفاع مقدس بازدید کردند.

امیر حیدری طی سخنانی در جریان این بازدید، با عرض خیر مقدم به وابستگان نظامی مقیم جمهوری اسلامی ایران، پیروزی انقلاب اسلامی در بهمن 57 را بر هم زننده توازن بر تعادل قدرت های سیاسی در منطقه خاورمیانه دانست و اظهار داشت: با تشکیل نظام جمهوری اسلامی در ایران منافع امپریالیسم به خطر افتاد؛ لذا امریکا در پروژه‌های طبس و کودتای نقاب (طرح کودتا در پایگاه شهید نوژه) که شکست خورده بود با تحریک نظامی و پشتیبانی صدام، او را برای حمله به ایران ترغیب کرد.

وی افزود: صدام قصد داشت استان خوزستان، جزایر سه‌گانه و ارتفاعات میمک در غرب را از ایران جدا و نظام نوپای ما را ساقط کند، اما به حول و قوه الهی و با استقامت ارتش و به‌ویژه نیروی زمینی قهرمان و همدلی نیروهای مردمی، نقشه‌های امپریالیسم مبنی بر ساقط کردن نظام جمهوری اسلامی ایران نقش بر آب شد.

جانشین فرمانده نزاجا در ادامه با اشاره به سالروز عملیات کربلای5 و کربلای 6 و با گرامیداشت یاد و خاطره غیورمردان ارتش، سپاه و بسیج یادآور شد: هفتمین سال جنگ تحمیلی از سوی دو طرف درگیر، سال سرنوشت‌ساز برای جنگ تعریف شده بود؛ لذا نبردها در این جنگ تعیین‌کننده معادلات جنگ بود؛ بنابراین مقرر شد که سپاه عملیات جنگ در منطقه کربلای 5 را تامین کند و نقش ویژه‌ای نیز بر عهده نیروی هوایی ارتش، هوانیروز و یگان‌های پشتیبانی‌کننده نیروی زمینی ارتش گذاشته شد.

امیر حیدری با تشریح عملیات کربلای 5 گفت: با توجه به ارزش و اهمیت منطقه عملیات برای ارتش بعث، دشمن زمین‌های شرق بصره را به انواع موانع و استحکامات مسلح کرده بود و با رها کردن آب در منطقه، انجام هرگونه عملیات را تقریبا ناممکن ساخته و به اصطلاح فضای امنی برای خود به‌وجود آورده بود؛ تا بتواند حرکت هر نیروی مهاجم را قبل از دستیابی به خط اول سرکوب کند.

وی تصریح کرد: با وجود تمامی مواضع پدافندی که دشمن پیش‌بینی و احداث کرده بود نیروهای‌ ما توانستند در روز اول عملیات از این خطوط عبور کرده و در روز هشتم عملیات، عراقی‌ها مجبور به تخلیه «کانال جاسم» شدند. در طی 8 روز نبرد خطوط پدافندی دشمن به تصرف ایران در آمد و در 2 بهمن ایرانی‌ها به 12 کیلومتری بصره رسیدند.

جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش با اشاره به نقش امریکا در حمایت از رژیم بعث عراق افزود: در این میان امریکا نیز برای جلوگیری از شکست عراق و سقوط بصره ناو هواپیمابر «کِنِدی» را به خلیج فارس اعزام کرد.

امیر حیدری در ادامه با اشاره به پیدایش چهره جدیدی از تهدیدات در فضای جنگ‌های نیابتی با بازیگری گروهک‌های تکفیری ادامه داد: نیروی زمینی در راستای مقابله با این نیروها تاکتیک‌ها و سلاح‌های مجهزی را پیش‌بینی و در سال جدید اولین رزمایش خود به نام «محمد رسول‌الله(ص)» را در غرب کشور توسط یگان‌های واکنش سریع برگزار کرد و پس از آن رزمایش بعدی را در منطقه شرق کشور انجام داد. همچنین نیروی زمینی در علی‌آباد قم رزمایشی را با محوریت ضد تروریسم و تکفیری، و رهایی گروگان با همراهی ناجا برگزار خواهد کرد.

وی راهبرد امریکا را استفاده از این گروهک‌های تروریستی و تکفیری دانست و افزود: چون امریکایی‌ها جنگ سخت را تحربه کرده و در آن شکست خورده‌اند، راهبرد خود را تغییر داده و جنگ اقتصادی که از اوایل پیروزی انقلاب در ایران با وضع تحریم‌ها آغاز کرده بودند را شدت بخشیدند.

جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش با اشاره به اینکه امروز در هر شرایطی با انجام رزمایش‌ها قابلیت عملیاتی و دفاعی خود را بالا خواهیم برد، تصریح کرد: اگر اتفاقی بیافتد یا نیافتد، این رزمایش‌ها متوقف نخواهد شد؛ چرا که کسب آمادگی‌ها برای ما بهره‌هایی از جمله ایجاد اعتماد به نفس، ایجاد امنیت روانی در آحاد مردم جامعه و ایجاد بازدارندگی را دارد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



  • یکتا گستر
  • قالب بلاگفا