شورای نگهبان از حق ملت دفاع کند و صلاحیت حامیان فتنه‌ را تایید نکند

ارتش  

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران:

شورای نگهبان از حق ملت دفاع کند و صلاحیت حامیان فتنه‌ را تایید نکند

 

 
 پایگاه مردمی ارتش ::سران فتنه از آنهایی که در حصر هستند تا افرادی که فعال و دارای تریبون هستند باید جواب خون‌های ریخته شده را بدهند واقعا باعث تعجب است که عده‌ای از این افراد امروز داعیه گرفتن مسئولیت در نظام و یا حضور در مجالس خبرگان و شورای اسلامی را دارند که شورای نگهبان در این رابطه وظیفه دارد از حق ملت و اسلام عزیز دفاع کند و صلاحیت خائنان به امام و انقلاب و رهبری و ملت را تایید نکند.
به گزارش پایگاه مردمی ارتشبه نقل از  دفاع پرس: بی تردید فتنه 88 یکی از مهم‌ترین رویدادهای دهه سوم انقلاب اسلامی محسوب می‌شود؛ که در جریان آن جبهه کفر و نفاق با حمایت همه‌جانبه دول غربی، نظام مقدس جمهوری اسلامی را به گمان خود در آستانه بحران مشروعیت قرار می‌دهد؛ اما از آنجا که دشمن همچون سال‌های گذشته توانایی شناخت زوایای مختلف و مشروعیت بخش نظام مردمی ایران اسلامی را ندارد باز هم دچار اشتباه راهبردی شده و درست در جایی که حتی فکرش را هم نمی‌کرد، ملت بزرگ ایران در حمایت از نظام اسلامی و ولی فقیه زمان به پا خاسته و با حضور چشمگیر در صحنه، حماسه عظیم نهم دی ماه را رقم می‌زنند.

در همین رابطه گفت‌وگویی را با سردار سرتیپ بهمن کارگر رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و از فرماندهان ارشد نیروی انتظامی در سال 88، که در آن دوران از نزدیک شاهد بسیاری از وقایع فتنه بود، انجام دادیم.

آنچه در ذیل می‌آید بخش دوم و پایانی گفت‌وگوی تفصیلی دفاع پرس با سردار کارگر است.

سوال: سخنان مقام معظم رهبری در نماز جمعه 29 خرداد ماه را چطور ارزیابی می‌کنید؟

29 خرداد 1388 مقام معظم رهبری در نماز جمعه حاضر شدند و مطالب خود را با محوریت رقابت جدی چهار نامزد در انتخابات ریاست جمهوری، محافظت جدی از آرای مردم، سخنی با مردم و نخبگان سیاسی، و تحلیل عملکرد جهان استکبار در انتخابات ایران ایراد فرمودند؛ که مطالب راهبردی و موثر ایشان می‌بایست فصل‌الخطاب جریانات سیاسی و عوامل فتنه قرار می‌گرفت؛ اما متاسفانه فتنه‌گران و سران آنها در 30 خرداد 88 با الهام از منافقینی که در 30 خرداد 1360 جنایت کردند، سخنان ولی فقیه زمان را نادیده گرفته و در راستای قدرت‌طلبی و عوام‌فریبی به خیابان‌ها آمدند.

* فتنه‌گران به دنبال گرفتن مسئولیت در نظام هستند/ لزوم هوشمندی شورای نگهبان در تایید صلاحیت‌ها

سران فتنه از آنهایی که در حصر هستند تا افرادی که فعال و دارای تریبون هستند باید جواب خون‌های ریخته شده را بدهند. واقعا باعث تعجب است که عده‌ای از این فتنه‌گران در حال حاضر ادعای گرفتن مسئولیت در نظام و یا حضور در مجالس خبرگان و شورای اسلامی را دارند. شورای نگهبان در این رابطه وظیفه دارد از حق ملت و اسلام عزیز دفاع کند و صلاحیت خائنان به امام(ره) و انقلاب و رهبری و ملت را تایید نکند.

* حماسه 9 دی انقلابی دیگر در امتداد انقلاب اسلامی و پاسخی دندان‌شکن به متقاضیان رفراندوم در کشور بود

فتنه سال 88 حاصل یک برنامه‌ریزی طولانی‌مدت 10 ساله بود؛ که عوامل و سران آن برای اجرای منویات خود به دنبال عدّه و عٌدّه و فرآهم شدن شرایط لازم بودند؛ اما نهم دی ماه حقانیت و مدیریت راهبردی ولایت فقیه و عنصر ایمان ملت عاشورایی ایران را که مهم‌ترین عامل پیروزی انقلاب و دفاع مقدس برای ملت ما بود، بار دیگر به منصه ظهور رسانید.

نهم دی ماه 88 در واقع پاسخ دندان‌شکن ملت ایران به آن دسته از افرادی بود که شعار رفراندوم را مطرح کرده بودند؛ یعنی مردم با حضور گسترده خود در صحنه، مهر تایید دیگری را به نظام اسلامی زدند، و با رهبر معظم انقلاب تجدید میثاقی دوباره کردند.

* حضور مستشاری نسل سوم انقلاب در ورای مرزهای ایران اسلامی دیدگاه‌های کارشناسانه ایدئولوگ‌های دولت اصلاحات مبنی بر انزوای اندیشه‌های امام(ره) را مات کرد

سوال: نسل سوم انقلاب که امروز در سوریه به فعالیت مستشاری می‌پردازند را در مقایسه با جوانان نسل انقلاب و دفاع مقدس چطور می‌بینید؟

به نظر من جوانان امروز از جوانان زمان انقلاب و دوران دفاع مقدس بهتر، پر شورتر و با شعورترند؛ زیرا این عزیزان با حضور مستشاری خود در ورای مرزهای کشور نشان دادند که ایدئولوگ‌های دولت اصلاحات که معتقد بودند "ایده‌های امام(ره) باید به موزه‌های تاریخ برود و فضای جدید پذیرای تفکرات امام نیست"، در اشتباه محض سیر می‌کنند، و ایده‌های آن‌ها محلی از اعراب نداشته و دروغی بزرگ است.

* بصیرت، دشمن‌شناسی و فهم ایدئولوژیک نسل سوم انقلاب از نسل گذشته عمیق‌تر است

همچنین حضور پر رنگ جوانان در یوم‌الله نهم دی ماه 88 نشان داد که ملت و خصوصا نسل جوان به امام خمینی(ره) علاقه دارند، از راه و رسم ایشان پیروی می‌کنند و رهبر معظم و ولایت مطلقه فقیه را قبول دارند و در این راه جانفشانی هم می‌کنند.

سطح بصیرت و آگاهی جوانان امروزی را از نسل انقلاب و دفاع مقدس غنی‌تر می‌دانم. اگر جوانان نسل گذشته در جبهه‌ها و خاک کشور خود با دشمن می‌جنگیدند، امروز جوانان نسل سوم انقلاب با حضور مستشاری خود از جهان اسلام دفاع می‌کنند؛ که این نشان از عمق فهم ایدئولوژیک و سطح بالایی از بصیرت و دشمن‌شناسی آنان در مقایسه با نسل‌های پیشین دارد.

* بازدید 5 میلیون جوان از مناطق عملیاتی دفاع مقدس در قالب کاروان‌های راهیان نور بیانگر سطح علاقه‌مندی آنها به ارزش‌های نظام است

نمونه بارز دیگر حضور و علاقه‌مندی جوانان در جریانات مرتبط با مسائل انقلاب این است که در سال گذشته بیش از 5 میلیون نفر از این عزیزان با حضور در کاروان‌های راهیان نور به مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس رفته‌اند؛ که از این تعداد بیش از 80 درصد آنها را جوانان بین 15 تا 30 سال تشکیل می‌دادند.

توجه داشته باشید که این افراد یا دوران دفاع مقدس را ندیده‌اند و یا اگر آن دوران را درک کرده‌اند در سنین کودکی و خردسالی بوده‌اند، اما همین جوانان که کمترین اطلاعات را در خصوص دفاع مقدس و شهدا دارند به‌واسطه تمایلی که به ارزش‌های اسلامی و انقلابی دارند اینگونه با حضور پر شور خود علاقه‌مندی خود را به ارزش‌ها و شهدا نشان می‌دهند و جالب‌تر اینکه بیش از 70 درصد این عزیزان را جامعه نخبگان کشور و افراد فرهیخته دانشگاهی تشکیل می‌دهند.

* رهبر معظم انقلاب به‌واسطه تقوای الهی و پیروی از مکتب اهل بیت(ع) و سیره اجداد بزرگوارش در قلوب مردم نفوذ دارند

سوال: جایگاه رهبری در مردم را در پایان دادن به فضای غبارآلود فتنه چطور ارزیابی می‌کنید؟

یکی از اشکالات و اشتباهات فتنه‌گران عدم شناخت مناسب از جامعه، ملت و رهبری معظم بود. آن‌ها در واقع راه و روش امام(ره) و سیره مقام معظم رهبری را نشناختند و از قدرت و نفوذ ولایت فقیه در قلوب مردم آگاه نبودند؛ چراکه رهبر ما به واسطه شخصیت بزرگ، تقوای الهی و پیروی از مکتب اهل بیت(ع) و سیره اجداد بزرگوارش در قلوب مردم نفوذ دارند؛ همانطور که امام راحل در قلب‌ها نفوذ داشتند و مطمئنا کسی در دنیای  امروز موفق است که بتواند قلوب مردم را با خود همراه کند.

سوال: برخی از فتنه‌گران از نزدیک بودن با امام(ره) دم می‌زدند و خود را وام‌دار اندیشه‌های ایشان می‌دانستند؛ این مسئله با اصل فتنه در نظام اسلامی چطور قابل جمع است؟

در دوران دفاع مقدس هنگامی که به وصایای شهدا رجوع می‌کردیم بدون استثنا در غالب موارد به چند نکته مشترک برمی‌خوردیم که عبارت از اسلام، عاشورا و امام حسین(ع)، امام خمینی و مسئله رعایت حجاب بود؛ که هرکدام از این موارد در جای خودش قابل بحث و بررسی است؛ اما هنگامی که امام(ره) می‌گوید «حفظ نظام از اوجب واجبات است» باید از خود پرسید که آیا واقعا در جریان فتنه 88 اینها به دنبال حفظ نظام بودند؟!

اینها با اقداماتی که در راستای اجرای کودتا انجام دادند نظام اسلامی را تا پرتگاه پیش بردند و به‌طور قاطع با افرادی که از نظام و ارزش‌های اسلامی سخن می‌گفتند، برخورد می‌کردند. مخالفت آنها با افرادی که از جهاد علیه استکبار جهانی دم می‌زدند، مشهود بود، و چون مقام معظم رهبری پرچم‌دار مبارزه با استکبار جهانی است، آن‌ها با ایشان نیز علم مخالفت را برافراشته بودند.

کمترین کاری که فتنه‌گران در خلال جریانات فتنه 88 انجام دادند این بود که استکبار جهانی و دشمنان نظام را امیدوار کردند.

سوال: از نظر حضرتعالی رمز واکسینه شدن در مقابل فتنه‌های پیش رو چیست؟

همانطور که مقام معظم رهبری عنوان کردند رمز واکسینه شدن در مقابل فتنه «بصیرت‌افزایی» است و روش بصیرت‌افزایی این است که به اسلام و به راه و روش امام(ره) که نقشه اسلام انقلابی است، عمل کنیم و گوش و چشم‌مان به مقام معظم رهبری باشد؛ زیرا بحمدالله فرمایشات ایشان بیّن، هدایتگر و روشن‌کننده است.

* ترویج اسلام آمریکایی آخرین هدف سران فتنه در جریانات 88 بود

اگر ما به بایدها و نبایدهای اسلام عمل کنیم و به اصول انقلابی که حضرت امام(ره) بنا نهادند پایبند باشیم و به رهبر معظم انقلاب تکیه کنیم، قطعا راه پیروزی را با موفقیت طی خواهیم کرد.

به نظر من عبرت‌های فتنه 88 می‌تواند برای ما درس باشد. من می‌خواهم این را بگویم که واقعا نمود اسلام آمریکایی را در فتنه 88 مشاهده کردیم؛ یعنی فتنه‌گران واقعا به دنبال تکوین اسلام آمریکایی بودند؛ بدین ترتیب که در پرتو  ظاهری از اسلام می‌خواستند کفر و نفاق را به مردم دیکته کنند.

* مردم از سران فتنه نخواهند گذشت/ پذیرش حمایت منافقان از جریان فتنه نهایت بی‌شرمی بود

سوال: پشتیبانی منافقان را از جریان فتنه چطور ارزیابی می‌کنید؟

به نظر من خیلی جسارت و بی حیایی می‌خواهد که منافقانی که بیشترین جنایت را علیه ملت ما کردند می‌آیند و پشت فتنه‌گران قرار می‌گیرند و از این بدتر اینکه سران فتنه از این‌ها برائت نمی‌جویند. واقعا از فتنه 88 و از آنهایی که در این رابطه جریان‌سازی کردند، نباید گذشت؛ یعنی مردم از آنها هیچ‌وقت نخواهند گذشت.

مادامی‌که مردم با قلوب مملو از باورهای معنوی و ایمانی پشت نظام باشند به این نظام آسیبی وارد نخواهد شد و تا زمانی که ولایت فقیه در این کشور به‌عنوان یک اصل اساسی وجود داشته باشد، نقشه دشمنان همواره نقش برآب است.

باور کنید بسیاری از فرمایشاتی که امام راحل آن زمان عنوان می‌کردند و درکش برای ما دشوار بود، را در فتنه 88 به وضوح لمس کردیم و نه‌تنها در کشور خود بلکه در سطح منطقه و دنیا هم آن را مشاهده کردیم.

* استکبار جهانی به دنبال سازماندهی و ایجاد فتنه‌های دیگر است

واقعا باید فتنه مرز بین سره و ناسره، خودی و غیر خودی باشد والبته ما باید حواس‌مان جمع باشد؛ زیرا استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا و صهیونیست‌ها هرگز آرام نخواهند نشست و به دنبال سازماندهی و ایجاد فتنه‌های دیگری هستند و می‌خواهند شرایطی ایجاد شود که طی آن نظام اسلامی را که بر پایه ولایت فقیه، مردم و بسیج است را تضعیف و براندازی کنند.

* ملاک حال فعلی افراد است، نه پُست و حکم‌های پیشین

ملاک ما در موضوع فتنه‌ها باید حق باشد، نه افراد؛ باید توجه کرد که میزان اسلام است؛ میزان راه و روش امام خمینی(ره) و فرمایشات مقام معظم رهبری است. هرکسی در هر لباسی که هست صرف‌نظر از مسئولیت‌های فعلی و پیشین خود باید با این شرایط خود را سازگاری دهد؛ همانطوری که امام(ره) فرمودند «ملاک وضعیت فعلی افراد است» نه حکم‌ها و مسئولیت‌های پیشین.

* لزوم عبرت گرفتن از تاریخ در میان مردم و مسئولین احساس می‌شود

ممکن است کسانی در آینده پیدا شوند که مسئولیت‌های بالایی داشته باشند؛ اما دچار انحراف بشوند؛ لذا فرمایشات مقام معظم رهبری در مورد خواص را واقعا باید هفته‌ای یک‌بار مطالعه کنیم و ببینیم در صدر اسلام چه افرادی با چه صبغه و پیشینه‌های درخشانی منحرف شدند.

ببینید روز عاشورا چه کسانی در مقابل فرزند پیغمبر ایستادند و یا آنهایی که به علی بن ابی‌طالب(ع) و همسرش دخت نبی اکرم(س) ظلم کردند چه کسانی بودند؟ اینها باید مورد بررسی قرار بگیرد تا بسیاری از مشکلات امروز واکاوی و روشن شود.

در آخر می‌خواهم این جمله را بگویم که فتنه‌گران می‌خواستند یک عاشورای دیگر را درست کنند و از آن پیروز بیرون بیایند؛ اما با عنایت الهی، حسین(ع) ماند و یاران حسین ماندند و فتنه‌گران رسوا شدند و رفتند.

گروه دفاعی امنیتی دفاع پرس: بی تردید فتنه 88 یکی از مهم‌ترین رویدادهای دهه سوم انقلاب اسلامی محسوب می‌شود؛ که در جریان آن جبهه کفر و نفاق با حمایت همه‌جانبه دول غربی، نظام مقدس جمهوری اسلامی را به گمان خود در آستانه بحران مشروعیت قرار می‌دهد؛ اما از آنجا که دشمن همچون سال‌های گذشته توانایی شناخت زوایای مختلف و مشروعیت بخش نظام مردمی ایران اسلامی را ندارد باز هم دچار اشتباه راهبردی شده و درست در جایی که حتی فکرش را هم نمی‌کرد، ملت بزرگ ایران در حمایت از نظام اسلامی و ولی فقیه زمان به پا خاسته و با حضور چشمگیر در صحنه، حماسه عظیم نهم دی ماه را رقم می‌زنند.

در همین رابطه گفت‌وگویی را با سردار سرتیپ بهمن کارگر رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و از فرماندهان ارشد نیروی انتظامی در سال 88، که در آن دوران از نزدیک شاهد بسیاری از وقایع فتنه بود، انجام دادیم.

آنچه در ذیل می‌آید بخش دوم و پایانی گفت‌وگوی تفصیلی دفاع پرس با سردار کارگر است.

سوال: سخنان مقام معظم رهبری در نماز جمعه 29 خرداد ماه را چطور ارزیابی می‌کنید؟

29 خرداد 1388 مقام معظم رهبری در نماز جمعه حاضر شدند و مطالب خود را با محوریت رقابت جدی چهار نامزد در انتخابات ریاست جمهوری، محافظت جدی از آرای مردم، سخنی با مردم و نخبگان سیاسی، و تحلیل عملکرد جهان استکبار در انتخابات ایران ایراد فرمودند؛ که مطالب راهبردی و موثر ایشان می‌بایست فصل‌الخطاب جریانات سیاسی و عوامل فتنه قرار می‌گرفت؛ اما متاسفانه فتنه‌گران و سران آنها در 30 خرداد 88 با الهام از منافقینی که در 30 خرداد 1360 جنایت کردند، سخنان ولی فقیه زمان را نادیده گرفته و در راستای قدرت‌طلبی و عوام‌فریبی به خیابان‌ها آمدند.

* فتنه‌گران به دنبال گرفتن مسئولیت در نظام هستند/ لزوم هوشمندی شورای نگهبان در تایید صلاحیت‌ها

سران فتنه از آنهایی که در حصر هستند تا افرادی که فعال و دارای تریبون هستند باید جواب خون‌های ریخته شده را بدهند. واقعا باعث تعجب است که عده‌ای از این فتنه‌گران در حال حاضر ادعای گرفتن مسئولیت در نظام و یا حضور در مجالس خبرگان و شورای اسلامی را دارند. شورای نگهبان در این رابطه وظیفه دارد از حق ملت و اسلام عزیز دفاع کند و صلاحیت خائنان به امام(ره) و انقلاب و رهبری و ملت را تایید نکند.

* حماسه 9 دی انقلابی دیگر در امتداد انقلاب اسلامی و پاسخی دندان‌شکن به متقاضیان رفراندوم در کشور بود

فتنه سال 88 حاصل یک برنامه‌ریزی طولانی‌مدت 10 ساله بود؛ که عوامل و سران آن برای اجرای منویات خود به دنبال عدّه و عٌدّه و فرآهم شدن شرایط لازم بودند؛ اما نهم دی ماه حقانیت و مدیریت راهبردی ولایت فقیه و عنصر ایمان ملت عاشورایی ایران را که مهم‌ترین عامل پیروزی انقلاب و دفاع مقدس برای ملت ما بود، بار دیگر به منصه ظهور رسانید.

نهم دی ماه 88 در واقع پاسخ دندان‌شکن ملت ایران به آن دسته از افرادی بود که شعار رفراندوم را مطرح کرده بودند؛ یعنی مردم با حضور گسترده خود در صحنه، مهر تایید دیگری را به نظام اسلامی زدند، و با رهبر معظم انقلاب تجدید میثاقی دوباره کردند.

* حضور مستشاری نسل سوم انقلاب در ورای مرزهای ایران اسلامی دیدگاه‌های کارشناسانه ایدئولوگ‌های دولت اصلاحات مبنی بر انزوای اندیشه‌های امام(ره) را مات کرد

سوال: نسل سوم انقلاب که امروز در سوریه به فعالیت مستشاری می‌پردازند را در مقایسه با جوانان نسل انقلاب و دفاع مقدس چطور می‌بینید؟

به نظر من جوانان امروز از جوانان زمان انقلاب و دوران دفاع مقدس بهتر، پر شورتر و با شعورترند؛ زیرا این عزیزان با حضور مستشاری خود در ورای مرزهای کشور نشان دادند که ایدئولوگ‌های دولت اصلاحات که معتقد بودند "ایده‌های امام(ره) باید به موزه‌های تاریخ برود و فضای جدید پذیرای تفکرات امام نیست"، در اشتباه محض سیر می‌کنند، و ایده‌های آن‌ها محلی از اعراب نداشته و دروغی بزرگ است.

* بصیرت، دشمن‌شناسی و فهم ایدئولوژیک نسل سوم انقلاب از نسل گذشته عمیق‌تر است

همچنین حضور پر رنگ جوانان در یوم‌الله نهم دی ماه 88 نشان داد که ملت و خصوصا نسل جوان به امام خمینی(ره) علاقه دارند، از راه و رسم ایشان پیروی می‌کنند و رهبر معظم و ولایت مطلقه فقیه را قبول دارند و در این راه جانفشانی هم می‌کنند.

سطح بصیرت و آگاهی جوانان امروزی را از نسل انقلاب و دفاع مقدس غنی‌تر می‌دانم. اگر جوانان نسل گذشته در جبهه‌ها و خاک کشور خود با دشمن می‌جنگیدند، امروز جوانان نسل سوم انقلاب با حضور مستشاری خود از جهان اسلام دفاع می‌کنند؛ که این نشان از عمق فهم ایدئولوژیک و سطح بالایی از بصیرت و دشمن‌شناسی آنان در مقایسه با نسل‌های پیشین دارد.

* بازدید 5 میلیون جوان از مناطق عملیاتی دفاع مقدس در قالب کاروان‌های راهیان نور بیانگر سطح علاقه‌مندی آنها به ارزش‌های نظام است

نمونه بارز دیگر حضور و علاقه‌مندی جوانان در جریانات مرتبط با مسائل انقلاب این است که در سال گذشته بیش از 5 میلیون نفر از این عزیزان با حضور در کاروان‌های راهیان نور به مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس رفته‌اند؛ که از این تعداد بیش از 80 درصد آنها را جوانان بین 15 تا 30 سال تشکیل می‌دادند.

توجه داشته باشید که این افراد یا دوران دفاع مقدس را ندیده‌اند و یا اگر آن دوران را درک کرده‌اند در سنین کودکی و خردسالی بوده‌اند، اما همین جوانان که کمترین اطلاعات را در خصوص دفاع مقدس و شهدا دارند به‌واسطه تمایلی که به ارزش‌های اسلامی و انقلابی دارند اینگونه با حضور پر شور خود علاقه‌مندی خود را به ارزش‌ها و شهدا نشان می‌دهند و جالب‌تر اینکه بیش از 70 درصد این عزیزان را جامعه نخبگان کشور و افراد فرهیخته دانشگاهی تشکیل می‌دهند.

* رهبر معظم انقلاب به‌واسطه تقوای الهی و پیروی از مکتب اهل بیت(ع) و سیره اجداد بزرگوارش در قلوب مردم نفوذ دارند

سوال: جایگاه رهبری در مردم را در پایان دادن به فضای غبارآلود فتنه چطور ارزیابی می‌کنید؟

یکی از اشکالات و اشتباهات فتنه‌گران عدم شناخت مناسب از جامعه، ملت و رهبری معظم بود. آن‌ها در واقع راه و روش امام(ره) و سیره مقام معظم رهبری را نشناختند و از قدرت و نفوذ ولایت فقیه در قلوب مردم آگاه نبودند؛ چراکه رهبر ما به واسطه شخصیت بزرگ، تقوای الهی و پیروی از مکتب اهل بیت(ع) و سیره اجداد بزرگوارش در قلوب مردم نفوذ دارند؛ همانطور که امام راحل در قلب‌ها نفوذ داشتند و مطمئنا کسی در دنیای  امروز موفق است که بتواند قلوب مردم را با خود همراه کند.

سوال: برخی از فتنه‌گران از نزدیک بودن با امام(ره) دم می‌زدند و خود را وام‌دار اندیشه‌های ایشان می‌دانستند؛ این مسئله با اصل فتنه در نظام اسلامی چطور قابل جمع است؟

در دوران دفاع مقدس هنگامی که به وصایای شهدا رجوع می‌کردیم بدون استثنا در غالب موارد به چند نکته مشترک برمی‌خوردیم که عبارت از اسلام، عاشورا و امام حسین(ع)، امام خمینی و مسئله رعایت حجاب بود؛ که هرکدام از این موارد در جای خودش قابل بحث و بررسی است؛ اما هنگامی که امام(ره) می‌گوید «حفظ نظام از اوجب واجبات است» باید از خود پرسید که آیا واقعا در جریان فتنه 88 اینها به دنبال حفظ نظام بودند؟!

اینها با اقداماتی که در راستای اجرای کودتا انجام دادند نظام اسلامی را تا پرتگاه پیش بردند و به‌طور قاطع با افرادی که از نظام و ارزش‌های اسلامی سخن می‌گفتند، برخورد می‌کردند. مخالفت آنها با افرادی که از جهاد علیه استکبار جهانی دم می‌زدند، مشهود بود، و چون مقام معظم رهبری پرچم‌دار مبارزه با استکبار جهانی است، آن‌ها با ایشان نیز علم مخالفت را برافراشته بودند.

کمترین کاری که فتنه‌گران در خلال جریانات فتنه 88 انجام دادند این بود که استکبار جهانی و دشمنان نظام را امیدوار کردند.

سوال: از نظر حضرتعالی رمز واکسینه شدن در مقابل فتنه‌های پیش رو چیست؟

همانطور که مقام معظم رهبری عنوان کردند رمز واکسینه شدن در مقابل فتنه «بصیرت‌افزایی» است و روش بصیرت‌افزایی این است که به اسلام و به راه و روش امام(ره) که نقشه اسلام انقلابی است، عمل کنیم و گوش و چشم‌مان به مقام معظم رهبری باشد؛ زیرا بحمدالله فرمایشات ایشان بیّن، هدایتگر و روشن‌کننده است.

* ترویج اسلام آمریکایی آخرین هدف سران فتنه در جریانات 88 بود

اگر ما به بایدها و نبایدهای اسلام عمل کنیم و به اصول انقلابی که حضرت امام(ره) بنا نهادند پایبند باشیم و به رهبر معظم انقلاب تکیه کنیم، قطعا راه پیروزی را با موفقیت طی خواهیم کرد.

به نظر من عبرت‌های فتنه 88 می‌تواند برای ما درس باشد. من می‌خواهم این را بگویم که واقعا نمود اسلام آمریکایی را در فتنه 88 مشاهده کردیم؛ یعنی فتنه‌گران واقعا به دنبال تکوین اسلام آمریکایی بودند؛ بدین ترتیب که در پرتو  ظاهری از اسلام می‌خواستند کفر و نفاق را به مردم دیکته کنند.

* مردم از سران فتنه نخواهند گذشت/ پذیرش حمایت منافقان از جریان فتنه نهایت بی‌شرمی بود

سوال: پشتیبانی منافقان را از جریان فتنه چطور ارزیابی می‌کنید؟

به نظر من خیلی جسارت و بی حیایی می‌خواهد که منافقانی که بیشترین جنایت را علیه ملت ما کردند می‌آیند و پشت فتنه‌گران قرار می‌گیرند و از این بدتر اینکه سران فتنه از این‌ها برائت نمی‌جویند. واقعا از فتنه 88 و از آنهایی که در این رابطه جریان‌سازی کردند، نباید گذشت؛ یعنی مردم از آنها هیچ‌وقت نخواهند گذشت.

مادامی‌که مردم با قلوب مملو از باورهای معنوی و ایمانی پشت نظام باشند به این نظام آسیبی وارد نخواهد شد و تا زمانی که ولایت فقیه در این کشور به‌عنوان یک اصل اساسی وجود داشته باشد، نقشه دشمنان همواره نقش برآب است.

باور کنید بسیاری از فرمایشاتی که امام راحل آن زمان عنوان می‌کردند و درکش برای ما دشوار بود، را در فتنه 88 به وضوح لمس کردیم و نه‌تنها در کشور خود بلکه در سطح منطقه و دنیا هم آن را مشاهده کردیم.

* استکبار جهانی به دنبال سازماندهی و ایجاد فتنه‌های دیگر است

واقعا باید فتنه مرز بین سره و ناسره، خودی و غیر خودی باشد والبته ما باید حواس‌مان جمع باشد؛ زیرا استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا و صهیونیست‌ها هرگز آرام نخواهند نشست و به دنبال سازماندهی و ایجاد فتنه‌های دیگری هستند و می‌خواهند شرایطی ایجاد شود که طی آن نظام اسلامی را که بر پایه ولایت فقیه، مردم و بسیج است را تضعیف و براندازی کنند.

* ملاک حال فعلی افراد است، نه پُست و حکم‌های پیشین

ملاک ما در موضوع فتنه‌ها باید حق باشد، نه افراد؛ باید توجه کرد که میزان اسلام است؛ میزان راه و روش امام خمینی(ره) و فرمایشات مقام معظم رهبری است. هرکسی در هر لباسی که هست صرف‌نظر از مسئولیت‌های فعلی و پیشین خود باید با این شرایط خود را سازگاری دهد؛ همانطوری که امام(ره) فرمودند «ملاک وضعیت فعلی افراد است» نه حکم‌ها و مسئولیت‌های پیشین.

* لزوم عبرت گرفتن از تاریخ در میان مردم و مسئولین احساس می‌شود

ممکن است کسانی در آینده پیدا شوند که مسئولیت‌های بالایی داشته باشند؛ اما دچار انحراف بشوند؛ لذا فرمایشات مقام معظم رهبری در مورد خواص را واقعا باید هفته‌ای یک‌بار مطالعه کنیم و ببینیم در صدر اسلام چه افرادی با چه صبغه و پیشینه‌های درخشانی منحرف شدند.

ببینید روز عاشورا چه کسانی در مقابل فرزند پیغمبر ایستادند و یا آنهایی که به علی بن ابی‌طالب(ع) و همسرش دخت نبی اکرم(س) ظلم کردند چه کسانی بودند؟ اینها باید مورد بررسی قرار بگیرد تا بسیاری از مشکلات امروز واکاوی و روشن شود.

در آخر می‌خواهم این جمله را بگویم که فتنه‌گران می‌خواستند یک عاشورای دیگر را درست کنند و از آن پیروز بیرون بیایند؛ اما با عنایت الهی، حسین(ع) ماند و یاران حسین ماندند و فتنه‌گران رسوا شدند و رفتند.

  بی تردید فتنه 88 یکی از مهم‌ترین رویدادهای دهه سوم انقلاب اسلامی محسوب می‌شود؛ که در جریان آن جبهه کفر و نفاق با حمایت همه‌جانبه دول غربی، نظام مقدس جمهوری اسلامی را به گمان خود در آستانه بحران مشروعیت قرار می‌دهد؛ اما از آنجا که دشمن همچون سال‌های گذشته توانایی شناخت زوایای مختلف و مشروعیت بخش نظام مردمی ایران اسلامی را ندارد باز هم دچار اشتباه راهبردی شده و درست در جایی که حتی فکرش را هم نمی‌کرد، ملت بزرگ ایران در حمایت از نظام اسلامی و ولی فقیه زمان به پا خاسته و با حضور چشمگیر در صحنه، حماسه عظیم نهم دی ماه را رقم می‌زنند.

در همین رابطه گفت‌وگویی را با سردار سرتیپ بهمن کارگر رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و از فرماندهان ارشد نیروی انتظامی در سال 88، که در آن دوران از نزدیک شاهد بسیاری از وقایع فتنه بود، انجام دادیم.

آنچه در ذیل می‌آید بخش دوم و پایانی گفت‌وگوی تفصیلی دفاع پرس با سردار کارگر است.

سوال: سخنان مقام معظم رهبری در نماز جمعه 29 خرداد ماه را چطور ارزیابی می‌کنید؟

29 خرداد 1388 مقام معظم رهبری در نماز جمعه حاضر شدند و مطالب خود را با محوریت رقابت جدی چهار نامزد در انتخابات ریاست جمهوری، محافظت جدی از آرای مردم، سخنی با مردم و نخبگان سیاسی، و تحلیل عملکرد جهان استکبار در انتخابات ایران ایراد فرمودند؛ که مطالب راهبردی و موثر ایشان می‌بایست فصل‌الخطاب جریانات سیاسی و عوامل فتنه قرار می‌گرفت؛ اما متاسفانه فتنه‌گران و سران آنها در 30 خرداد 88 با الهام از منافقینی که در 30 خرداد 1360 جنایت کردند، سخنان ولی فقیه زمان را نادیده گرفته و در راستای قدرت‌طلبی و عوام‌فریبی به خیابان‌ها آمدند.

* فتنه‌گران به دنبال گرفتن مسئولیت در نظام هستند/ لزوم هوشمندی شورای نگهبان در تایید صلاحیت‌ها

سران فتنه از آنهایی که در حصر هستند تا افرادی که فعال و دارای تریبون هستند باید جواب خون‌های ریخته شده را بدهند. واقعا باعث تعجب است که عده‌ای از این فتنه‌گران در حال حاضر ادعای گرفتن مسئولیت در نظام و یا حضور در مجالس خبرگان و شورای اسلامی را دارند. شورای نگهبان در این رابطه وظیفه دارد از حق ملت و اسلام عزیز دفاع کند و صلاحیت خائنان به امام(ره) و انقلاب و رهبری و ملت را تایید نکند.

* حماسه 9 دی انقلابی دیگر در امتداد انقلاب اسلامی و پاسخی دندان‌شکن به متقاضیان رفراندوم در کشور بود

فتنه سال 88 حاصل یک برنامه‌ریزی طولانی‌مدت 10 ساله بود؛ که عوامل و سران آن برای اجرای منویات خود به دنبال عدّه و عٌدّه و فرآهم شدن شرایط لازم بودند؛ اما نهم دی ماه حقانیت و مدیریت راهبردی ولایت فقیه و عنصر ایمان ملت عاشورایی ایران را که مهم‌ترین عامل پیروزی انقلاب و دفاع مقدس برای ملت ما بود، بار دیگر به منصه ظهور رسانید.

نهم دی ماه 88 در واقع پاسخ دندان‌شکن ملت ایران به آن دسته از افرادی بود که شعار رفراندوم را مطرح کرده بودند؛ یعنی مردم با حضور گسترده خود در صحنه، مهر تایید دیگری را به نظام اسلامی زدند، و با رهبر معظم انقلاب تجدید میثاقی دوباره کردند.

* حضور مستشاری نسل سوم انقلاب در ورای مرزهای ایران اسلامی دیدگاه‌های کارشناسانه ایدئولوگ‌های دولت اصلاحات مبنی بر انزوای اندیشه‌های امام(ره) را مات کرد

سوال: نسل سوم انقلاب که امروز در سوریه به فعالیت مستشاری می‌پردازند را در مقایسه با جوانان نسل انقلاب و دفاع مقدس چطور می‌بینید؟

به نظر من جوانان امروز از جوانان زمان انقلاب و دوران دفاع مقدس بهتر، پر شورتر و با شعورترند؛ زیرا این عزیزان با حضور مستشاری خود در ورای مرزهای کشور نشان دادند که ایدئولوگ‌های دولت اصلاحات که معتقد بودند "ایده‌های امام(ره) باید به موزه‌های تاریخ برود و فضای جدید پذیرای تفکرات امام نیست"، در اشتباه محض سیر می‌کنند، و ایده‌های آن‌ها محلی از اعراب نداشته و دروغی بزرگ است.

* بصیرت، دشمن‌شناسی و فهم ایدئولوژیک نسل سوم انقلاب از نسل گذشته عمیق‌تر است

همچنین حضور پر رنگ جوانان در یوم‌الله نهم دی ماه 88 نشان داد که ملت و خصوصا نسل جوان به امام خمینی(ره) علاقه دارند، از راه و رسم ایشان پیروی می‌کنند و رهبر معظم و ولایت مطلقه فقیه را قبول دارند و در این راه جانفشانی هم می‌کنند.

سطح بصیرت و آگاهی جوانان امروزی را از نسل انقلاب و دفاع مقدس غنی‌تر می‌دانم. اگر جوانان نسل گذشته در جبهه‌ها و خاک کشور خود با دشمن می‌جنگیدند، امروز جوانان نسل سوم انقلاب با حضور مستشاری خود از جهان اسلام دفاع می‌کنند؛ که این نشان از عمق فهم ایدئولوژیک و سطح بالایی از بصیرت و دشمن‌شناسی آنان در مقایسه با نسل‌های پیشین دارد.

* بازدید 5 میلیون جوان از مناطق عملیاتی دفاع مقدس در قالب کاروان‌های راهیان نور بیانگر سطح علاقه‌مندی آنها به ارزش‌های نظام است

نمونه بارز دیگر حضور و علاقه‌مندی جوانان در جریانات مرتبط با مسائل انقلاب این است که در سال گذشته بیش از 5 میلیون نفر از این عزیزان با حضور در کاروان‌های راهیان نور به مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس رفته‌اند؛ که از این تعداد بیش از 80 درصد آنها را جوانان بین 15 تا 30 سال تشکیل می‌دادند.

توجه داشته باشید که این افراد یا دوران دفاع مقدس را ندیده‌اند و یا اگر آن دوران را درک کرده‌اند در سنین کودکی و خردسالی بوده‌اند، اما همین جوانان که کمترین اطلاعات را در خصوص دفاع مقدس و شهدا دارند به‌واسطه تمایلی که به ارزش‌های اسلامی و انقلابی دارند اینگونه با حضور پر شور خود علاقه‌مندی خود را به ارزش‌ها و شهدا نشان می‌دهند و جالب‌تر اینکه بیش از 70 درصد این عزیزان را جامعه نخبگان کشور و افراد فرهیخته دانشگاهی تشکیل می‌دهند.

* رهبر معظم انقلاب به‌واسطه تقوای الهی و پیروی از مکتب اهل بیت(ع) و سیره اجداد بزرگوارش در قلوب مردم نفوذ دارند

سوال: جایگاه رهبری در مردم را در پایان دادن به فضای غبارآلود فتنه چطور ارزیابی می‌کنید؟

یکی از اشکالات و اشتباهات فتنه‌گران عدم شناخت مناسب از جامعه، ملت و رهبری معظم بود. آن‌ها در واقع راه و روش امام(ره) و سیره مقام معظم رهبری را نشناختند و از قدرت و نفوذ ولایت فقیه در قلوب مردم آگاه نبودند؛ چراکه رهبر ما به واسطه شخصیت بزرگ، تقوای الهی و پیروی از مکتب اهل بیت(ع) و سیره اجداد بزرگوارش در قلوب مردم نفوذ دارند؛ همانطور که امام راحل در قلب‌ها نفوذ داشتند و مطمئنا کسی در دنیای  امروز موفق است که بتواند قلوب مردم را با خود همراه کند.

سوال: برخی از فتنه‌گران از نزدیک بودن با امام(ره) دم می‌زدند و خود را وام‌دار اندیشه‌های ایشان می‌دانستند؛ این مسئله با اصل فتنه در نظام اسلامی چطور قابل جمع است؟

در دوران دفاع مقدس هنگامی که به وصایای شهدا رجوع می‌کردیم بدون استثنا در غالب موارد به چند نکته مشترک برمی‌خوردیم که عبارت از اسلام، عاشورا و امام حسین(ع)، امام خمینی و مسئله رعایت حجاب بود؛ که هرکدام از این موارد در جای خودش قابل بحث و بررسی است؛ اما هنگامی که امام(ره) می‌گوید «حفظ نظام از اوجب واجبات است» باید از خود پرسید که آیا واقعا در جریان فتنه 88 اینها به دنبال حفظ نظام بودند؟!

اینها با اقداماتی که در راستای اجرای کودتا انجام دادند نظام اسلامی را تا پرتگاه پیش بردند و به‌طور قاطع با افرادی که از نظام و ارزش‌های اسلامی سخن می‌گفتند، برخورد می‌کردند. مخالفت آنها با افرادی که از جهاد علیه استکبار جهانی دم می‌زدند، مشهود بود، و چون مقام معظم رهبری پرچم‌دار مبارزه با استکبار جهانی است، آن‌ها با ایشان نیز علم مخالفت را برافراشته بودند.

کمترین کاری که فتنه‌گران در خلال جریانات فتنه 88 انجام دادند این بود که استکبار جهانی و دشمنان نظام را امیدوار کردند.

سوال: از نظر حضرتعالی رمز واکسینه شدن در مقابل فتنه‌های پیش رو چیست؟

همانطور که مقام معظم رهبری عنوان کردند رمز واکسینه شدن در مقابل فتنه «بصیرت‌افزایی» است و روش بصیرت‌افزایی این است که به اسلام و به راه و روش امام(ره) که نقشه اسلام انقلابی است، عمل کنیم و گوش و چشم‌مان به مقام معظم رهبری باشد؛ زیرا بحمدالله فرمایشات ایشان بیّن، هدایتگر و روشن‌کننده است.

* ترویج اسلام آمریکایی آخرین هدف سران فتنه در جریانات 88 بود

اگر ما به بایدها و نبایدهای اسلام عمل کنیم و به اصول انقلابی که حضرت امام(ره) بنا نهادند پایبند باشیم و به رهبر معظم انقلاب تکیه کنیم، قطعا راه پیروزی را با موفقیت طی خواهیم کرد.

به نظر من عبرت‌های فتنه 88 می‌تواند برای ما درس باشد. من می‌خواهم این را بگویم که واقعا نمود اسلام آمریکایی را در فتنه 88 مشاهده کردیم؛ یعنی فتنه‌گران واقعا به دنبال تکوین اسلام آمریکایی بودند؛ بدین ترتیب که در پرتو  ظاهری از اسلام می‌خواستند کفر و نفاق را به مردم دیکته کنند.

* مردم از سران فتنه نخواهند گذشت/ پذیرش حمایت منافقان از جریان فتنه نهایت بی‌شرمی بود

سوال: پشتیبانی منافقان را از جریان فتنه چطور ارزیابی می‌کنید؟

به نظر من خیلی جسارت و بی حیایی می‌خواهد که منافقانی که بیشترین جنایت را علیه ملت ما کردند می‌آیند و پشت فتنه‌گران قرار می‌گیرند و از این بدتر اینکه سران فتنه از این‌ها برائت نمی‌جویند. واقعا از فتنه 88 و از آنهایی که در این رابطه جریان‌سازی کردند، نباید گذشت؛ یعنی مردم از آنها هیچ‌وقت نخواهند گذشت.

مادامی‌که مردم با قلوب مملو از باورهای معنوی و ایمانی پشت نظام باشند به این نظام آسیبی وارد نخواهد شد و تا زمانی که ولایت فقیه در این کشور به‌عنوان یک اصل اساسی وجود داشته باشد، نقشه دشمنان همواره نقش برآب است.

باور کنید بسیاری از فرمایشاتی که امام راحل آن زمان عنوان می‌کردند و درکش برای ما دشوار بود، را در فتنه 88 به وضوح لمس کردیم و نه‌تنها در کشور خود بلکه در سطح منطقه و دنیا هم آن را مشاهده کردیم.

* استکبار جهانی به دنبال سازماندهی و ایجاد فتنه‌های دیگر است

واقعا باید فتنه مرز بین سره و ناسره، خودی و غیر خودی باشد والبته ما باید حواس‌مان جمع باشد؛ زیرا استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا و صهیونیست‌ها هرگز آرام نخواهند نشست و به دنبال سازماندهی و ایجاد فتنه‌های دیگری هستند و می‌خواهند شرایطی ایجاد شود که طی آن نظام اسلامی را که بر پایه ولایت فقیه، مردم و بسیج است را تضعیف و براندازی کنند.

* ملاک حال فعلی افراد است، نه پُست و حکم‌های پیشین

ملاک ما در موضوع فتنه‌ها باید حق باشد، نه افراد؛ باید توجه کرد که میزان اسلام است؛ میزان راه و روش امام خمینی(ره) و فرمایشات مقام معظم رهبری است. هرکسی در هر لباسی که هست صرف‌نظر از مسئولیت‌های فعلی و پیشین خود باید با این شرایط خود را سازگاری دهد؛ همانطوری که امام(ره) فرمودند «ملاک وضعیت فعلی افراد است» نه حکم‌ها و مسئولیت‌های پیشین.

* لزوم عبرت گرفتن از تاریخ در میان مردم و مسئولین احساس می‌شود

ممکن است کسانی در آینده پیدا شوند که مسئولیت‌های بالایی داشته باشند؛ اما دچار انحراف بشوند؛ لذا فرمایشات مقام معظم رهبری در مورد خواص را واقعا باید هفته‌ای یک‌بار مطالعه کنیم و ببینیم در صدر اسلام چه افرادی با چه صبغه و پیشینه‌های درخشانی منحرف شدند.

ببینید روز عاشورا چه کسانی در مقابل فرزند پیغمبر ایستادند و یا آنهایی که به علی بن ابی‌طالب(ع) و همسرش دخت نبی اکرم(س) ظلم کردند چه کسانی بودند؟ اینها باید مورد بررسی قرار بگیرد تا بسیاری از مشکلات امروز واکاوی و روشن شود.

در آخر می‌خواهم این جمله را بگویم که فتنه‌گران می‌خواستند یک عاشورای دیگر را درست کنند و از آن پیروز بیرون بیایند؛ اما با عنایت الهی، حسین(ع) ماند و یاران حسین ماندند و فتنه‌گران رسوا شدند و رفتند.

  بی تردید فتنه 88 یکی از مهم‌ترین رویدادهای دهه سوم انقلاب اسلامی محسوب می‌شود؛ که در جریان آن جبهه کفر و نفاق با حمایت همه‌جانبه دول غربی، نظام مقدس جمهوری اسلامی را به گمان خود در آستانه بحران مشروعیت قرار می‌دهد؛ اما از آنجا که دشمن همچون سال‌های گذشته توانایی شناخت زوایای مختلف و مشروعیت بخش نظام مردمی ایران اسلامی را ندارد باز هم دچار اشتباه راهبردی شده و درست در جایی که حتی فکرش را هم نمی‌کرد، ملت بزرگ ایران در حمایت از نظام اسلامی و ولی فقیه زمان به پا خاسته و با حضور چشمگیر در صحنه، حماسه عظیم نهم دی ماه را رقم می‌زنند.

در همین رابطه گفت‌وگویی را با سردار سرتیپ بهمن کارگر رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و از فرماندهان ارشد نیروی انتظامی در سال 88، که در آن دوران از نزدیک شاهد بسیاری از وقایع فتنه بود، انجام دادیم.

آنچه در ذیل می‌آید بخش دوم و پایانی گفت‌وگوی تفصیلی دفاع پرس با سردار کارگر است.

سوال: سخنان مقام معظم رهبری در نماز جمعه 29 خرداد ماه را چطور ارزیابی می‌کنید؟

29 خرداد 1388 مقام معظم رهبری در نماز جمعه حاضر شدند و مطالب خود را با محوریت رقابت جدی چهار نامزد در انتخابات ریاست جمهوری، محافظت جدی از آرای مردم، سخنی با مردم و نخبگان سیاسی، و تحلیل عملکرد جهان استکبار در انتخابات ایران ایراد فرمودند؛ که مطالب راهبردی و موثر ایشان می‌بایست فصل‌الخطاب جریانات سیاسی و عوامل فتنه قرار می‌گرفت؛ اما متاسفانه فتنه‌گران و سران آنها در 30 خرداد 88 با الهام از منافقینی که در 30 خرداد 1360 جنایت کردند، سخنان ولی فقیه زمان را نادیده گرفته و در راستای قدرت‌طلبی و عوام‌فریبی به خیابان‌ها آمدند.

* فتنه‌گران به دنبال گرفتن مسئولیت در نظام هستند/ لزوم هوشمندی شورای نگهبان در تایید صلاحیت‌ها

سران فتنه از آنهایی که در حصر هستند تا افرادی که فعال و دارای تریبون هستند باید جواب خون‌های ریخته شده را بدهند. واقعا باعث تعجب است که عده‌ای از این فتنه‌گران در حال حاضر ادعای گرفتن مسئولیت در نظام و یا حضور در مجالس خبرگان و شورای اسلامی را دارند. شورای نگهبان در این رابطه وظیفه دارد از حق ملت و اسلام عزیز دفاع کند و صلاحیت خائنان به امام(ره) و انقلاب و رهبری و ملت را تایید نکند.

* حماسه 9 دی انقلابی دیگر در امتداد انقلاب اسلامی و پاسخی دندان‌شکن به متقاضیان رفراندوم در کشور بود

فتنه سال 88 حاصل یک برنامه‌ریزی طولانی‌مدت 10 ساله بود؛ که عوامل و سران آن برای اجرای منویات خود به دنبال عدّه و عٌدّه و فرآهم شدن شرایط لازم بودند؛ اما نهم دی ماه حقانیت و مدیریت راهبردی ولایت فقیه و عنصر ایمان ملت عاشورایی ایران را که مهم‌ترین عامل پیروزی انقلاب و دفاع مقدس برای ملت ما بود، بار دیگر به منصه ظهور رسانید.

نهم دی ماه 88 در واقع پاسخ دندان‌شکن ملت ایران به آن دسته از افرادی بود که شعار رفراندوم را مطرح کرده بودند؛ یعنی مردم با حضور گسترده خود در صحنه، مهر تایید دیگری را به نظام اسلامی زدند، و با رهبر معظم انقلاب تجدید میثاقی دوباره کردند.

* حضور مستشاری نسل سوم انقلاب در ورای مرزهای ایران اسلامی دیدگاه‌های کارشناسانه ایدئولوگ‌های دولت اصلاحات مبنی بر انزوای اندیشه‌های امام(ره) را مات کرد

سوال: نسل سوم انقلاب که امروز در سوریه به فعالیت مستشاری می‌پردازند را در مقایسه با جوانان نسل انقلاب و دفاع مقدس چطور می‌بینید؟

به نظر من جوانان امروز از جوانان زمان انقلاب و دوران دفاع مقدس بهتر، پر شورتر و با شعورترند؛ زیرا این عزیزان با حضور مستشاری خود در ورای مرزهای کشور نشان دادند که ایدئولوگ‌های دولت اصلاحات که معتقد بودند "ایده‌های امام(ره) باید به موزه‌های تاریخ برود و فضای جدید پذیرای تفکرات امام نیست"، در اشتباه محض سیر می‌کنند، و ایده‌های آن‌ها محلی از اعراب نداشته و دروغی بزرگ است.

* بصیرت، دشمن‌شناسی و فهم ایدئولوژیک نسل سوم انقلاب از نسل گذشته عمیق‌تر است

همچنین حضور پر رنگ جوانان در یوم‌الله نهم دی ماه 88 نشان داد که ملت و خصوصا نسل جوان به امام خمینی(ره) علاقه دارند، از راه و رسم ایشان پیروی می‌کنند و رهبر معظم و ولایت مطلقه فقیه را قبول دارند و در این راه جانفشانی هم می‌کنند.

سطح بصیرت و آگاهی جوانان امروزی را از نسل انقلاب و دفاع مقدس غنی‌تر می‌دانم. اگر جوانان نسل گذشته در جبهه‌ها و خاک کشور خود با دشمن می‌جنگیدند، امروز جوانان نسل سوم انقلاب با حضور مستشاری خود از جهان اسلام دفاع می‌کنند؛ که این نشان از عمق فهم ایدئولوژیک و سطح بالایی از بصیرت و دشمن‌شناسی آنان در مقایسه با نسل‌های پیشین دارد.

* بازدید 5 میلیون جوان از مناطق عملیاتی دفاع مقدس در قالب کاروان‌های راهیان نور بیانگر سطح علاقه‌مندی آنها به ارزش‌های نظام است

نمونه بارز دیگر حضور و علاقه‌مندی جوانان در جریانات مرتبط با مسائل انقلاب این است که در سال گذشته بیش از 5 میلیون نفر از این عزیزان با حضور در کاروان‌های راهیان نور به مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس رفته‌اند؛ که از این تعداد بیش از 80 درصد آنها را جوانان بین 15 تا 30 سال تشکیل می‌دادند.

توجه داشته باشید که این افراد یا دوران دفاع مقدس را ندیده‌اند و یا اگر آن دوران را درک کرده‌اند در سنین کودکی و خردسالی بوده‌اند، اما همین جوانان که کمترین اطلاعات را در خصوص دفاع مقدس و شهدا دارند به‌واسطه تمایلی که به ارزش‌های اسلامی و انقلابی دارند اینگونه با حضور پر شور خود علاقه‌مندی خود را به ارزش‌ها و شهدا نشان می‌دهند و جالب‌تر اینکه بیش از 70 درصد این عزیزان را جامعه نخبگان کشور و افراد فرهیخته دانشگاهی تشکیل می‌دهند.

* رهبر معظم انقلاب به‌واسطه تقوای الهی و پیروی از مکتب اهل بیت(ع) و سیره اجداد بزرگوارش در قلوب مردم نفوذ دارند

سوال: جایگاه رهبری در مردم را در پایان دادن به فضای غبارآلود فتنه چطور ارزیابی می‌کنید؟

یکی از اشکالات و اشتباهات فتنه‌گران عدم شناخت مناسب از جامعه، ملت و رهبری معظم بود. آن‌ها در واقع راه و روش امام(ره) و سیره مقام معظم رهبری را نشناختند و از قدرت و نفوذ ولایت فقیه در قلوب مردم آگاه نبودند؛ چراکه رهبر ما به واسطه شخصیت بزرگ، تقوای الهی و پیروی از مکتب اهل بیت(ع) و سیره اجداد بزرگوارش در قلوب مردم نفوذ دارند؛ همانطور که امام راحل در قلب‌ها نفوذ داشتند و مطمئنا کسی در دنیای  امروز موفق است که بتواند قلوب مردم را با خود همراه کند.

سوال: برخی از فتنه‌گران از نزدیک بودن با امام(ره) دم می‌زدند و خود را وام‌دار اندیشه‌های ایشان می‌دانستند؛ این مسئله با اصل فتنه در نظام اسلامی چطور قابل جمع است؟

در دوران دفاع مقدس هنگامی که به وصایای شهدا رجوع می‌کردیم بدون استثنا در غالب موارد به چند نکته مشترک برمی‌خوردیم که عبارت از اسلام، عاشورا و امام حسین(ع)، امام خمینی و مسئله رعایت حجاب بود؛ که هرکدام از این موارد در جای خودش قابل بحث و بررسی است؛ اما هنگامی که امام(ره) می‌گوید «حفظ نظام از اوجب واجبات است» باید از خود پرسید که آیا واقعا در جریان فتنه 88 اینها به دنبال حفظ نظام بودند؟!

اینها با اقداماتی که در راستای اجرای کودتا انجام دادند نظام اسلامی را تا پرتگاه پیش بردند و به‌طور قاطع با افرادی که از نظام و ارزش‌های اسلامی سخن می‌گفتند، برخورد می‌کردند. مخالفت آنها با افرادی که از جهاد علیه استکبار جهانی دم می‌زدند، مشهود بود، و چون مقام معظم رهبری پرچم‌دار مبارزه با استکبار جهانی است، آن‌ها با ایشان نیز علم مخالفت را برافراشته بودند.

کمترین کاری که فتنه‌گران در خلال جریانات فتنه 88 انجام دادند این بود که استکبار جهانی و دشمنان نظام را امیدوار کردند.

سوال: از نظر حضرتعالی رمز واکسینه شدن در مقابل فتنه‌های پیش رو چیست؟

همانطور که مقام معظم رهبری عنوان کردند رمز واکسینه شدن در مقابل فتنه «بصیرت‌افزایی» است و روش بصیرت‌افزایی این است که به اسلام و به راه و روش امام(ره) که نقشه اسلام انقلابی است، عمل کنیم و گوش و چشم‌مان به مقام معظم رهبری باشد؛ زیرا بحمدالله فرمایشات ایشان بیّن، هدایتگر و روشن‌کننده است.

* ترویج اسلام آمریکایی آخرین هدف سران فتنه در جریانات 88 بود

اگر ما به بایدها و نبایدهای اسلام عمل کنیم و به اصول انقلابی که حضرت امام(ره) بنا نهادند پایبند باشیم و به رهبر معظم انقلاب تکیه کنیم، قطعا راه پیروزی را با موفقیت طی خواهیم کرد.

به نظر من عبرت‌های فتنه 88 می‌تواند برای ما درس باشد. من می‌خواهم این را بگویم که واقعا نمود اسلام آمریکایی را در فتنه 88 مشاهده کردیم؛ یعنی فتنه‌گران واقعا به دنبال تکوین اسلام آمریکایی بودند؛ بدین ترتیب که در پرتو  ظاهری از اسلام می‌خواستند کفر و نفاق را به مردم دیکته کنند.

* مردم از سران فتنه نخواهند گذشت/ پذیرش حمایت منافقان از جریان فتنه نهایت بی‌شرمی بود

سوال: پشتیبانی منافقان را از جریان فتنه چطور ارزیابی می‌کنید؟

به نظر من خیلی جسارت و بی حیایی می‌خواهد که منافقانی که بیشترین جنایت را علیه ملت ما کردند می‌آیند و پشت فتنه‌گران قرار می‌گیرند و از این بدتر اینکه سران فتنه از این‌ها برائت نمی‌جویند. واقعا از فتنه 88 و از آنهایی که در این رابطه جریان‌سازی کردند، نباید گذشت؛ یعنی مردم از آنها هیچ‌وقت نخواهند گذشت.

مادامی‌که مردم با قلوب مملو از باورهای معنوی و ایمانی پشت نظام باشند به این نظام آسیبی وارد نخواهد شد و تا زمانی که ولایت فقیه در این کشور به‌عنوان یک اصل اساسی وجود داشته باشد، نقشه دشمنان همواره نقش برآب است.

باور کنید بسیاری از فرمایشاتی که امام راحل آن زمان عنوان می‌کردند و درکش برای ما دشوار بود، را در فتنه 88 به وضوح لمس کردیم و نه‌تنها در کشور خود بلکه در سطح منطقه و دنیا هم آن را مشاهده کردیم.

* استکبار جهانی به دنبال سازماندهی و ایجاد فتنه‌های دیگر است

واقعا باید فتنه مرز بین سره و ناسره، خودی و غیر خودی باشد والبته ما باید حواس‌مان جمع باشد؛ زیرا استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا و صهیونیست‌ها هرگز آرام نخواهند نشست و به دنبال سازماندهی و ایجاد فتنه‌های دیگری هستند و می‌خواهند شرایطی ایجاد شود که طی آن نظام اسلامی را که بر پایه ولایت فقیه، مردم و بسیج است را تضعیف و براندازی کنند.

* ملاک حال فعلی افراد است، نه پُست و حکم‌های پیشین

ملاک ما در موضوع فتنه‌ها باید حق باشد، نه افراد؛ باید توجه کرد که میزان اسلام است؛ میزان راه و روش امام خمینی(ره) و فرمایشات مقام معظم رهبری است. هرکسی در هر لباسی که هست صرف‌نظر از مسئولیت‌های فعلی و پیشین خود باید با این شرایط خود را سازگاری دهد؛ همانطوری که امام(ره) فرمودند «ملاک وضعیت فعلی افراد است» نه حکم‌ها و مسئولیت‌های پیشین.

* لزوم عبرت گرفتن از تاریخ در میان مردم و مسئولین احساس می‌شود

ممکن است کسانی در آینده پیدا شوند که مسئولیت‌های بالایی داشته باشند؛ اما دچار انحراف بشوند؛ لذا فرمایشات مقام معظم رهبری در مورد خواص را واقعا باید هفته‌ای یک‌بار مطالعه کنیم و ببینیم در صدر اسلام چه افرادی با چه صبغه و پیشینه‌های درخشانی منحرف شدند.

ببینید روز عاشورا چه کسانی در مقابل فرزند پیغمبر ایستادند و یا آنهایی که به علی بن ابی‌طالب(ع) و همسرش دخت نبی اکرم(س) ظلم کردند چه کسانی بودند؟ اینها باید مورد بررسی قرار بگیرد تا بسیاری از مشکلات امروز واکاوی و روشن شود.

در آخر می‌خواهم این جمله را بگویم که فتنه‌گران می‌خواستند یک عاشورای دیگر را درست کنند و از آن پیروز بیرون بیایند؛ اما با عنایت الهی، حسین(ع) ماند و یاران حسین ماندند و فتنه‌گران رسوا شدند و رفتند.

 

گروه دفاعی امنیتی دفاع پرس: بی تردید فتنه 88 یکی از مهم‌ترین رویدادهای دهه سوم انقلاب اسلامی محسوب می‌شود؛ که در جریان آن جبهه کفر و نفاق با حمایت همه‌جانبه دول غربی، نظام مقدس جمهوری اسلامی را به گمان خود در آستانه بحران مشروعیت قرار می‌دهد؛ اما از آنجا که دشمن همچون سال‌های گذشته توانایی شناخت زوایای مختلف و مشروعیت بخش نظام مردمی ایران اسلامی را ندارد باز هم دچار اشتباه راهبردی شده و درست در جایی که حتی فکرش را هم نمی‌کرد، ملت بزرگ ایران در حمایت از نظام اسلامی و ولی فقیه زمان به پا خاسته و با حضور چشمگیر در صحنه، حماسه عظیم نهم دی ماه را رقم می‌زنند.

در همین رابطه گفت‌وگویی را با سردار سرتیپ بهمن کارگر رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و از فرماندهان ارشد نیروی انتظامی در سال 88، که در آن دوران از نزدیک شاهد بسیاری از وقایع فتنه بود، انجام دادیم.

آنچه در ذیل می‌آید بخش دوم و پایانی گفت‌وگوی تفصیلی دفاع پرس با سردار کارگر است.

سوال: سخنان مقام معظم رهبری در نماز جمعه 29 خرداد ماه را چطور ارزیابی می‌کنید؟

29 خرداد 1388 مقام معظم رهبری در نماز جمعه حاضر شدند و مطالب خود را با محوریت رقابت جدی چهار نامزد در انتخابات ریاست جمهوری، محافظت جدی از آرای مردم، سخنی با مردم و نخبگان سیاسی، و تحلیل عملکرد جهان استکبار در انتخابات ایران ایراد فرمودند؛ که مطالب راهبردی و موثر ایشان می‌بایست فصل‌الخطاب جریانات سیاسی و عوامل فتنه قرار می‌گرفت؛ اما متاسفانه فتنه‌گران و سران آنها در 30 خرداد 88 با الهام از منافقینی که در 30 خرداد 1360 جنایت کردند، سخنان ولی فقیه زمان را نادیده گرفته و در راستای قدرت‌طلبی و عوام‌فریبی به خیابان‌ها آمدند.

* فتنه‌گران به دنبال گرفتن مسئولیت در نظام هستند/ لزوم هوشمندی شورای نگهبان در تایید صلاحیت‌ها

سران فتنه از آنهایی که در حصر هستند تا افرادی که فعال و دارای تریبون هستند باید جواب خون‌های ریخته شده را بدهند. واقعا باعث تعجب است که عده‌ای از این فتنه‌گران در حال حاضر ادعای گرفتن مسئولیت در نظام و یا حضور در مجالس خبرگان و شورای اسلامی را دارند. شورای نگهبان در این رابطه وظیفه دارد از حق ملت و اسلام عزیز دفاع کند و صلاحیت خائنان به امام(ره) و انقلاب و رهبری و ملت را تایید نکند.

* حماسه 9 دی انقلابی دیگر در امتداد انقلاب اسلامی و پاسخی دندان‌شکن به متقاضیان رفراندوم در کشور بود

فتنه سال 88 حاصل یک برنامه‌ریزی طولانی‌مدت 10 ساله بود؛ که عوامل و سران آن برای اجرای منویات خود به دنبال عدّه و عٌدّه و فرآهم شدن شرایط لازم بودند؛ اما نهم دی ماه حقانیت و مدیریت راهبردی ولایت فقیه و عنصر ایمان ملت عاشورایی ایران را که مهم‌ترین عامل پیروزی انقلاب و دفاع مقدس برای ملت ما بود، بار دیگر به منصه ظهور رسانید.

نهم دی ماه 88 در واقع پاسخ دندان‌شکن ملت ایران به آن دسته از افرادی بود که شعار رفراندوم را مطرح کرده بودند؛ یعنی مردم با حضور گسترده خود در صحنه، مهر تایید دیگری را به نظام اسلامی زدند، و با رهبر معظم انقلاب تجدید میثاقی دوباره کردند.

* حضور مستشاری نسل سوم انقلاب در ورای مرزهای ایران اسلامی دیدگاه‌های کارشناسانه ایدئولوگ‌های دولت اصلاحات مبنی بر انزوای اندیشه‌های امام(ره) را مات کرد

سوال: نسل سوم انقلاب که امروز در سوریه به فعالیت مستشاری می‌پردازند را در مقایسه با جوانان نسل انقلاب و دفاع مقدس چطور می‌بینید؟

به نظر من جوانان امروز از جوانان زمان انقلاب و دوران دفاع مقدس بهتر، پر شورتر و با شعورترند؛ زیرا این عزیزان با حضور مستشاری خود در ورای مرزهای کشور نشان دادند که ایدئولوگ‌های دولت اصلاحات که معتقد بودند "ایده‌های امام(ره) باید به موزه‌های تاریخ برود و فضای جدید پذیرای تفکرات امام نیست"، در اشتباه محض سیر می‌کنند، و ایده‌های آن‌ها محلی از اعراب نداشته و دروغی بزرگ است.

* بصیرت، دشمن‌شناسی و فهم ایدئولوژیک نسل سوم انقلاب از نسل گذشته عمیق‌تر است

همچنین حضور پر رنگ جوانان در یوم‌الله نهم دی ماه 88 نشان داد که ملت و خصوصا نسل جوان به امام خمینی(ره) علاقه دارند، از راه و رسم ایشان پیروی می‌کنند و رهبر معظم و ولایت مطلقه فقیه را قبول دارند و در این راه جانفشانی هم می‌کنند.

سطح بصیرت و آگاهی جوانان امروزی را از نسل انقلاب و دفاع مقدس غنی‌تر می‌دانم. اگر جوانان نسل گذشته در جبهه‌ها و خاک کشور خود با دشمن می‌جنگیدند، امروز جوانان نسل سوم انقلاب با حضور مستشاری خود از جهان اسلام دفاع می‌کنند؛ که این نشان از عمق فهم ایدئولوژیک و سطح بالایی از بصیرت و دشمن‌شناسی آنان در مقایسه با نسل‌های پیشین دارد.

* بازدید 5 میلیون جوان از مناطق عملیاتی دفاع مقدس در قالب کاروان‌های راهیان نور بیانگر سطح علاقه‌مندی آنها به ارزش‌های نظام است

نمونه بارز دیگر حضور و علاقه‌مندی جوانان در جریانات مرتبط با مسائل انقلاب این است که در سال گذشته بیش از 5 میلیون نفر از این عزیزان با حضور در کاروان‌های راهیان نور به مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس رفته‌اند؛ که از این تعداد بیش از 80 درصد آنها را جوانان بین 15 تا 30 سال تشکیل می‌دادند.

توجه داشته باشید که این افراد یا دوران دفاع مقدس را ندیده‌اند و یا اگر آن دوران را درک کرده‌اند در سنین کودکی و خردسالی بوده‌اند، اما همین جوانان که کمترین اطلاعات را در خصوص دفاع مقدس و شهدا دارند به‌واسطه تمایلی که به ارزش‌های اسلامی و انقلابی دارند اینگونه با حضور پر شور خود علاقه‌مندی خود را به ارزش‌ها و شهدا نشان می‌دهند و جالب‌تر اینکه بیش از 70 درصد این عزیزان را جامعه نخبگان کشور و افراد فرهیخته دانشگاهی تشکیل می‌دهند.

* رهبر معظم انقلاب به‌واسطه تقوای الهی و پیروی از مکتب اهل بیت(ع) و سیره اجداد بزرگوارش در قلوب مردم نفوذ دارند

سوال: جایگاه رهبری در مردم را در پایان دادن به فضای غبارآلود فتنه چطور ارزیابی می‌کنید؟

یکی از اشکالات و اشتباهات فتنه‌گران عدم شناخت مناسب از جامعه، ملت و رهبری معظم بود. آن‌ها در واقع راه و روش امام(ره) و سیره مقام معظم رهبری را نشناختند و از قدرت و نفوذ ولایت فقیه در قلوب مردم آگاه نبودند؛ چراکه رهبر ما به واسطه شخصیت بزرگ، تقوای الهی و پیروی از مکتب اهل بیت(ع) و سیره اجداد بزرگوارش در قلوب مردم نفوذ دارند؛ همانطور که امام راحل در قلب‌ها نفوذ داشتند و مطمئنا کسی در دنیای  امروز موفق است که بتواند قلوب مردم را با خود همراه کند.

سوال: برخی از فتنه‌گران از نزدیک بودن با امام(ره) دم می‌زدند و خود را وام‌دار اندیشه‌های ایشان می‌دانستند؛ این مسئله با اصل فتنه در نظام اسلامی چطور قابل جمع است؟

در دوران دفاع مقدس هنگامی که به وصایای شهدا رجوع می‌کردیم بدون استثنا در غالب موارد به چند نکته مشترک برمی‌خوردیم که عبارت از اسلام، عاشورا و امام حسین(ع)، امام خمینی و مسئله رعایت حجاب بود؛ که هرکدام از این موارد در جای خودش قابل بحث و بررسی است؛ اما هنگامی که امام(ره) می‌گوید «حفظ نظام از اوجب واجبات است» باید از خود پرسید که آیا واقعا در جریان فتنه 88 اینها به دنبال حفظ نظام بودند؟!

اینها با اقداماتی که در راستای اجرای کودتا انجام دادند نظام اسلامی را تا پرتگاه پیش بردند و به‌طور قاطع با افرادی که از نظام و ارزش‌های اسلامی سخن می‌گفتند، برخورد می‌کردند. مخالفت آنها با افرادی که از جهاد علیه استکبار جهانی دم می‌زدند، مشهود بود، و چون مقام معظم رهبری پرچم‌دار مبارزه با استکبار جهانی است، آن‌ها با ایشان نیز علم مخالفت را برافراشته بودند.

کمترین کاری که فتنه‌گران در خلال جریانات فتنه 88 انجام دادند این بود که استکبار جهانی و دشمنان نظام را امیدوار کردند.

سوال: از نظر حضرتعالی رمز واکسینه شدن در مقابل فتنه‌های پیش رو چیست؟

همانطور که مقام معظم رهبری عنوان کردند رمز واکسینه شدن در مقابل فتنه «بصیرت‌افزایی» است و روش بصیرت‌افزایی این است که به اسلام و به راه و روش امام(ره) که نقشه اسلام انقلابی است، عمل کنیم و گوش و چشم‌مان به مقام معظم رهبری باشد؛ زیرا بحمدالله فرمایشات ایشان بیّن، هدایتگر و روشن‌کننده است.

* ترویج اسلام آمریکایی آخرین هدف سران فتنه در جریانات 88 بود

اگر ما به بایدها و نبایدهای اسلام عمل کنیم و به اصول انقلابی که حضرت امام(ره) بنا نهادند پایبند باشیم و به رهبر معظم انقلاب تکیه کنیم، قطعا راه پیروزی را با موفقیت طی خواهیم کرد.

به نظر من عبرت‌های فتنه 88 می‌تواند برای ما درس باشد. من می‌خواهم این را بگویم که واقعا نمود اسلام آمریکایی را در فتنه 88 مشاهده کردیم؛ یعنی فتنه‌گران واقعا به دنبال تکوین اسلام آمریکایی بودند؛ بدین ترتیب که در پرتو  ظاهری از اسلام می‌خواستند کفر و نفاق را به مردم دیکته کنند.

* مردم از سران فتنه نخواهند گذشت/ پذیرش حمایت منافقان از جریان فتنه نهایت بی‌شرمی بود

سوال: پشتیبانی منافقان را از جریان فتنه چطور ارزیابی می‌کنید؟

به نظر من خیلی جسارت و بی حیایی می‌خواهد که منافقانی که بیشترین جنایت را علیه ملت ما کردند می‌آیند و پشت فتنه‌گران قرار می‌گیرند و از این بدتر اینکه سران فتنه از این‌ها برائت نمی‌جویند. واقعا از فتنه 88 و از آنهایی که در این رابطه جریان‌سازی کردند، نباید گذشت؛ یعنی مردم از آنها هیچ‌وقت نخواهند گذشت.

مادامی‌که مردم با قلوب مملو از باورهای معنوی و ایمانی پشت نظام باشند به این نظام آسیبی وارد نخواهد شد و تا زمانی که ولایت فقیه در این کشور به‌عنوان یک اصل اساسی وجود داشته باشد، نقشه دشمنان همواره نقش برآب است.

باور کنید بسیاری از فرمایشاتی که امام راحل آن زمان عنوان می‌کردند و درکش برای ما دشوار بود، را در فتنه 88 به وضوح لمس کردیم و نه‌تنها در کشور خود بلکه در سطح منطقه و دنیا هم آن را مشاهده کردیم.

* استکبار جهانی به دنبال سازماندهی و ایجاد فتنه‌های دیگر است

واقعا باید فتنه مرز بین سره و ناسره، خودی و غیر خودی باشد والبته ما باید حواس‌مان جمع باشد؛ زیرا استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا و صهیونیست‌ها هرگز آرام نخواهند نشست و به دنبال سازماندهی و ایجاد فتنه‌های دیگری هستند و می‌خواهند شرایطی ایجاد شود که طی آن نظام اسلامی را که بر پایه ولایت فقیه، مردم و بسیج است را تضعیف و براندازی کنند.

* ملاک حال فعلی افراد است، نه پُست و حکم‌های پیشین

ملاک ما در موضوع فتنه‌ها باید حق باشد، نه افراد؛ باید توجه کرد که میزان اسلام است؛ میزان راه و روش امام خمینی(ره) و فرمایشات مقام معظم رهبری است. هرکسی در هر لباسی که هست صرف‌نظر از مسئولیت‌های فعلی و پیشین خود باید با این شرایط خود را سازگاری دهد؛ همانطوری که امام(ره) فرمودند «ملاک وضعیت فعلی افراد است» نه حکم‌ها و مسئولیت‌های پیشین.

* لزوم عبرت گرفتن از تاریخ در میان مردم و مسئولین احساس می‌شود

ممکن است کسانی در آینده پیدا شوند که مسئولیت‌های بالایی داشته باشند؛ اما دچار انحراف بشوند؛ لذا فرمایشات مقام معظم رهبری در مورد خواص را واقعا باید هفته‌ای یک‌بار مطالعه کنیم و ببینیم در صدر اسلام چه افرادی با چه صبغه و پیشینه‌های درخشانی منحرف شدند.

ببینید روز عاشورا چه کسانی در مقابل فرزند پیغمبر ایستادند و یا آنهایی که به علی بن ابی‌طالب(ع) و همسرش دخت نبی اکرم(س) ظلم کردند چه کسانی بودند؟ اینها باید مورد بررسی قرار بگیرد تا بسیاری از مشکلات امروز واکاوی و روشن شود.

در آخر می‌خواهم این جمله را بگویم که فتنه‌گران می‌خواستند یک عاشورای دیگر را درست کنند و از آن پیروز بیرون بیایند؛ اما با عنایت الهی، حسین(ع) ماند و یاران حسین ماندند و فتنه‌گران رسوا شدند و رفتند.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



  • یکتا گستر
  • قالب بلاگفا