حماسه ۹ دی نقش تعیین‌کننده‌ای در خنثی‌سازی توطئه دشمنان داشت

ارتش  

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران:

حماسه ۹ دی نقش تعیین‌کننده‌ای در خنثی‌سازی توطئه دشمنان داشت

 
 
 پایگاه مردمی ارتش ::رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش گفت: فتنه ۸۸ آزمونی بزرگ برای ملت قهرمان ایران اسلامی بود که درس‌ها و عبرت‌های زیادی به همراه داشت.
 

به گزارشپایگاه مردمی ارتش پایگاه مردمی ارتشبه نقل از  دفاع پرس، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم، در پنجمین گردهمایی مشترک مسئولان و هادیان سیاسی نیروهای مسلح که صبح امروز در سالن همایش‌های کوثر سازمان عقیدتی سیاسی ارتش و با حضور جمعی از مسئولین لشکری و کشوری برگزار شد، با بیان این‌که انقلاب شکوهمند اسلامی ایران در طول رویش و بالندگی خود دستاوردهای زیادی داشته و توانسته بر تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی به‌شدت تأثیرگذار باشد، گفت: از میان آسیب‌ها و تهدیداتی که در طول ۳۶ گذاشته متوجه جمهوری اسلامی ایران بوده، می‌توان فتنه ۸۸ را از حیث ماهیت، عمق، شیوه، ابزارها و حتی از حیث بازیگران و درنهایت آثار و پیامدهای آن بسیار خطرناک تر از دیگر توطئه‌های دشمنان دانست.

نماینده ولی فقیه در ارتش بابیان این‌که فتنه ۸۸ آزمونی بزرگ برای ملت قهرمان ایران اسلامی بود تصریح کرد: این فتنه درس‌ها و عبرت‌های زیادی به همراه داشت و به تعبیر رهبر فرزانه انقلاب توانست کشور را واکسینه کند.

به گفته حجت‌الاسلام آل هاشم، باوجود گستردگی و پیچیدگی فتنه ۸۸ و تأثیرات منفی آن، راهپیمایی و حماسه نهم دیماه توانست در مقابله با فتنه و فتنه گران و خنثی‌سازی سناریوی دشمنان نقش تعیین‌کننده داشته باشد.

وی تأکید کرد: هرگز نباید درس‌ها و عبرت‌های فتنه ۸۸ را فراموش کنیم و قطعاً تنها راه در امان ماندن ازاین‌گونه فتنه‌ها و کاهش آسیب‌ها در  مقطع فعلی و آینده هوشیاری و بصیرت و ولایت مداری مردم و مسئولین است.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش افزود: به نظر می‌رسد خطرناک‌ترین و جدی‌ترین تهدیدات انقلاب اسلامی در مقطع فعلی  مربوط به حوزه گفتمانی و هویتی است و دشمنان خارجی و ایادی آنان متمرکز به راین حوزه شده‌اند.

حجت‌الاسلام آل هاشم در ادامه، تهی سازی هویت انقلاب و ساختار حکومتی جمهوری اسلامی ایران ولو با حفظ ظاهری را ازجمله حوزه‌هایی برشمرد که موردتوجه و تمرکز دشمنان قرارگرفته است.

وی دراینباره خاطرنشان کرد: این رویکرد، واجد شاخص‌هایی است که مطالعه و دقت نظر بر روی آنها برای نیروهای انقلاب از اهمیت راهبردی و ویژه‌ای برخوردار است.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، تحریف اندیشه و سیره سیاسی بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، قطبی‌سازی محیط سیاسی کشور و ایجاد اختلاف و نفوذ را ازجمله این شاخص‌ها برشمرد و افزود: حساسیت‌زدایی نسبت به شیطان بزرگ از دیگر شیوه‌های دشمن در مقابل با انقلاب اسلامی ایران است که البته جملگی ماهیت نرم فرهنگی و فکری دارند.

وی در ادامه با اشاره به منویات فرماندهی معظم کل قوا (مدظله‌العالی) که لازمه اقتدار نیروهای مسلح را همواره، داشتن ایمان، بصیرت عزم راسخ و احساس مسئولیت واقعی در کنار داشتن نیروی نظامی مجهز به آموزش‌های مجرب و تجهیزات به‌روز و پیشرفته می‌دانند افزود: بدون تردید تقویت بنیه معنوی و بصیرت نیروهای مسلح مستقیماً بر ارتقاء توان رزمی آنان تأثیرگذار است و می‌تواند موجب ارتقاء موقعیت راهبردی کشور در منطقه و جهان شود.

حجت‌الاسلام آل هاشم بابیان این‌که امروز جامعه نخبگان و اندیشمندان کشور رسالت مهم و خطیری در حراست و پاسداری از انقلاب اسلامی ایران دارند، تصریح کرد: در همین راستا در نیروهای مسلح نیز نهادهای عقیدتی و نمایندگی ولیفقیه در سپاه که متکفل امور فرهنگی کارکنان و خانواده‌های آنان هستند وظیفه بسیار سنگینی بر عهده دارند.

وی در پایان گفت: در سال‌های اخیر نهادهای عقیدتی سیاسی و نمایندگی ولیفقیه در راستای مأموریت سازمانی خود نقش مؤثری در آگاه‌سازی کارکنان و خانواده‌های آنان داشته و قطعاً این همکاری و همدلی بین بخش‌های سیاسی نیروهای مسلح می‌تواند موجب هم‌افزایی و افزایش آگاهی‌های سیاسی این قشر شود.

گفتنی است، پنجمین گردهمایی مسئولان و هادیان سیاسی نیروهای مسلح صبح امروز به میزبانی سازمان عقیدتی سیاسی ارتش و با حضور جانشین فرمانده کل ارتش،رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا، نماینده ولیفقیه در سپاه پاسداران، رئیس سازمان بسیج مستضعفین و دکتر صفارهرندی و جمعی از مسئولان کشوری و لشکری برگزار شد که در آن کارشناسان سیاسی نیروهای مسلح به بیان نظرات و تحلیل مسائل مختلف سیاسی منطقه و جهان پرداختند.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



  • یکتا گستر
  • قالب بلاگفا