افزایش بردموشک‌های پدافند هوایی شناورها در دستور کار/ارتقای موشک‌های رعد و محراب

ارتش  

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران:

   پایگاه مردمی ارتش جانشین فرمانده نیروی دریایی ارتش با تاکید بر اهمیت ارتقای توان پدافند هوایی در شناورها، گفت: یکی از اقدامات مورد نظر در این حوزه، پدافند دوربرد است که این موضوع در وزارت دفاع در حال پیگیری است.

به گزارش    پایگاه مردمی ارتش به نقل از خبرنگار دفاعی خبرگزاری فارس، موضوع پدافند هوایی و ضرورت نصب سامانه‌های پدافند موشکی برروی یگان‌های شناوری در حالیکه امروز این یگانها در ماموریت‌های آبهای بین‌المللی و دوردست بسر می‌برند، اهمیت زیادی پیدا می‌کند؛ موضوعی که البته همواره مورد تاکید و تایید فرماندهان عالیرتبه نیروهای مسلح و فرماندهی معظم کل قوا نیز بوده است.

با اعزام یگان‌های شناوری به ماموریت‌های برون مرزی که میزان پشتیبانی از یگانها کمتر می‌شود، استفاده از تجهیزات تدافعی در برابر انواع تهدیدات سطحی، زیر سطحی و هوایی ضرورت می‌یابد که موجب توجه بیشتر در طراحی، ساخت و بکارگیری این سامانه‌ها می‌شود.

در رزمایش‌های گذشته نیروی دریایی ارتش، با تست دو سامانه پدافند هوایی رعد و محراب از روی شناورهای سطحی، نشان داد که موضوع پدافند موشکی از جمله برنامه‌های این نیروی راهبردی برای حفاظت از یگان‌های خود است.

در همین راستا امیر دریادار غلامرضا خادم بیغم جانشین فرمانده نیروی دریایی ارتش در گفتگو با خبرنگار فارس، به اهمیت این موضوع و اقدامات صورت گرفته برای ارتقاء سامانه‌های پدافند هوایی شناورها پرداخت.

* ارتقاء موشک‌های میان‌برد «رعد» و «محراب»

امیر بیغم با تاکید بر اینکه پدافند هوایی جزو عوامل بسیار مهم و موثر در دفاع است، خاطرنشان کرد: یک نیرو باید در دفاع آنقدر قوی باشد که بتواند بقاء یگانهای خود را در میدان رزم تضمین کند.

وی خاطرنشان کرد: پدافند هوایی دو جنبه دارد یکی دفاع منطقه‌ای که مسئولیت آن با قرارگاه پدافند هوایی کشور است و دیگری در بحث یگان‌های نیروی دریایی است که پدافند نقطه‌ای را داریم زیرا وقتی یک یگان شناور در دریا حرکت می‌‌کند، باید این توانایی را داشته باشد تا از خود در مقابل حملات هوایی و موشکی دفاع کند و اگر نتواند این دفاع را انجام دهد، در همان مرحله اول از بین خواهد رفت. بنابراین باید توانایی دفاع در مقابل جنگنده‌ها و موشک‌های دشمن را داشته باشد.

وی ادامه داد: در نداجا بحث دفاع نقطه‌ای بسیار مهم بوده و ابزار دفاع نقطه‌ای، تیربارهای مختلف و سامانه‌ها و موشک‌های متفاوت با بردهای مختلف است.

جانشین فرمانده نیروی دریایی ارتش افزود: این نیرو در حال حاضر در بحث دفاع نقطه‌ای در پدافند نزدیک هیچ مشکلی ندارد و موشک‌های محراب و رعد که در رزمایش های گذشته مورد استفاده قرار گرفت، در بحث دفاع با بردهای میانه است که به نتایج بسیار خوبی رسیده‌ایم و آنها را مورد آزمایش قرار دادیم و این موشک‌ها بر روی شناورهای نداجا نصب شده است و این آزمایشها برای ارتقای آنها است.

* پدافند هوایی دور برد شناورها در برنامه وزارت دفاع

جانشین فرمانده نیروی دریایی ارتش تصریح کرد: آنچه که مهم است و باید روی آن تاکید کنیم، این است که پدافند نقطه‌ای یگان‌های شناوری‌مان باید بتواند از آنها در برابر حملات هوایی دفاع کند و حرکت بعدی ما در حوزه پدافند دور برد خواهد بود که این موضوع جزو برنامه‌های وزارت دفاع است که بر روی آن کار می‌شود.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



  • یکتا گستر
  • قالب بلاگفا