اولویت در جذب سرمایه‌های ایرانیان خارج از کشور/ درهای اقتصادی کشور بعد از "برجام" نباید بی‌تدبیر باز

ارتش  

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران:

اولویت در جذب سرمایه‌های ایرانیان خارج از کشور/ درهای اقتصادی کشور بعد از

 
 
 پایگاه مردمی ارتش ::رئیس مرکز تحقیقات راهبردی دفاعی با بیان اینکه بعد از مسئله برجام نباید بدون محاسبه درهای اقتصادی کشور را باز کنیم، گفت: طبق اطلاعات بدست آمده حدود هزار تا دو هزار میلیارد سرمایه ایرانیان در خارج از کشور وجود دارد، باید با سازو کارهایی جذب سرمایه این افراد به داخل کشور در اولویت قرار گیرد

به گزارشپایگاه مردمی ارتشبه نقل از    دفاع پرس، سردار وحیدی رئیس مرکز تحقیقات راهبردی دفاعی در "همایش تخصصی نفوذ اقتصادی، راهکارهای پیشگیری و مقابله با آن" که در سالن مرکز تحقیقات راهبردی دفاعی با حضور مقامات کشوری و لشکری برگزار شد، اظهار داشت: از آنجا که انقلاب اسلامی گفت‌وگوی جدیدی را با محوریت استکبار و ظلم ستیزی در ادبیات سیاسی جهان ایجاد کرد، پس طبیعی است که ابرقدرت‌ها در برابر آن بایستند و با آن مقابله کنند.

رئیس مرکز تحقیقات راهبردی دفاعی افزود: متاسفانه این تفکر که مشکلات اقتصادی ما با برقراری رابطه با آمریکا درست می شود در لایه‌های فکری برخی مسئولین وجود دارد که واقعا مشکل بزرگی است که نمی‌توان به راحتی از کنار آن عبور کرد.

وی در ادامه با اشاره به شاخص‌هایی که از سوی سازمان‌های جهانی جهت تبیین سطح کشورمان در عرصه‌های مختلف اقتصادی و فرهنگی ارائه می‌شود، بیان داشت: من اعتقاد دارم یکی از روش‌های کنترل توانمندی‌های ما از سوی دشمن از طریق ارائه همین شاخص‌ها و آمار است چون متخصصان ما نشان دادند که با تمام کمبودهایی که وجود داشته در برخی حوزه‌ها توانسته‌اند به رشد و پیشرفت قابل ملاحظه‌ای دست یابند.

سردار وحیدی در این رابطه به رشد کشور در هوا و فضا اشاره کرد و افزود: جالب است بدانید رتبه ما در منطقه پایین تر از تمامی کشورها قرار دارد در صورتی که آن زمانی که ما ماهواره خود را با موفقیت به فضا پرتاب کردیم کشوری چون کره جنوبی هنوز نتوانسته بود این پروسه را به اجرا بگذارد.

رئیس مرکز تحقیقات راهبردی دفاعی در تبیین نحوه برخورد با شاخص‌ها و آمارهایی که از سوی منابع جهانی ارائه می شود، اظهار کرد: به نظر من باید این شاخص‌ها دیده شود و از آن‌ها در جهت تجزیه و تحلیل جایگاه خود استفاده کنیم. اما در کنار آن هم می‌گویم ما هیچ‌وقت نباید ظرفیت‌های خود را درگیر این موضوعات کنیم چرا که دشمن در ارائه این آمار، خود نسبت به مسائل اقتصادی و فرهنگی‌ما و دیگر مسائل بزرگنمایی می‌کند لذا ما باید با تجربیات کارشناسان داخلی مطابق با پیشرفت‌های داخلی شاخص سازی کنیم.

وی با بیان اینکه بعد از مسئله برجام نباید بدون محاسبه درهای اقتصادی کشور را باز کنیم گفت: طبق اطلاعات بدست آمده حدود هزار تا دوهزار میلیارد سرمایه ایرانیان در خارج از کشور وجود دارد طبیعتا ما باید سازو کارهایی را قرار دهیم که بواسطه آن جذب سرمایه این افراد به داخل کشور در اولویت قرار گیرد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



  • یکتا گستر
  • قالب بلاگفا