عملیاتی شدن سلاح انفرادی فجر224 در ستاد رزم نزاجا + عکس

ارتش  

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران:

عملیاتی شدن سلاح انفرادی فجر224 در ستاد رزم نزاجا + عکس

 
 
 پایگاه مردمی ارتش ::معاون عملیات نیروی زمینی ارتش از بکارگیری و عملیاتی شدن سلاح انفردی و بهینه شده فجر224 در ستاد رزم نزاجا خبر داد.

امیر سرتیپ دوم ستاد علی محرابی، معاون عملیات نیروی زمینی ارتش در گفت‌وگو با خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس با اشاره به عملیاتی شدن سلاح انفرادی فجر224 در ستاد رزم نزاجا اظهار داشت: نیروی زمینی ارتش همواره با توجه به رصد تهدیدات منطقه‌ای و برآرود نیاز عملیاتی یکان‌ها اقدامات لازم را جهت پاسخگویی به تهدیدات انجام می‌دهد.

وی در ادامه با اشاره به برگزاری سه رزمایش با محوریت جنگ‌های نیابتی افزود: در این رزمایش‌ها از برخی سلاح‌های جدید متناسب با تهدیدات روز استفاده شد؛ یکی از مهمترین این سلاح‌ها، اسلحه انفرادی فجر224 است؛ که از قابلیت‌های آفندی و پدافندی لازم جهت مقابله با هر نوع تهدید در حوزه رزم انفرادی و دفاع زمینی برخوردار است.

معاون عملیات نیروی زمینی ارتش با بیان اینکه فجر224 از وزن سبک و سرعت نواخت تیر بالایی برخوردار است، افزود: این سلاح برای نخستین بار در رزمایش محرم در اختیار نیروهای واکنش سریع نزاجا قرار گرفت و عملکرد مناسبی را در حوزه رزم انفرادی در صحنه رزمایش ایجاد کرد.


فجر 224 یا M 4 ایرانی

  فجر 224 ایرانی مدل بهینه‌سازی شده اسلحه انفرادی M 4 آمریکایی است و مکانیزم عملکرد آن نیز به مانند آن بر اساس گاز مستقیم باروت با قفل چرخشی صورت می‌گیرد.  

وزن این سلاح بدون خشاب 3 کیلو و 200 گرم است؛ که این عدد برای کلاشینکوف روسی 3 کیلو و 470 گرم و برای ژ-3 آلمانی بیش از 4 کیلوگرم است.

قدرت آتش، هدف‌گیر لیزری، و کاهش وزن قابل توجه، M 4 را به‌عنوان یک سلاح مناسب برای مأموریت‌های نیروهای واکنش سریع مطرح ساخته است.

برد نهایی این سلاح 3600 متر و نرخ آتش آن شلیک 700 الی 950 تیر در دقیقه و سرعت گلوله در سر لوله (سرعت اولیه گلوله) 900 متر بر ثانیه عنوان شده است.

این سلاح امروز فقط در اختیار نیروهای مخصوص چند ارتش قدرتمند دنیا قرار دارد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



  • یکتا گستر
  • قالب بلاگفا