فرهنگ مقاومت ما را در برابر سیاست های صهیونیستی مصون نگاه می دارد

ارتش  

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران:

فرهنگ مقاومت ما را در برابر سیاست های صهیونیستی مصون نگاه می دارد

 

 

  پایگاه مردمی ارتش ::امیر نامی گفت: فرهنگ مقاومت می تواند ما را در برابر سیاست کشورهای استکباری و صهیونیستی مصون نگاه داشته و از خطراتی که از این ناحیه متوجه ما خواهد بود، نجات دهد.
 

به گزارش  پایگاه مردمی ارتشبه نقل از خبرنگار  دفاع پرس، امیر سرتیپ محمد حسن نامی جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس در مراسمی که صبح امروز به مناسبت روز دانشجو و سالروز شهادت خلبان احمد کشوری در دانشکده صنایع دانشگاه آزاد واحد تهران جنوب و در بین دانشجویان درس دفاع مقدس برگزار شد، با اشاره به اینکه داعش دست پروده صهیونیست هاست، بیان داشت: داعش به دلیل اینکه پرورش یافته صهیونیست ها است به دنبال اجرای خواسته های آنها و کشورهای استکباری در منطقه است؛ لذا از این دیدگاه می توان گفت حادثه تروریستی فرانسه مشکوک است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه 18 آذر سالروز اعلام متجاوز بودن رژیم بعث عراق در حمله به ایران است، افزود: صدام در 31 شهریور 1359 در «کوت» طناب شلیک اولین توپ به سمت ایران را کشید زیرا به دنبال این بود تا یک هفته ای ایران را فتح کند اما در پایان این جنگ تحمیلی و نا برابر نه تنها به خواسته خود نرسید بلکه سه سال پس از اتمام جنگ، از سوی سازمان ملل نیز متجاوز شناخته شد.

امیر نامی ادامه داد: 18 آذر 1370 روزی است که پس از گذشت 11 سال از آغاز جنگ تحمیلی عراق علیه ایران و سه سال از اتمام این جنگ، حقانیت جمهوری اسلامی ایران در جنگ ناخواسته بر همگان به اثبات رسید زیرا خاویر پرز دکوییار دبیر کل وقت سازمان ملل در چنین روزی با ارسال گزارشی کامل و رسمی به شورای امنیت، عراق را آغازگر جنگ شناخت.

وی با اشاره به بندهای ششم و هفتم این گزارش، اظهار داشت: در بند ششم گزارش دبیر کل وقت سازمان ملل آمده که توضیحات عراق برای جامعه بین المللی و سازمان ملل قابل قبول نیست لذا حمله عراق در تاریخ 22 دسامبر 1980 علیه ایران، با اصول و قوانین شناخته شده بین المللی قابل توجیه نیست بنابر این دولت عراق مسئول آغاز این مخاصمه است.

جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس در ادامه گفت: در بند هفتم این گزارش نیز «دکوییار» با تأکید بر کلمه «متجاوز» در مقابل نام کشور عراق، عنوان می کند که چنین تعرضاتی نمی تواند توجیه کننده تجاوز عراق علیه ایران باشد؛ تعرضی که اشغال مستمر ایران را در طول مخاصمه در پی داشته است.

وی سپس با ارایه توضیحاتی درباره جغرافیای جنگ ایران و عراق، همسایگانش، مرزهای آبی و خاکی ایران و نیز ژئوپلتیک منطقه، اظهار داشت: ایران در منطقه ای قرارگرفته که به دو دلیل از اهمیت ویژه ای برخوردار است؛ وجود تنگه مهم و استراتژیک هرمز و خلیج فارس باعث شده تا این منطقه به عنوان شاه راه اقتصادی و انرژی جهان و نیز وقوع حوادث مهم سیاسی و نظامی بین المللی، محسوب شود.

امیر نامی با اشاره به اینکه اکنون دو تنگه مهم هرمز و باب المندب در دست مسلمانان قرار دارد، تصریح کرد: دانشجویان باید این نکته را توجه داشته باشند که کلمه «خاورمیانه»، عنوانی است که انگلیسی ها برای این منطقه بکار می برند لذا بجا است همان گونه که رهبر معظم انقلاب اسلامی بیان داشتند، بجای بکار بردن لفظ «خاورمیانه» از کلمه «غرب آسیا» استفاده کنند.

وی در بخش دیگر از سخنان خود، با معرفی شهید کشوری به عنوان دانشجوی نمونه خلبانی، بیان داشت: شهید کشوری، دانشجوی نمونه دوره های آموزشی و علمی آمریکا و ایران بود؛ به همین خاطر امروز که سالروز شهادت این خلبان قهرمان کشورمان است، می تواند نمونه بارزی برای دانشجویان باشد.

جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس همچنین اضافه کرد: توجه و عمل به فرهنگ دفاع مقدس و حفظ ارزش های آن می تواند جوانان و دانشجویان را وابستگی به بیگانگان نجات دهد.

وی با بیان اینکه درس دفاع مقدس در دانشگاه ها باعث می شود تا انتقال فرهنگ دفاع مقدس به خوبی صورت گیرد، تأکید کرد: البته اساس جهاد در شرایط فعلی، جهاد علمی است زیرا با جهاد علمی می توانیم کشورمان و فرهنگ غنی ایران اسلامی را در جهان مطرح سازیم پس دانشجویان باید تلاش بسیاری در علم آموزی و پیشرفت علمی داشته باشند.

در ابتدای این مراسم سردار داود غیاثی راد استاد درس دفاع مقدس نیز بیان داشت: تدریس درس دفاع مقدس در دانشگاه ها محصول زحمات شهید حاج احمد سوداگر است.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



  • یکتا گستر
  • قالب بلاگفا