دولت آذربایجان باید نسبت به حادثه نارداران پاسخگو باشد و با عاملان برخورد کند

ارتش  

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران:

خشونت های رژیم صهیونیستی برای دولتمردان  غربی عادی شده است/ تغذیه ناسالم فرهنگی و تبعیض نژادی و مذهبی در بروز خشونت در جهان نقش بسزایی داشته است/ دولت آذربایجان باید نسبت به حادثه نارداران پاسخگو باشد و با عاملان برخورد کند

 

 

 پایگاه مردمی ارتش ::حجت الاسلام آل هاشم، رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران در گفتگوی مشروح با ائل به تبیین محورهای مختلف نامه دوم رهبر معظم انقلاب به جوانان غربی پرداخته و ضمن بیان ریشه های خشونت و تروریسم در دنیا، همه کشورها را به دریافت پیام های آن دعوت کرده است.

 

به گزارشپایگاه مردمی ارتش به نقل از   ائل، نامه دوم رهبر معظم انقلاب به عموم جوانان غربی که پس از حادثه تروریستی پاریس و به فاصله حدود 10 ماه از نامه اول ایشان نگاشته شد؛ بازتاب های گسترده ای در بین مردم و رسانه های جهان داشته است. برای بررسی جزئیات این نامه و تشریح محورها و بازتاب های آن، گفتگویی تفصیلی با حجت الاسلام و المسلمین سید محمد علی آل هاشم، رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی داشته ایم.

بررسی اهداف نامه رهبر انقلاب به جوانان غربی

حجت الاسلام آل هاشم در تشریح محور های گوناگون این نامه می گوید: مقام معظم رهبری در این نامه به عموم جوانان در کشورهای غربی، حوادث تروریستی فرانسه را زمینه ای برای همفکری در مورد درد مشترک مردم در جهان امروز و یافتن راه حلی موثر خواندند و نمونه هایی از آثار تروریسم مورد حمایت برخی قدرت های بزرگ در دنیای اسلام را برشمردند و با اشاره به حمایت های غرب از تروریسم دولتی رژیم صهیونیستی و لشکر کشی های خسارت آفرین سال های اخیر به دنیای اسلام خطاب به جوانان خاطر نشان کردند که بر مبنای یک نگاه درست و با ژرف بینی و استفاده از تجربه های ناگوار بنیان های یک تعامل شرافتمندانه با جهان اسلام را پی ریزی کنند.

وی با اشاره به نخستین نامه رهبر انقلاب به جوانان غربی، می افزاید: رهبر انقلاب بعد از گذشت 10 ماه از نخستین نامه خود به جوانان غربی، نامه دوم خود را به جوانان غربی نوشتند که در هر دومقطع فرانسه شاهد حوادث تروریستی بود و می توان 3 هدف عمده را در این نامه دنبال کرد.

رئیسسازمان عقیدتی سیاسی ارتش در بیان اهداف مدنظر این نامه تصریح می کند: هدف نامه اول معظم له درخواست برای شناخت بی واسطه از اسلام بود اما در نامه دوم، ایشان در هدف اول تروریسم را درد مشترک جهان اسلام وغرب دانسته اند و دوم اینکه تاکید دارند گروه های تروریستی توسط قدرت های غربی به ویژه آمریکا ایجاد و تقویت شده است و هدف سوم از این نامه ارائه راه های برون رفت از مشکلات بوده و دستیابی به امنیت و آرامش است.

وی با شااره به محورهای مختلف این نامه، خاطر نشان می کند: ابراز همدردی با خانواده های قربانیان تروریسم نخستین محور نامه بوده و ایشان فرموده اند هر کسی که از انسانیت و محبت بهره ای برده باشد از دیدن این صحنه ها متاثر ومتألم می شود چه در فرانسه رخ دهد و چه در فلسطین، عراق، لبنان وسوریه.

پیوند میان اخلاق و سیاست در سیاست غربی مغفول مانده است

حجت الاسلام آل هاشم در تشریح محور بعدی این نامه می افزاید: جمهوری اسلامی خود قربانی تروریسم است و قریب به 17000 نفر از مردم بیگناه ما در اثر تروریسم کور مورد حمایت غرب جان باخته اند اما بازهم برای حادثه مشابه برای مردم کشوری که دولتمردان آن از حامیان اصلی حوادث تروریستی علیه ایران بودند؛ عمیقا ناراحت هستند که بدون تردید چنین نگاهی ریشه در آموزه های دینی و الهی ما دارد که جان انسان ها را فارغ از نژاد و ملیت و جغرافیا محترم می شمارد.

وی ادامه می دهد: از دیدگاه رهبر انقلاب، اخلاق و ارزش های انسانی جایگاه والایی در سیاست دارند که نشان از پیوند میان اخلاق وسیاست در آموزه های دینی دارد؛ موضوعی که در سیاست غربی غریب مانده است.

خشونت علیه جهان اسلام، همواره با حمایت قدرت های غربی بوده است

رئیس سارمان عقیدتی سیاسی ارتش با بیان محور بعدی نامه رهبر انقلاب، جهان اسلام را قربانی تروریسم در سال های متمادی خوانده و ضمن اشاره به بخشی از متن نامه معظم له، ادامه می دهد: اگر مردم اروپا بعد از این حادثه فرانسه، اکنون چند روزی در خانه های خود پناه می گیرند اما مردم عراق، سوریه، یمن و افغانستان سال های متمادی ومردم فلسطین ده ها سال است که چنین شرایط نا امنی را شاهد هستند.

وی تصریح می کند: از منظر رهبر انقلاب درد تروریسم در دنیای اسلام دو تفاوت عمده با درد تروریسم در غرب دارد؛ یکی اینکه دنیای اسلام در ابعادی به مراتب وسیع تر و حجمی انبوه تر و مدتی بسیار طولانی قربانی وحشت افکنی و خشونت بوده است و نکته دیگر اینکه خشونت ها علیه جهان اسلام همواره از طرف برخی قدرت های بزرگ و به شیوه های گوناگون حمایت شده است.

خشونت های رژیم صهیونیستی برای دولتمردان  غربی عادی شده است

حجت الاسلام آل هاشم تناقض در سیاست های غرب را از دیگر محورهای مهم این نامه برشمرده و می گوید: رهبر انقلاب در این نامه اشاره دارند که عقب مانده ترین نظام های سیاسی همواره در ردیف متحدان غرب جای گرفته است و روشن ترین اندیشه های برخاسته از مردم سالاری های پویا در منطقه، بی رحمانه مورد سرکوب قرار گرفته اند و پشتیبانی از تروریسم دولتی رژیم صهیونیستی را چهره ای دیگر از تضاد سیاست های غربی عنوان کرده اند و همچنین اینکه رژیم جنایتکار صهیونیستی هرگز به طور جدی و موثر مورد سرزنش متحدان پرنفوذ خود و یا نهادهای به ظاهر مستقل بین المللی قرار نگرفته است و نهادهای بین المللی نیز در خدمت سیاست های متضاد غربی قرار دارند.

وی تاکید می کند: نادیده گرفتن خشونت رژیم صهیونیستی موجب عادی شدن خشونت توسط این رژیم جنایتکار شده است و خشونت این رژیم علیه مردم فلسطین به موضوعی عادی برای برای دولتمردان و شهروندان غربی تبدیل شده است.

لشکرکشی ها به کشورها نه تنها توسعه افزا نبود؛ بلکه عقب ماندگی به بار آورده است

حجت الاسلام آل هاشم لشکر کشی های سال های اخیر به دنیای اسلام را نمونه ای از منطق متضاد سیاست های غربی دانسته و تصریح می کند: این لشکرکشی ها به بهانه توسعه دموکراسی در کشورها بود اما نه تنها به توسعه و دموکراسی منجر نشده بلکه خسارت های انسانی و زیرساختی و عقب ماندگی بدنبال داشته است.

وی با اشاره به محور دیگر این نامه، ریشه تروریسم را در سیاست های اشتباه غرب عنوان کرده و می گوید: ترکیب تغذیه ناسالم فرهنگی، تبعیض نژادی و مذهبی، نابرابری های اجتماعی و عقده های هویتی در بروز خشونت در دنیا نقش بسزایی ایفا می کند.

واکنش عجولانه در مبارزه با تروریسم، سبب افزایش گسست ها می شود

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی با بیان محور پایانی این نامه و راهکارهای ایجاد امنیت و آرامش در دنیا، اظهار می کند: رهبر انقلاب اولین راهکار برای ایجاد آرامش و امنیت در جهان را اجتناب از واکنش های عجولانه می دانند یعنی ایشان اشتباه در مبارزه با تروریسم را وکنش های عجولانه ای می دانند که سبب افزایش گسست های موجود می شود.

وی ادامه می دهد: رهبر انقلاب راهکار دوم را اصلاح اندیشه ها وسیاست های خشونت زای غرب عنوان کرده و نخستین مرحله برای ایجاد امنیت و آرامش را اصلاح این اندیشه های معرفی می کنند. بدون شک تا زمانی که سیاست های دولت های غربی و بخصوص آمریکا، حمایت از تروریسم کور باشد که خواه در قامت رژیم جعلی صهیونیستی باشد وخواه در قامت گروهک تروریستی چون داعش باشد؛ اوضاع جهان به همین منوال خواهد بود.

تعامل شرافتمندانه با جهان اسلام مستلزم ژرف بینی وشناخت صحیح اسلام است

 حجت الاسلام آل هاشم شناخت درست اسلام همراه با ژرف بینی و استفاده از تجربه های ناگوار برای پی ریزی بنیان های یک تعامل صحیح و شرافتمندانه با جهان اسلام را نیاز به شناخت صحیح اسلام دانسته و می افزاید: برخلاف تصویرسازی منفی از دین اسلام در ادبیات و رسانه های غربی، این قدرت های بزرگ غربی هستند که بنای خشونت و تروریسم را در جهان پی ریزی کرده اند؛ غرب با وارونه سازی واقعیت، سعی در تحریف دین مبین اسلام و ذاتی جلوه دادن خشونت در این دین دارد.

وی با بیان نتایج و بازتاب های این نامه، خاطر نشان می کند:  این نامه درست است که خطاب به جوانان غربی است اما در واقع خطاب به جوانان دنیا است چرا که امروز جوانان دنیا به بررسی صحیح اسلام می پردازند و به اسلام فکر می کنند و حتی می توانیم این ادعا را داشته باشیم که این نامه برای مسلمانان نیز نتیجه خوبی خواهد داشت.

وی ادامه می دهد: در چنین شرایطی باید کشورهای مختلف از جمله جمهوری آذربایجان که اخیرا جوانان غیرتمندی که مشغول عزاداری امام حسین(ع) در منطقه نارادان بودند را مورد حمله قرار داد متوجه این نامه باشند و دولت آذربایجان باید نسبت به خاک و خون کشیدن عزاداران حسینی(ع) در نارادان پاسخگو باشد و با عاملان این حادثه که حرکت اسلامی را خفه کردند؛ برخورد کند.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



  • یکتا گستر
  • قالب بلاگفا