امروز فرهنگ بسیجی فراتر از مرزهای ایران اسلامی گسترش یافته است

ارتش  

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران:

 

 پایگاه مردمی ارتش ::به مناسبت هفته بسیج و یاد و خاطره بسیجیان شهید سومین گردهمایی فرماندهان بسیج کوی های سازمانی نیروی زمینی ارتش با حضور حجت الاسلام و المسلمین سید محمد علی آل هاشم رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش و فرماندهان و روسای بسیجی نیروی زمینی در محل ستاد این نیرو آغاز شد.

حجت الاسلام و المسلمین سید محمد علی آل هاشم در سخنان خود با اشاره به فلسفه تشکیل بسیج گفت: بسیج یک نهاد انقلابی است که از توده مردم و آحاد ملت تشکیل شده است. در جمهوری اسلامی ایران بسیج تبدیل به نمادی شده است که در همه عرصه های اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی، علمی و دفاعی، نهال انقلاب را حفظ و حراست کرده است. فرهنگ و تفکر بسیجی از اسلام ناب محمدی نشات می گیرد.
رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در ادامه با اشاره به تفکرات رهبر کبیر انقلاب حضرت امام خمینی(ره) در مورد بسیج گفت: در اندیشه حضرت امام(ره) بسیج نهادی اجتماعی با ابعاد متعدد است. در این نگرش بسیج صرفا سازمانی نظامی نیست بلکه نهادی گسترده و مردمی و مبتنی بر نیازهای حیاتی و اساسی جامعه است. بسیج نه یک سازمان بلکه یک اندیشه و تفکر است.
وی در ادامه با اشاره به نقش ارزنده بسیجیان در دوران دفاع مقدس افزود: در دوران دفاع مقدس نمادهای بسیجی مانند چفیه، سجاده و... شعاع تاثیرش به پشت جبهه انتقال پیدا کرد و مردم با تاسی از چنین نمادهایی عزم و اراده خود را در دفاع از انقلاب و نظام جزم کردند.
حجت الاسلام و المسلمین سید محمد علی آل هاشم به شاخص ها و مولفه های فرهنگ بسیجی اشاره کرد و گفت: حق مداری، عدالت خواهی و ظلم ستزی و زهد و تقوا از ویژگی های یک بسیجی نمونه است و اولویت اول بسیج و بسیجیان طهارت و تقواست.
رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در ادامه سخنان خود اظهار داشت: امروز فرهنگ بسیجی فراتر از مرزهای ایران اسلامی رفته است و به سایر ملل محروم و تحت ظلم گسترش پیدا کرده است.
وی در ادامه با تاکید بر نقشه دشمن برای نفوذ به کشور بیان کرد: دشمن در چارچوب جنگ نرم و بهانه هایی چون موضوع انرژی هسته ای به دنبال ایجاد اختلاف و نفوذ در داخل کشور است. آمریکا تلاش می کند برجام را به ابزاری برای مهار راهبردی ایران اسلامی تبدیل کرده و ایجاد زیرساخت برای نفوذ در کشور نیز به بهانه ی فضای پسابرجام بوده است. یکی از تهدیداتی که مقام معظم رهبری پس از برجام بارها به آن تاکید فرمودند  همین بحث نفوذ دشمن و بیگانگان در کشور بوده است همانطور که ایشان در سالهای گذشته خطر نفوذ فرهنگی و سیاسی را از تهدیدات مهم دشمن نسبت به کشورمان برشمردند.

 محمد علی آل هاشم با اشاره به پیام مقام معظم رهبری به جوانان امریکا و اروپا گفت: مقام معظم رهبری در پیام دوم خود به جوانان غرب جهت آگاهسازی آنان نه تنها جوانان داخل کشور بلکه به جوانان تمامی دنیا خطر استکبار را گوشزد کردند.

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



  • یکتا گستر
  • قالب بلاگفا