برگزاری رزمایش جنگ الکترونیک نداجا تا پایان آذر ماه

ارتش  

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران:

برگزاری رزمایش جنگ الکترونیک نداجا تا پایان آذر ماه

 
 پایگاه مردمی ارتش ::فرمانده نیروی دریایی ارتش از برگزاری رزمایش‌های تخصصی جنگال و ارتباطات نداجا تا پایان آذر ماه خبر داد و گفت: در رزمایش جنگال، ما خود را در فضای جنگ الکترونیک دشمن قرار داده و توان دفاعی خود را در آن فضا آزمایش می‌کنیم.
 

امیر دریادار حبیب‌الله سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش در گفت‌وگو با خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، با اشاره به برگزاری رزمایش‌های تخصصی این نیرو تا پایان آذر ماه اظهار داشت: نیروی دریایی ارتش جهت  ارتقای توانمندی و مهارت کارکنان خود رزمایش‌های تخصصی را به‌طور ویژه در طول سال برگزار می‌کند.

وی در این رابطه گفت: نداجا در روزهای آتی چندین رزمایش تخصصی را برگزار می‌کند؛ که یکی از آنها رزمایش تخصصی "زیرسطحی" است؛ که در آن از ظرفیت‌های کلاس مختلف زیردریایی‌ها به‌طور ویژه استفاده می‌شود.

امیر سیاری ادامه داد: رزمایش تخصصی شناورهای سطحی را در دستور کار داریم؛ که در آن کلاس مختلف ناوشکن‌ها جهت هماهنگی بیشتر به کار گرفته می‌شود. همچنین رزمایش تخصصی هوادریا را با استفاده از ظرفیت‌های بالگردی و هواپیماها اجرا خواهیم کرد.

وی همچنین با اشاره به برگزاری رزمایش تخصصی موشکی تصریح کرد: یکان‌های موشکی نیروی دریایی این رزمایش که یکی از مهمترین رزمایش‌های نداجا است، را انجام می‌دهند، و طی آن اهداف مورد نظر را با سامانه‌های پرتابگر ثابت و متحرک و استفاده از انواع موشک‌ها و اژدرها مورد اصابت قرار می‌دهند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش همچنین از برگزاری رزمایش تخصصی جنگال خبر داد و افزود: این رزمایش برای ما بسیار حائز اهمیت است و سعی می‌کنیم در آن تمامی تاکتیک‌های الکترونیکی دشمن را دنبال کرده نیروهای خودی را در فضای تاکتیکی دشمن قرار دهیم و توان دفاعی خود را در آن فضا تست کنیم.

وی با بیان اینکه حفظ ارتباطات بین نیروها از الزامات منازعات عصر حاضر است، افزود: رزمایش تخصصی ارتباطات، از دیگر رزمایش‌های تخصصی این نیرو است، که در آن با استفاده از شیوه‌های نوین و سامانه های به روز سعی در حفظ و برقراری ارتباط در شرایط جنگی می کنیم.

دریادار سیاری گفت: یکی دیگر از رزمایش‌های تخصصی ما را رزمایش عملیات ویژه است که نیروهای ویژه در آن نحوه استقرار در سواحل و نقاط استراتژیک را تمرین می‌کنند.

وی با بیان اینکه در تمامی رزمایش‌های تخصصی نقاط ضعف و قوت مورد بررسی قرار می‌گیرد و تجربیات لازم در این فرآیند جهت برگزاری رزمایش بزرگی چون ولایت 94 به دست می‌آید، افزود: رزمایش گسترده ولایت 94 توان جمهوری اسلامی ایران در عرصه دریا را جهت دفاع از مرزها منابع و منافع کشور به منصه ظهور می‌رساند و پیام صلح و دوستی را به کشورهای همسایه می‌فرستد و عنوان می‌کند این توانمندی را داریم که بدون حضور دیگران امنیت منطقه را حفظ کنیم، و بهانه‌ای دست قدرت‌های فرامنطقه‌ای نیست که بگویند "برای برقراری امنیت به منطقه آمده‌ایم".

امیر سیاری در پایان تصریح کرد: رزمایش مشترک امداد ونجات را هر ساله با کشور عمان در شرق تنگه هرمز انجام می‌دهیم و این رزمایش در واقع امنیت کشتی‌های تجاری دنیا را به جهت حوادث و سوانح تضمین می‌کند.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



  • یکتا گستر
  • قالب بلاگفا