رسالت عقیدتی سیاسی در ارتش ایجاد بستر زیست فرهنگی برای کارکنان است

ارتش  

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران:

 

 

 پایگاه مردمی ارتش ::دکتر صالحی امیری با حضور در جمع کارکنان ستاد ارتش با اشاره به نقش مهم عقیدتی سیاسی در ارتش خاطرنشان کرد: رسالت عقیدتی سیاسی در ارتش ایجاد بستر زیست فرهنگی برای کارکنان است.

به گزارش پایگاه مردمی ارتشبه نقل از   روابط عمومی ستاد ارتش ، دراین مراسم که با حضورحجت الاسلام و المسلمین سیدمحمد علی آل هاشم، رئیس سازمان عقیدتی سیاسی آجا در مسجد امام خمینی (ره) ستاد ارتش برگزار شد دکتر صالحی امیری، رییس مرکز اسناد و کتابخانه ملی ایران طی سخنانی به مفاهیم توسعه در جهان امروز پرداخت و گفت:  در گذشته مفهوم توسعه و رشد یکی بود و هر کشوری که می خواست به توسعه برسد تمام برنامه هایش را بر رشد معطوف می کرد.

وی افزود:این کار نتیجه ای جز فقر، ایجاد طبقه های اجتماعی و فربه شدن قشر معدودی از جامعه در بر نداشت..

صالحی امیری  توسعه همه جانبه را به معنای توسعه اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی توصیف کرد و گفت: متاسفانه اکنون تفکری در داخل جامعه ما ایجاد شده و برخی به دنبال توسعه اقتصادی بدون توجه به توسعه و رشد فرهنگی و اجتماعی هستند که قبلا دولت ها به این نتیجه رسیده اند که توسعه اقتصادی به تنهایی راه به جایی نخواهد برد چراکه رشد فقط اقتصادی نیست.

رئیس اسناد و کتابخانه ملی ایران با اشاره به دیدگاه امام خمینی (ره) درباره مفهوم رشد و توسعه گفت :. امام خمینی (ره) در قسمتی از سخنانش توسعه را به معنای ساخت انسان دانسته اند و اکنون ساخت انسان فرهنگی آن توسعه ای است که همه دولت ها به دنبالش هستند.

رئیس مرکز اسناد و کتابخانه ملی ایران  با تاکید بر اهمیت زیست فرهنگی گفت: تمام تلاش ها برای توسعه جامعه به منظور ایجاد ساز و کاری برای زیست فرهنگی است چراکه در جامعه فرهنگ و زیست فرهنگی نباشد هزاران نفر در فقر زندگی می کنند، آمار خشونت بالا می رود، آمار مبتلایان به بیماری ایدز زیاد می شود و جامعه هیچ شباهتی به یک جامعه توسعه یافته نخواهد داشت.

وی تصریح کرد:باید جامعه را به سمتی ببریم که انسان در آن احساس آرامش کند. این جامعه بیش از نفت، گاز و پتروشیمی به اخلاق، فضیلت و دانش نیاز دارد.

دکتر صالحی امیری با اشاره به نقش مهم عقیدتی سیاسی در ارتش خاطرنشان کرد: رسالت عقیدتی سیاسی در ارتش ایجاد بستر زیست فرهنگی برای کارکنان است. باید بدانیم که نشر و کتاب، سینما، نقاشی، فیلم و میراث فرهنگی ظرفیت بسیار بالایی در کشور ما دارد و هیچ جای دنیا چنین داشته هایی ندارد.

رئیس کتابخانه ملی ایران در پایان با اشاره به برنامه های  کتابخانه  ملی برای دسترسی آسان به منابع گفت : برنامه ای پنج ساله برای دیجیتال کردن تمام فایل ها داریم تا به همه پژوهشگران از سراسر کشور خدمات بدهیم. با این طرح هم توسعه منابع سریع انجام می گیرد و هم پژوهشگران محدودیتی برای دسترسی به منابع علمی نخواهند داشت.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



  • یکتا گستر
  • قالب بلاگفا