سیاست های متناقض آمریکایی ها در مبارزه با داعش و ارتباط آن با وقایع فرانسه

ارتش  

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران:

سیاست های متناقض آمریکایی ها در مبارزه با داعش و ارتباط آن با وقایع فرانسه/ لزوم حضور شفاف در مبارزه علیه تروریسم

 
 پایگاه مردمی ارتش ::رئیس ستاد کل نیروهای مسلح به تشریح سیاست های متناقض آمریکایی ها در سوریه پرداخت و اظهار داشت: اعلام جنگ با داعش در عین حال حمله به رئیس‌جمهور کشوری که می‌خواهد با داعش مبارزه کند قابل قبول نیست و باعث روحیه بخشیدن به تروریست ها می شود.
به گزارش پایگاه مردمی ارتشبه نقل از   دفاع پرس  ، سرلشکر بسیجی سید حسن آقایی فیروزآبادی رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در  جلسه دفاعیه اساتید و دانشجویان دانشگاه عالی دفاع ملی اظهار داشت: امروز یکی از مسائل مهم جهانی در امنیت و سیاست مبارزه با تروریست‌های تکفیری به‌خصوص تروریست‌های تکفیری داعش در سوریه است.

وی افزود: آمریکا و اسرائیل با هدایت خانم کلینتون که در آن زمان وزیر خارجه آمریکا بود جلسه دوستان سوریه را تشکیل دادند؛ اول در دو کشور منطقه‌ای و سپس در اروپا تروریست‌ها جمع و آنها را از افغانستان و عراق به سوریه منتقل کردند و آموزش دادند.

سرلشکر فیروزآبادی ادامه داد: همچنین برای آنها سلاح فرستادند، پشتیبانی کردند و از نظر اقتصادی و نیروی انسانی آنها را تقویت کردند تا به جریان تروریستی تکفیری فعلی که دشمن کل مردم جهان است تبدیل شدند.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح اضافه کرد: هشدارهایی که در آن سال‌ها اول و بعد از آن به کشورهای جهانی و منطقه داده شد که تروریست‌ها در منطقه محدود نخواهند شد و منطقه و جهان را تهدید خواهند کرد شنیده نشد؛ ولی امروز زهری که تروریست‌ها در فرانسه ریختند و در کشورهای دیگر علیه اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها اقدام کردند موجب بیداری دنیای غرب برای مبارزه با تروریسم شد.

وی خاطرنشان کرد: یک مطلب راهبردی بسیار مهم است که می‌گوید در حالی که سخن از اتحاد علیه داعش و اجتماع برای مبارزه با تروریست‌های تکفیری مسلح در سوریه گفته می‌شود و آقای اوباما رئیس‌جمهور آمریکا در مجامع مختلف داخل آمریکا و در جهان از موضع مبارزه با داعش حرف می‌زند، اما می‌بینیم که به لنگر استقرار حاکمیت ملی در سوریه حمله می‌‌کند و دوباره به آقای بشاراسد حمله کرده است.

سرلشکر فیروزآبادی گفت: آمریکایی‌ها باید بدانند که اگر حاکمیت در سوریه مستقر نباشد و اگر علیه بشار اسد شعار بدهند و حمله کنند یعنی داعش را تقویت کردند و این یک تناقض راهبردی است. اعلام جنگ با داعش در عین حال حمله به رئیس‌جمهور کشوری که می‌خواهد با داعش مبارزه کند قابل قبول نیست.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به توافق وین افزود: این توافق بر این است که تروریسم اول نابود شود و در مورد حاکمیت سوریه مردم سوریه نظر بدهند. دیگر حمله کردن به آقای بشاراسد جز اینکه به داعش روحیه بدهد و دوباره آنها را از نظر روحیه تقویت کند چیز دیگری نیست.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح تاکید کرد: امروز به قدر کافی تروریست‌های تکفیری جسور هستند و عملیات تاسف‌بار فرانسه به قدر کافی برای آنها جاذبه و جسارت در بین خودشان و طرفداران‌شان ایجاد کرده است و وقتی آمریکا به سوریه و به بشار اسد حمله کند این جسارت و این جاذبه را برای تروریست‌ها افزایش می‌دهد.

سرلشکر فیروزآبادی تصریح کرد: آمریکایی‌ها باید دست از این سیاست تناقضی غلط‌شان بردارند؛ تا مبارزه با تروریست‌ها در سوریه به نفع صلح جهانی و به نفع امنیت جهانی پیش برود.

وی ادامه داد: مخالفت آمریکا و بعضی غربی‌ها با بشار اسد با مبارزه با تروریسم تکفیری داعش تناقض دارد و در حمایت از داعش محسوب می‌شود.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در پایان گفت: ما از حضور شجاعانه و شفاف روس‌ها در سوریه باید درس بگیریم و بقیه قدرت‌ها برای شرکت در مبارزه با داعش باید با شفافیت حضور پیدا کنند.

انتهای پیام/

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



  • یکتا گستر
  • قالب بلاگفا