در سالروز عملیات آزاد سازی سوسنگرد؛از کتب مجموع مقالات سلسله عملیات های غرب خوزستان رونمایی شد

ارتش  

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران:

 

 

 پایگاه مردمی ارتش ::آئین رونمایی از کتب مجموعه مقالات سومین همایش سلسله عملیات های غرب خوزستان در اوایل جنگ تحمیلی، صبح امروز برگزار شد.

به گزارش پایگاه مردمی ارتشبه نقل از  روابط عمومی ارتش، این مراسم با حضور سردار سدهی، رئیس دفتر ارتباطات نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران، امیر سرتیپ خرم طوسی، مشاور عالی فرمانده کل ارتش، امیر سرتیپ دوم ولی وند، فرمانده دافوس آجا و نیز دانشجویان این دانشگاه در سالن همایش های شهید فلاحی دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش برگزار شد.

شایان ذکر است عملیات آزاد سازی سوسنگرد در تاریخ 26/8/1359 با محوریت تیپ ۲ لشکر ۹۲ زرهی خوزستان، نیروهای ستاد جنگ‌های نامنظم و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی انجام شد که در آن مقام معظم رهبری نقش مهمی داشته و توطئه بدخواهان نظام که مانع از حضور تیپ 2 زرهی خوزستان در این عملیات می شدند را خنثی نمود و اهواز را از سقوط حتمی نجات داد.

گفتنی است دو  جلد از این کتب سه جلدی مربوط به مقالات واصله از همایش سال گذشته می باشد که 54 مقاله منتخب از میان 187 مقاله در آن گنجانده شده است. کتاب سوم هم مربوط به نشست های جانبی همایش سوسنگرد و سلسله عملیات های غرب اهواز است که همراه با سخنرانی های مراسم افتتاحیه و اختتامیه در این جلد از کتاب ها آمده است.

محورهای این کتب نیز به حوزه تاکتیک و بیانات حضرت آقا در آن زمان و نقش هدایتی و نظارتی که ایشان در عملیات ها داشتند و نیز خاطرات رزمندگان و فرماندهان مربوط می شود.

این کتب حاصل کار مشترک استادان، دانشجویان و  پیشکسوتان ارتش می باشد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



  • یکتا گستر
  • قالب بلاگفا