آمریکا با نفوذ فرهنگی و سیاسی به دنبال دودستگی بین ملت و دولت است

ارتش  

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران:

 

 

 پایگاه مردمی ارتش ::رئیس سازمان عقیدتی و سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: امروز استکبار جهانی می خواهد با استفاده از فضای پسا برجام و نفوذ در جبهه فرهنگی و سیاسی کشور بین ملت و دولت دودستگی ایجاد کند.

به گزارشپایگاه مردمی ارتشبه نقل از    خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید محمدعلی آل هاشم روز سه شنبه در مراسم اختتامیه نخستین گردهمایی آمران به معروف و ناهیان از منکر منطقه خراسان رضوی که در سالن جلسات مجتمع فرهنگی و آموزشی ثامن الائمه مشهد برگزار شد، اظهار کرد: امروز استکبار جهانی و آمریکا به عنوان پرچم دار آن می خواهند با استفاده از شرایط پسابرجام و از طریق نفوذ در جبهه های فرهنگی و سیاسی کشور بین ملت و دولت اختلاف و دودستگی ایجاد کنند.

وی افزود: همچنین استکبار جهانی با تضعیف نظام جمهوری اسلامی ایران می خواهد از موفقیت بدست آمده در برجام که حاصل تلاش مجاهدان عرصه هسته ای کشور است را مورد بهره برداری سیاسی قرار دهد.

رئیس سازمان عقیدتی و سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه امروز مهمترین معروف حفظ نظام و وحدت کشور است، ادامه داد: یکی از ترفندهای نفوذ دشمن در فضای اقتصادی پسابرجام مهار راهبردی و ایجاد زیرساخت ها در کشور است.

وی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری در خصوص هوشیاری در مقابل نفوذ ذشمن در شرایط پسابرجام اظهار داشت: مهمترین نفوذ، نفوذ سیاسی و فرهنگی است که بسیار خطرناک بوده و باید در این خصوص هوشیاری مردم را از طریق امر به معروف و نهی از منکر بالا ببریم.

غرب به دنبال تغییر ذائقه اجتماعی و فرهنگی مردم ایران

حجت الاسلام و المسلمین با بیان اینکه 37 سال از انقلاب جمهوری اسلامی ایران می گذرد، گفت: در تمامی این سال ها و پس از تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در سال 57 کشورهای استعمارگر و مستکبر به دنبال تغییر باورهای اسلامی و انقلابی مردم بوده و می خواستند باورهای دینی و اعتقادی آنها را تغییر دهند.

وی نفوذ در بین جوانان و تغییر نگرش آنها به دین را از مهمترین اهداف دشمن خواند و تصریح کرد: از جمله اهداف دیگر دشمن  می توان به تغییر ذائقه فرهنگی و اجتماعی، ترویج فرهنگ غرب از طریق عرضه کالاهای غربی، نفوذ در در دستگاه های تصمیم گیر و تصمیم ساز نظام و دولت،ایجاد اختلاف و دودستگی بین ملت و دولت اشاره کرد.

وی یکی از اهداف سیاسی دشمن را فاصله گرفتن مردم از ارزش های انقلابی اعلام کرد و افزود: آنها به دنبال این هستند که شبکه های حامی غرب در ایران فعالتر شوند که در این خصوص باید در زمینه های شناخت توطئه های دشمن، تحکیم روحیه انقلابی در بین آحاد جامعه و حرکت مستمر به سمت تحقق آزمان های انقلاب اسلامی گام های اساسی برداشته و با تبیین صحیح و به موقع آنها مردم را هوشیار کرد.

رئیس سازمان عقیدتی و سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران خاطرنشان کرد: برای رسیدن به اهدافی که گفته شد نیازمند یک دستورالعمل اجرایی هستیم که می توان از مهمترین شاخص های این برنامه به تبیین کارنامه سیاه و خیانت های امریکا در طول تاریخ برای مردم، تحکیم ارزشهای انقلابی و اسلامی در جامعه، تحکیم اعتماد و اعتقاد به نظام در کشور، هوشمندی، هوشیاری، تدبیر و آینده نگری در مقابل توطئه های دشمن و خودباوری و خوداتکایی برای تحقق آرمان های اسلامی اشاره کرد.

مهمترین معروف ایستادگی و مهمترین منکر رفع شر استکبار در جامعه است

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری مهمترین معروف در زمان حال را دعوت به ایستادگی و مقاومت در مقابل استکبار و ظالمان و مهمترین نهی از منکر را رفع شر اسکتبار از جامعه اعلام کردند که برای اجرای آن باید اقدامات لازم صورت بگیرد.

وی اولین اقدام را در بعد خارجی حفظ وحدت مسلمانان جهان دانست و توضیح داد: به طور مثال اگر تمامی کشورهای مسلمان جهان در مقابل حادثه منا نسبت به عملکرد ضعیف دولت عربستان اعتراض می کردند وضعیت خیلی متفاوتر از اکنون بود که تنها کشور ایران در مقابل عربستان ایستادگی کرد و توانست این کشور را وادار به پس دادن جنازه های حجاج کند.

حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم گفت: در بعد داخلی نیز باید با حفظ وحدت همه افراد و مسولان جامعه یک هدف را دنبال کرده و در محور ولایت نه جلوتر و نه عقب تر از آن حرکت کنند.

وی ابراز کرد: همچنین از دیگر اقدامات در حوزه مقاومت و ایستادگی اقتدار نیروهای مسلح، مانوس شدن با فرهنگ قرآنی و گسترش فعالیت های دینی، تمرکز بر توطئه های دشمن و مبارزه با هوشمندی در مقابل آن، موضع گیری سریع و صریح به اتفاقات، اقتصاد مقاومتی، پیشرفت علمی و تداوم راه امام و تبعیت از مقام معظم رهبری و تداوم راه شهدا است.

وی عمل کردن به اقتصاد مقاومتی را شامل اقتصاد مردمی داشتن نه اقتصاد دولتی، دوری از اسراف در هر سطح از جامعه، افزایش تولید داخلی با کیفیت، ترویج فرهنگ مصرف تولیدات داخلی و در نهایت عدم وابستگی دولت و مجلس به نفت در برنامه ریزی های کلان و مدیریتی اعلام کرد.

هنگام امربه معروف و نهی از منکر در کنار مردم باشید نه در مقابل آنها

رئیس سازمان عقیدتی و سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به جایگاه بسیار والای امر به معروف و نهی از منکر در ارتش عنوان کرد: امروز ارتش یکی از سالمترین نهادهای کشور است که به واسطه همین فریضه امر به معروف و نهی ازمنکر وضعیت شهرک های ارتش در مقایسه با سایر شهرهای کشور سالم تر و کنترل و رعایت مسائل شرعی بیشتر است.

وی با اشاره به وضعیت مناسب حجاب بانوان ارتشی در کشور تاکید کرد: امسال پنجمین جشنواره حدیث ارتش برگزار شد که نیروها و کارکنان این نهاد توانستند به موفقیت های چشمگیری در این حوزه دست پیدا کنند.

وی ادامه داد: همچنین به مناسبت 13 رجب و مراسم اعتکاف امسال 12 هزار ارتشی اعم از کارکنان و خانواده هایشان در این مراسم شرکت کردند که بسیار جای افتخار دارد.

حجت الاسلام و المسلیمن با اشاره به اینکه هنگام امربه معروف و نهی از منکر باید در کنار مردم بود نه در مقابل آنها تصریح کرد: مسوولان و کارکنانی که در فریضه امر به معروف و نهی از منکر فعال هستند باید این ارزش اخلاقی و دینی را ابتدا در کلام، رفتار و عمل خود به نمایش گذاشته و نیز ابتدا از خود، خانواده ونزدیکانشان شروع کنند.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



  • یکتا گستر
  • قالب بلاگفا