ضرورت تشخیص تهدیدات از سوی مسئولان برای جلوگیری از خسارات احتمالی

ارتش  

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران:

ضرورت تشخیص تهدیدات از سوی مسئولان برای جلوگیری از خسارات احتمالی

 
 
   پایگاه مردمی ارتش ::رییس سازمان پدافند غیرعامل با بیان اینکه تهدیدشناسی یک وظیفه انقلابی برای دولت است، گفت: مسئولانی که تهدیدات را با تاخیر تشخیص می‌دهند و یا اصلا تشخیص نمی‌دهند خسارات زیادی را برای کشور به بار خواهند آورد.

به گزارش پایگاه مردمی ارتشبه نقل از  خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، سردار سرتیپ غلامرضا جلالی رییس سازمان پدافند غیرعامل در همایش پدافند سایبری که صبح امروز در سالن همایش شهید قندی وزارت ارتباطات برگزار شد، اظهار داشت:  تهدید شناسی یک وظیفه انقلابی برای دولت و همچنین یک وظیفه تخصصی برای سازمان پدافند غیر عامل محسوب می‌شود.

وی افزود: مسئولانی که تهدیدات را با تاخیر تشخیص می‌دهند و یا اصلا تشخیص نمی‌دهند حتما باعث خسارات زیادی برای کشور خواهند شد.

سردار جلالی تاکید کرد: ما باید کارکردهای خود را در فضای سایبری هر ساله بازنگری کرده و الزاماتش را افزایش دهیم.

سردار جلالی با بیان اینکه بخش های زیادی از قدرت ملی کشور می تواند در فضای سایبر تعریف شود، افزود: تولید قدرت و ابزار آن در این فضا می تواند بسیار مهم باشد.

وی در ادامه گفت: تداوم کارکردها در فضای سایبر هر روزه ارتقا می یابد و ما بسیاری از سطوح کارکردهای این عرصه را سطوح کارکرد حیاتی تشخیص داده ایم. عرصه های جدید جنگ در فضای سایبری شکل گرفته است.

سردار جلالی گام اول در زمینه پدافند را تهدیدشناسی دانست و عنوان کرد: ما باید نسبت به اهمیت زیرساخت‌ها توجه کرده و تهدیدات را شناسایی کنیم.

وی تهدیدات را به دو حوزه طبیعی و انسان ساخت تقسیم کرد و ادامه داد: در تهدیدات نوع دوم، انگیزه، خصومت، اراده و میل به سلطه وجود دارد.

رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور اظهار داشت: تهدیدات انسان ساخت، فناوری هایی هستند که رشد سریعی دارند و ترکیبی از تهدید و فرصت را ایجاد کرده اند؛ که اشراف و کنترل روی این فناوری ها از سوی صاحبان آنها می تواند به ایجاد تهدید بیانجامد.

وی بیان داشت: بخش زیادی از قدرت ملی کشور می تواند در فضای سایبر تعریف شود؛ به نحوی که تولید قدرت و ابزار در این فضا می تواند بسیار مهم باشد.

سردار جلالی در ادامه به روش های نوین تجارت اشاره کرد و گفت: حمله به پول کشورمان در فضای سایبر می تواند انجام شود؛ بنابر این باید دراین فضا دفاع نیز شکل گیرد.

وی ادامه داد: اگر بخواهیم اثر تهدید را بر سرمایه محاسبه کنیم، اثر اولیه و ثانویه دارد؛ که پیامد اثرات ثانویه می تواند با ضریب پنج برابر گسترش یافته و مستقیما امنیت ملی را تحت تأثیر قرار دهد.

رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور افزود: ارتباطات در اراتقاء پایداری ملی، نقش مهمی دارد زیرا تداوم کارکردها در فضای سایبر هر روز ارتقاء می‌یابد. 

وی با بیان اینکه اهمیت کارکردهای ما روز به روز افزایش یافته است، اضافه کرد: بیش از 90 درصد معاملات بانکی در فضای سایبر انجام می‌شود؛ که بر این اساس باید در طبقه‌بندی اهمیت کارکردها در پدافند غیر عامل بازنگری کنیم.

سردار جلالی در ادامه بیان داشت: امروز شاهد تغییر استراتژی دشمنان در مواجهه با کشورمان هستیم که رهبری از آن به‌عنوان نفوذ یاد کرده اند.

وی ادامه داد: توسعه و آزادی های شبکه های اجتماعی مورد توجه آمریکایی ها است؛ زیرا آنها با انتقال و توسعه این شبکه ها از اینترنت به گوشی ها تلاش می کنند بر روی مردم تأثیر بگذارند.

رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور با بیان اینکه عرصه جدید جنگ در فضای سایبر شکل گرفته است، افزود: توسعه ساختارهای نظامی در فضای سایبر و تئوریزه کردن جنگ در این فضا در حال روی دادن است که بر این اساس ما تکالیف حکومتی بر دوش داریم.

وی تأکید کرد: مسئولین کشور باید درک واحدی از حوزه سایبر داشته باشند و موضوع فهم متفاوت مسئولان از این موضوع باید در شورای عالی فضای مجازی حل شود تا بتوانیم هم‌افزایی در فضای سایبری ایجاد کنیم.

سردار جلالی با اشاره به مضاعف شدن اهمیت پدافند غیرعامل در اپراتورها و شبکه های ارتباطات، بیان کرد: باید نقشه راهی در این زمینه داشته باشیم؛ تا با درک ابعاد پدافند غیرعامل، وظیفه خود را انجام دهیم.

انتهای پیام/


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



  • یکتا گستر
  • قالب بلاگفا