"اژدر والفجر"؛ قاتل "ناوهای آمریکایی" + تصاویر

 
 
 پایگاه مردمی ارتش ::درباره اطلاعات برد و قدرت تخریب و دقت "اژدر والفجر" اطلاعاتی در دست نیست و مشخصات این موشک زیر سطحی محرمانه است.
 
 
 
 

به گزارش پایگاه مردمی ارتشبه نقل از   گروه دفاعی امنیتی دفاع پرس، مهر ماه سال جاری اژدر پیشرفته "والفجر" توسط وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح رونمایی و تست اولیه شد. این اژدر یکی دیگر از موشک‌های زیر سطحی جمهوری اسلامی ایران است که توانایی انهدام  کشتی‌های سنگین را دارد.



**اطلاعات محرمانه "اژدر والفجر"

البته درباره اطلاعات برد و قدرت تخریب و دقت این موشک اطلاعاتی در دست نیست و ظاهرا مشخصات و مختصات این موشک محرمانه است ؛ اما نکته ای که از سوی مسئولان وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران مطرح شده ، سرعت بالای آماده سازی و عملیاتی شدن، سرعت بالا در اصابت و برخورد و قدرت تخریب مناسب است که این اژدر را منحصر به فرد کرده است.



**نظر رسانه‌های خارجی درباره موشک والفجر چیست؟

خبرگزاری آمریکایی "آسوشیتدپرس" (AP) ضمن انعکاس این خبر تحت عنوان "ایران اژدر پیشرفته تولید داخلی خود را آزمایش کرد" نوشت: «این اژدر پیشرفته که "والفجر" نامگذاری شده است دارای سرجنگی 220 کیلوگرمی است که می تواند علیه کشتی های سنگین مورد استفاده قرار گیرد. این اژدر قادر است با سرعت زیادی حرکت کرده و اهداف خود را در آب های عمیق و یا سطحی مورد اصابت قرار دهد.»
 
 






 

این خبرگزاری آمریکایی در ادامه نوشت: "ایران از سال 1992 برنامه خودکفایی نظامی را آغاز کرده و تولید تسلیحات را از خمپاره و اژدر گرفته تا موشک و جت جنگنده در دستور کار خود قرار داده است."
 
 
پایگاه صهیونیستی "یدیعوت احرونوت" (ynetnews) نیز ضمن انعکاس این خبر نوشت: «رسانه های داخلی ایران می گویند این کشور اژدر پیشرفته تولید داخل خود را با موفقیت آزمایش کرده است."
 
 
پایگاه خبری "فاکس نیوز" آمریکا (Fox News) با انعکاس اظهارات سردار سرتیپ "حسین دهقان"، وزیر دفاع، نوشت: «آنچه اژدر والفجر را از دیگر محصولات مشابه در دنیا متمایز می کند، زمان کوتاه آماده سازی در یگان های پشتیبانی کننده و یگان های شلیک کننده است؛ مشخصه ای که موجب افزایش فوق العاده توان تاکتیکی و واکنش سریع یگان‌های رزمی سطحی و زیر سطحی نیروهای دریایی ارتش و سپاه ایران می شود.»
 

البته لازم به توضیح است که داده‌های ارائه شده درباره مختصات موشک  "والفجر"  گمانه زنی رسانه‌ای بوده و هیچ داده‌ای از جانب فرماندهان نظامی جمهوری اسلامی ایران درباره این موشک زیرسطحی ارائه نشده است.


**اژدر "والفجر" در کوتاهترین زمان ممکن شناورهای بزرگ را منهدم می‌کند

سردار  سرتیپ "حسین دهقان"  وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح درباره "اژدر والفجر" اظهار داشت: یکی از اولویت‌های اصلی وزارت دفاع تجهیز نیروهای دریایی ارتش و سپاه به تجهیزات و سلاح‌های پیشرفته و قدرتمند است تا آنان بتوانند به تعبیر و تأکید فرمانده معظم کل قوا بعنوان دستان بلند جمهوری اسلامی ایران ضمن دفاع از حریم دریایی کشور ، تهدید هر خصم متجاوزی را با قاطعیت درهم کوبند.


وزیر دفاع گفت : در اجرای این اولویت راهبردی ، دانشمندان و متخصصان سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع با روحیه و تلاش جهادی اقدام به طراحی ، ساخت و فراهم‌سازی تولید انبوه  "اژدر والفجر"  نموده و با بهره‌گیری از فناوری‌های بسیار پیشرفته موفق شدند این پروژه مهم را به نتیجه برسانند.


سردار دهقان در تشریح این اژدر بومی اظهار داشت : اژدر پیشرفته  "والفجر" با ویژگی‌های هوشمندی ، قابلیت  ضد فریب ، سرعت زیاد و سرجنگی با قدرت انفجاری و تخریب بسیار بالا  قادر است با غافلگیری ظرف چند ثانیه اهداف و شناورهای بزرگ دریایی را بطور کامل منهدم و غرق کند.
 






 


   وی افزود: از ویژگی‌هایی که  "اژدر والفجر"  را نسبت به سایر محصولات مشابه در دنیا متمایز کرده ، زمان کوتاه آماده‌سازی در یگان‌های پشتیبانی کننده و یگان‌های شلیک‌کننده است که موجب افزایش فوق‌العاده توان تاکتیکی، سرعت عمل و واکنش سریع یگان‌های رزمی سطحی و زیر سطحی نیروی‌های دریایی ارتش و سپاه می‌شود.


وزیر دفاع تصریح کرد: افتتاح این خط تولیدی نشان از عزم وزارت دفاع و دولت یازدهم در پشتیبانی مؤثر و همه  جانبه از نیروهای مسلح برای تحقق اصل بازدارندگی و اجرای آیه شریفه ترهبون به عدوالله و عدوکم دارد ؛ که فرمانده معظم کل قوا در دیدار اخیر کارکنان نیروهای دریایی سپاه با معظم له ،  بدان تأکید وی‍ژه‌ای داشتند.


   وزیر دفاع با بیان اینکه این تجهیزات و تسلیحات پیشرفته صرفاً جنبه دفاعی دارد گفت : گلوله‌ها ، موشک‌ها  و اژدرهای نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران فقط به سمت کسانی نشانه روی و شلیک خواهد شد که قصد تعرض به این آب و خاک را داشته باشند.


وزیر دفاع تأکید کرد : ما بر مبنای  تهدیدات محتمل پیش روی ملت ایران با تمام توان نسبت به تقویت بنیه دفاعی خود اقدام خواهیم کرد و هیچ قطعنامه ای نمی تواند مانع افزایش توان دفاعی جمهوری اسلامی ایران شود.حتی اگر زمانی تهدیداتی در فراجو را محتمل بدانیم خود را قادر می دانیم تا در این زمینه نیز وارد شده و پیش بینی های لازم دفاعی را بعمل آوریم.آنچه که برای ما مهم است تضمین امنیت پایدار ملی و منطقه ای است.



وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در دولت یازدهم با پشتیبانی تجهیزاتی از نیروهای مسلح و ساخت ادوات نظامی همچون رادار "فتح 14"، موشک "فاتح 313"، موشک "عماد" ، سامانه‌های رزم ضد زره و سامانه‌های رزم زمینی و دریایی و هوایی  تلاش همه جانبه‌ای در راستای حمایت از نیروهای مسلح را دارد.  


  نکته حائز اهمیت این است در یک دهه اخیر ایالات متحده آمریکا با حضور ناوگان جنگی و ناوهای هواپیمابر خود سعی دارد با به اصطلاح ترساندن ایران سعی در تسلط بر منطقه خلیج فارس و دریای عمان داشته باشد ؛ در حالی که  امروز قدرت دفاعی ایران در منطقه غرب آسیا یک عامل بازدارند در جهت عکس اهداف آمریکایی‌هاست.



 


 


** "اژدر والفجر"؛ قاتل ناوهای آمریکایی

به گزارش باشگاه خبرنگاران، امروز اگر در منطقه خلیج فارس یا دریای عمان  اگر آمریکایی‌ها قصد تعرضی  به مرزهای جمهوری اسلامی ایران را داشته باشند؛ با  "پاسخ سخت و خشن  اژدر والفجر " مواجه خواهند شد و به نحوی این اژدر قاتل ناوهای آمریکایی و کشتی‌های غول پیکر آمریکایی و غربی در منطقه خلیج فارس و دریای عمان است.

 

انتهای پیام/

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



  • یکتا گستر
  • قالب بلاگفا