دشمنی آمریکا با ایران تمام شدنی نیست

ارتش  

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران:

دشمنی آمریکا با ایران تمام شدنی نیست

 
 
 پایگاه مردمی ارتش ::رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش گفت: دشمنی آمریکا و ایادی استکبار هیچ‌گاه با ایران تمام نشده و آمریکا قصد دارد از مذاکرات به‌عنوان ابزاری جهت مهار راهبردی ایران و همچنین ایجاد فرصتی برای نفوذ به ایران به بهانه‌های مختلف استفاده کند.
 

به گزارش   پایگاه مردمی ارتشبه نقل از دفاع پرس به نقل از روابط عمومی ارتش، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم در جمع فرماندهان، مسئولان یکان‌های ارتش و کارکنان عقیدتی سیاسی‌های منطقه شمالغرب، در سخنانی به مناسبت سالروز تأسیس سازمان عقیدتی سیاسی با اشاره به چگونگی تشکیل نهاد مقدس عقیدتی سیاسی ارتش، گفت: توجه به معنویت نقش موثری در پیروزهای دوران دفاع مقدس داشت.

وی با بیان اینکه الحمدلله عقیدتی سیاسی تاکنون توانسته به مأموریت ها و وظایف خودش به خوبی عمل کند، افزود: با تشکیل کارگروه نقش روحانیت در دفاع مقدس و بررسی میدانی که در این زمینه انجام شد ما در گفت‌وگو با فرماندهان دفاع مقدس به این نتیجه رسیدیم که روحانیون نقش بسیار موثر و انکارناپذیری در دوران هشت سال جنگ تحمیلی داشته و با معنویت‌افزایی در یکان‌ها و انجام امور فرهنگی به خوبی ایفای نقش کرده‌اند؛ که البته در این راه شهدایی نیز از روحانیون و نظامیان تقدیم نظام و کشور در طول دفاع مقدس شده است.

نماینده ولی فقیه در ارتش در ادامه سخنانش به شرایط منطقه و تدابیر و فرامین فرماندهی معظم کل قوا درباره نفوذ دشمن پرداخت و گفت: امروز وظیفه ما در قبال مسائل فرهنگی جهت جلوگیری از نفوذ دشمن بسیار حساس و زیاد است.   

وی در این زمینه با اشاره به سخنان حضرت امام خامنه‌ای(مد ظله العالی) در رابطه با قصد و هدف دشمن از نفوذ به کشور از راه مذاکرات هسته‌ای و برجام افزود: معظم له بارها تأکید کرده‌اند باید مواظب باشیم دشمن به کشور، سیاست، فرهنگ و حتی اقتصاد ما نفوذ نکند؛ البته ایشان راه کارهای جلوگیری از این نفوذ را هم فرموده‌اند؛ اما آنچه که معظم له بیشتر بر روی آن تأکید داشته‌اند جلوگیری از نفوذ فرهنگی دشمن است؛ که بخشی از این وظیفه بر عهده عقیدتی سیاسی‌ها و روحانیون این نهاد است.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در ادامه سخنانش به موفقیت‌های به‌دست آمده توسط تیم مذاکره‌کننده در جریان مذاکرات هسته‌ای اشاره کرد و گفت: درست است که ما در این زمینه به موفقیت‌هایی دست پیدا کردیم اما باید بدانیم دشمنی آمریکا و ایادی استکبار هیچ‌گاه با ایران تمام نشده و آمریکا قصد دارد از این مذاکرات به‌عنوان ابزاری جهت مهار راهبردی ایران و همچنین ایجاد فرصتی برای نفوذ به ایران به بهانه‌های مختلف استفاده کند.

آل هاشم افزود: مقام معظم رهبری نفوذ فرهنگی و سیاسی دشمن را بسیار خطرناک برشمرده‌اند؛ که در بحث فرهنگی، ترویج فرهنگ غرب از طریق عرضه محصولات و کالاهای فرهنگی غربی در این زمینه بسیار مهم است. در بحث نفوذ سیاسی نیز دشمن سعی در نفوذ در دستگاه های تصمیم ساز و تصمیم گیر کشور، ایجاد اختلاف بین مردم و دولت، انجام اصلاحات به اصطلاح سیاسی مطابق با نظر و خواست خود، ایجاد فاصله از ارزش های انقلابی و اسلامی و .....؛ دارد.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در ادامه به راه‌های مقابله با نفوذ دشمن پرداخت و گفت: در این زمینه باید توطئه‌های دشمنان را به خوبی بشناسیم و بصیرت لازم را به‌دست بیاوریم؛ که در این راستا سازمان عقیدتی سیاسی ارتش دوره‌های بصیرت را در سطوح مختلف و برای فرماندهان، مسئولان، کارکنان و خانواده ها برگزار کرده که یکی ازموفق‌ترین دوره‌ها بوده است.

آل هاشم همچنین تقویت روحیه انقلابی و حرکت مستمر به سمت تحقق آرمان های انقلاب اسلامی را از دیگر راه های جلوگیری از نفوذ دشمن برشمرد و افزود: همانطوری که مقام معظم رهبری فرموده اند تنها راه دفع شر استکبار، ایستادگی، مقاومت و وحدت مسلمانان جهان است؛ که البته الزامات خاص خودش را دارد و ما در این زمینه باید تاریخ سراسر ظلم و تاریکی آمریکا نسبت به جمهوری اسلامی ایران و دیگر کشورهای آزادی‌خواه جهان را به‌طور دائم تبیین کرده و مسلمانان جهان را به وحدت و یکپارچگی دعوت کنیم.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش اقتدار نیروهای مسلح را یکی دیگر از الزامات ایستادگی در برابر استکبار برشمرد و گفت: الحمدلله نیروهای مسلح ما از اقتدار خوبی برخوردارند و رهبر معظم انقلاب نیز در یکی از دیدارهایشان با فرماندهان و مسئولان ارتش افزایش توانایی نظامی را به‌عنوان یک دستورالعمل ابلاغ فرمودند.

مأنوس شدن فرماندهان، مسئولان، کارکنان و خانواده های نیروهای مسلح با قرآن و تعالیم آن یکی دیگر از مواردی بود که آل هاشم از آن به‌عنوان راهی برای ایستادگی در برابر دشمن و نیز جلوگیری از نفوذ او برشمرد و گفت: در این زمینه لازم است فرهنگ قرآنی بیش از پیش نشر و ترویج شود؛ تا جوانان ما بیشتر از همیشه با این فرهنگ و تعالیم عالیه انس بگیرند.

توجه به اقتصاد مقاومتی، تأکید بر پیشرفت علمی و تداوم بخشیدن به راه امام با تبعیت کردن از مقام معظم رهبری از دیگر راه‌هایی بود که رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در پایان سخنانش از آنها به‌عنوان راه‌های جلوگیری از نفوذ دشمن و نیز ایستادگی در برابر استکبار یاد کرد.

در پایان این مراسم تعدادی از جانبازان و ایثارگران عقیدتی سیاسی منطقه شمالغرب کشور در دوران دفاع مقدس تجلیل شدند.

انتهای پیام/


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



  • یکتا گستر
  • قالب بلاگفا