بکارگیری تمامی سامانه‌های برد بلند پدافندی در رزمایش محرم

ارتش  

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران:

بکارگیری تمامی سامانه‌های برد بلند پدافندی در رزمایش محرم

 
 
 
 پایگاه مردمی ارتش ::سخنگوی قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء(ص) در رزمایش مشترک محرم ارتش گفت: امروز تمامی سامانه‌های برد بلند در این رزمایش مورد استفاده قرار گرفت و اطلاعات آن‌ها در کوتاه‌ترین زمان ممکن به مراکز فرماندهی و کنترل به‌ویژه سامانه «فکور» ارسال شد.

امیر سرتیپ دوم مسعود مقدس، سخنگوی قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء(ص) در رزمایش مشترک محرم ارتش در گفت‌وگو با خبرنگار اعزامی دفاع پرس با اشاره به استفاده از رادارهای تاکتیکی در این رزمایش اظهار داشت: با بکارگیری این نوع رادارها امکان شناسایی هواپیماها و پهپادها با سطح مقطع راداری کم ایجاد کرده و توانستیم ضمن رهگیری، کشف و شناسایی اهداف را انجام داده و اهداف هوایی تعیین شده را با موفقیت مورد اصابت قرار دهیم.

وی درخصوص استفاده از سامانه‌های برد بالند در این رزمایش نیز گفت: همان طور که فرمانده قرارگاه از ماه‌های گذشته به مردم نوید استفاده از این‌گونه سامانه‌ها را داده بود، امروز تمامی سامانه‌های برد بلند در این رزمایش مورد استفاده قرار گرفت و اطلاعات آن‌ها در کوتاه‌ترین زمان ممکن به مراکز فرماندهی و کنترل به‌ویژه سامانه «فکور» ارسال شد.

سخنگوی قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء(ص) در رزمایش مشترک محرم ارتش افزود:  در این رزمایش تست گرم موشک بومی «شلمچه» از سامانه «مرصاد» را انجام خواهیم داد و همچنین از سامانه دوش‌پرتاب «میثاق» و سامانه «صافات» نیز به روش اپتیکی استفاده می‌کنیم.

امیر مقدس درباره اهداف رزمایش در بخش پدافند هوایی نیز بیان کرد: یکی از مهمترین اهداف رزمایش استقرار تاکتیکی مناطق پدافندی است؛ تا نیروها به‌صورت مستقل بتوانند سامانه‌های پدافندی در مدار یکپارچه پدافند قرار دهند.

سخنگوی قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء(ص) در رزمایش مشترک محرم با اشاره به استفاده از کاربران جوان و تجهیزات راداری، شناسایی، فرماندهی و کنترل و مخابراتی نوین و بومی در رزمایش گفت: از سامانه‌های پهپادی نیز به‌منظور شناسایی و انتقال آن‌لاین اطلاعات به مراکز فرماندهی و تصمیم‌گیری استفاده می‌شود.

وی با اشاره به استفاده از سامانه مرکز فرماندهی و کنترل تاکتیکی «فکور» برای اولین در این رزمایش بیان کرد: این سامانه توانست با تمام مراکز فرماندهی و کنترل کشور و نیروهای کنترل عملیاتی خود اعم از بسیج، سپاه و نیروی هوایی تعامل لازم را در اجرای عملیات برقرار کند.

امیر مقدس از ذکر نام سامانه‌های برد بلند بکارگیری شده در رزمایش محرم خودداری کرد.

انتهای پیام/


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



  • یکتا گستر
  • قالب بلاگفا