انهدام مواضع مهاجمان با آتش سنگین یکان‌های توپخانه و بالگردهای هوانیروز/ هلی‌برن نیروهای واکنش سریع

ارتش  

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران:

انهدام مواضع مهاجمان با آتش سنگین یکان‌های توپخانه و بالگردهای هوانیروز/ هلی‌برن نیروهای واکنش سریع

 
 
 پایگاه مردمی ارتش ::رزمایش مشترک و گسترده محرم با اجرای آتش سنگین یکان‌های توپخانه و بالگردهای هوانیروز روی مواضع نیروهای مهاجم و هلی‌برن نیروهای واکنش سریع به محل استقرار مهاجمان ادامه یافت.
 
به گزارشپایگاه مردمی ارتشبه نقل از   خبرنگار دفاع پرس اعزامی به منطقه رزمایش محرم، رزمایش مشترک ارتش با عنوان محرم و با رمز لبیک یا حسین از بامداد امروز با گسترش تاکتیکی یکان‌های واکنش سریع نیروی زمینی و استقرار شبکه یکپارچه پدافند هوایی در مناطق از پیش تعیین شده، انجام عملیات عکسبرداری هوایی توسط هواپیماهای آر.اف4 نهاجا و نیز عملیات شناسایی توسط پهپادها و بالگردهای نزاجا به‌منظور کشف و شناسایی مناطق تجمع یکان‌ها و تجهیزات دشمن باموفقیت به مورد اجرا گذاشته شد.

در این مرحله از رزمایش بر اساس دستورات عملیاتی صادره از قرارگاه ذوالفقار ارتش با همکاری قرارگاه جوانان متشکل از دانشجویان دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش (دافوس) و تحلیل و تفسیرعکس‌های هوایی و بررسی محورهای نفوذ و محل گسترش دشمن، اجرای آتش سنگین بر روی مواضع مقرر توسط یکان‌های توپخانه و بالگردهای هوانیروز با پشتیبانی سامانه‌های موشکی ارتفاع متوسط و تجهیزات راداری تاکتیکی پدافند هوایی در سطح وسیعی انجام شد.

همچنین عملیات هلی‌برن تیم‌های واکنش سریع نیروی زمینی و درگیر شدن آنها با نیروهای مهاجم در محورهای پیشروی دشمن بخشی از عملیات واکنش سریع نیروهای خودی بود؛ که در این مرحله از رزمایش با موفقیت به مورد اجرا گذاشته شد.

در این مرحله یکان‌های واکنش سریع نیروی زمینی ارتش با بهره‌گیری از تجهیزات مدرن سبک و نیمه‌سنگین جدید شامل سلاح‌های تک‌تیرانداز مرصاد، سلاح‌های انفرادی ام 4، موشک‌های هدایت‌شونده دهلاویه و انواع دوربین‌های حرارتی سبک و قابل حمل توسط نفرات، و رادارهای زمینی سیار و نارنجک‌اندازهای40 م.م با نواخت تیر بالا و موشک آر پی جی 29 با قابلیت نفوذ در زره، طرح‌های عملیاتی خود را در شرایط دشوار منطقه عمومی رزمایش به مورد اجرا گذاشتند.

همچنین نیروهای عمل‌کننده بر اساس تصمیم‌های آنی قرارگاه هدایت‌کننده، بدون هرگونه اطلاع قبلی و کاملا غیر مترقبه، وضعیت‌های لازم را در جابجایی و استقرار در نقاط حساس اتخاذ کردند.

شایان ذکر است، همزمان با اجرای عملیات‌های رزمی، عملیات مردم یاری و اعزام اکیپ‌های سیار پزشکی و مددکاری با حضور کادر پزشکی مجرب و متعهد ارتش جمهوری اسلامی ایران در منطقه عمومی رزمایش محرم انجام شد.

انتهای پیام/


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



  • یکتا گستر
  • قالب بلاگفا