مقاومت سه هزار روزه در دفاع مقدس، ارزش کار رزمندگان و خانواده های آنها را نشان می دهد

ارتش  

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران:

 

پایگاه مردمی ارتش ::مشاور عالی فرمانده کل ارتش گفت: در دوران دفاع مقدس ‌ ملت و نیروهای نظامی ما حدود سه هزار روز‌ شجاعانه دفاع و مقاومت کردند که نشان از ارزش کار رزمندگان و خانواده های مقاوم و صبور آنها دارد.

به گزارش  پایگاه مردمی ارتش به نقل از روابط عمومی وزارت دفاع، ‌امیر سرتیپ رضا خُرّم‌طوسی، ‌مشاور عالی فرمانده کل ارتش ‌‌با حضور در شهرک شهید فکوری وزارت دفاع در مراسم یادواره شهیدان والامقام هشت سال دفاع مقدس وزارت دفاع ‌با اشاره به حادثه خونین سرزمین مِنا و کشته شدن تعداد زیادی از حاجیان و زائران بیت‌الله الحرام‌، آل سعود را حکومتی بی‌کفایت خواند و با تأکید بر اینکه آل سعود در طول تاریخ‌، سابقه اینگونه اعمال را دارد، گفت‌: در زمان شروع جنگ تحمیلی که ذخیره کل خزانه ایران 6 میلیارد دلار بود، آل سعود در کمتر از دو سال  55 میلیارد دلار بابت جنگ با ایران به صدام کمک مالی کرد.

وی افزود: یکی از نقشه‌های دشمنان خصوصاً انگلیس‌، ایجاد تقابل بین ملت‌هاست به طوری که ملت ایران را در مقابل ملت عراق‌، عربستان و سایر ملت‌ها قرار دهد. البته نباید به این نکته بی‌توجه بود که عربستان محل تولد اسلام و شکل‌گیری تمدن اسلامی در زمان پیغمبر بوده و حاکمیت فعلی آن یعنی آل‌سعود بی‌کفایت‌ و مولود انگلیسی‌ها‌ست.

 

‌مشاور عالی فرمانده کل ارتش با اشاره به مصاحبه ژنرال حسن ‌‌فرمانده وقت نیروی هوایی رژیم بعث عراق با روزنامه ساندی‌تایمز که به تحویل هواپیماهای شناسایی موسوم به آواکس توسط عربستان به عراق اذعان دارد، تصریح کرد: ‌جنگنده‌های میراژ فرانسه و هواپیماهای آواکس عربستان در طول جنگ، ایران را دچار مشکلات زیادی کرد.

 

وی با بیان اینکه در دوران دفاع مقدس ‌حدود 70 کشور به طور مستقیم و غیرمستقیم با ایران در حال جنگ بودند و ملت و نیروهای نظامی ما در این شرایط‌ حدود سه هزار روز‌ شجاعانه دفاع و مقاومت کردند، اذعان داشت‌: با ‌مقایسه مدت مقاومت رزمندگان با مدت جنگ‌های اتفاق افتاده در سایر کشورها مثل یوگوسلاوی‌، مصر، عراق و ... که مدت بسیار کوتاهی دوام آوردند‌، می‌توان به ارزش کار رزمندگان اسلام و شهدا پی برد‌.

 

این رزمنده دفاع مقدس با بیان اینکه دفاع مقدس دارای ساحت‌های مختلف است‌ ‌و نباید فقط به برخی جنبه‌های خاص آن پرداخت و از سایر بخش‌ها غافل شد اظهار داشت‌: باید ساحت علمی و تخصصی جنگ که با حضور فرماندهان نخبه و مدبر رقم خورد تبیین شود. برای مثال عبور از رودخانه 800 متری در عملیات بیت‌المقدس ‌شاهکاری بود که بچه‌های این مرز و بوم انجام دادند و مشابه آن در دنیا اتفاق نیفتاده است‌.

 

خُرّم‌طوسی ‌در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به صبر و تحمل خانواده معظم شهدا و خصوصاً همسران آنها تصریح کرد‌: با وجود حضور طولانی مدت رزمندگان در جبهه‌های جنگ‌، این همسران و خانواده‌های شهدا و رزمندگان بودند که خانه و فرزندان را اداره می‌کردند به طوری که امروز همسران شهیدی را می‌بینیم که به تنهایی فرزندان تحصیلکرده و موفقی را تقدیم جامعه و انقلاب کرده‌اند

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



  • یکتا گستر
  • قالب بلاگفا