اقدامات نهاجا برای احیای یاد و خاطره شهدا

ارتش  

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران:

اقدامات نهاجا برای احیای یاد و خاطره شهدا

 
 
 پایگاه مردمی ارتش ::جانشین فرمانده نیروی هوایی ارتش گفت: نهاجا در راستای احیای یاد و خاطره شهدا، هر فعالیتی را در حد توان خود انجام می‌دهد.

امیر سرتیپ علیرضا برخور جانشین فرمانده نیروی هوایی در گفت‌وگو با خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، با اشاره به سانحه هوایی سی 130 که منجر به شهادت تعدادی از نخبگان نظامی کشور شد، اظهار کرد: هفتم مهرماه سال 1360 هواپیمای حامل تعدادی از شهدای عملیات ثامن‌الائمه(ع) و همچنین فرماندهان ارشد نیروهای مسلح کشور دچار سانحه شد و بدین ترتیب تعدادی از فرماندهان ارشد کشور همچون شهیدان فکوری، فلاحی، نامجو، کلاهدوز، جهان‌آرا در این حادثه به شهادت رسیدند.

وی افزود: از دو سال پیش نیروی هوایی تصمیم گرفت، جهت تکریم این شهدای گرانقدر در محل شهادت آن‌ها (روستای دوتویه) یادمانی را احداث کند، و همچنین این نیرو از سال گذشته مراسم بزرگداشتی را با حضور مسئولین کشوری و لشگری در همان روستا برپا کرده است.

امیر برخور با بیان اینکه طرح ساخت یادمان شهدای سانحه هوایی سی130 توسط نیروی هوایی ارتش ارائه شده است؛ افزود: کلنگ این یادمان روز گذشته در حاشیه برگزاری مراسم بزرگداشت شهدای این سانحه زده شد و ان‌شاءالله با کمک فرماندار، بخشدار و سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ارتش این یادمان تا سال آینده ساخته می‌شود.

وی در خصوص همکاری دو نهاد سازمان حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس ارتش و نیروی هوایی گفت: نیروی هوایی جزئی از سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ارتش است و مانند دیگر نیروها در راستای احیای یاد و خاطره شهدا، هر فعالیتی را در حد توان خود انجام می‌دهد.

جانشین فرمانده نیروی هوایی در پایان گفت: مجموعه کتاب‌هایی که در نیروی هوایی به چاپ می‌رسد به دو دسته خاطرات و تحلیلی تقسیم می‌شود، که کتاب‌های خاطرات با توجه به مستندات توسط افرادی که در آن دوران در خط مقدم جبهه‌های نبرد حاضر بودند تدوین می‌شود و همچنین کتاب‌های تحلیلی هم توسط دفتر مطالعات و تحقیقات نهاجا، به رشته تحریر در می‌آید.

انتهای پیام/


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



  • یکتا گستر
  • قالب بلاگفا