دلایل عدم باور جامعه امروز نسبت به کارآمدی مدیریت جهادی

ارتش  

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران:

دلایل عدم باور جامعه امروز نسبت به کارآمدی مدیریت جهادی

 
 
 پایگاه مردمی ارتش ::دبیر شورای عالی امنیت ملی، دلایل عدم باور جامعه امروز نسبت به کارآمدی مدیریت جهادی را تشریح کرد.

 

به گزارشپایگاه مردمی ارتشبه نقل از  دفاعی امنیتی دفاع پرس، امیر دریابان علی شمخانی در بیست و پنجمین محفل انس با پیشکسوتان جهاد و شهادت که عصر امروز برگزار شد، اظهار داشت: محفل پیشکسوتان در تهران و سایر استان‌ها به شکل سازمان یافته‌ای ادامه دارد.

وی افزود: هر چند محفل پیشکسوتان فراز و نشیب‌های فراوانی داشت؛ اما اکنون شکل پایداری به خود گرفته است.

دبیر شورای عالی امنیت ملی در ادامه با اشاره به فرهنگ جهادی و بسیجی گفت: هر مشکلی که پیش می آید گفته می شود که باید آن را با فرهنگ جهادی، فرهنگ بسیجی و فرهنگ جبهه و جنگ حل کرد؛ حال برای این کار لازم است به بررسی ابعاد این نوع مدیریت بپردازیم.

شمخانی با اشاره به جنگ های زمان صدر اسلام و غزوات پیامبر اعظم(ص) گفت: فهرستی از نام تمام کسانی که در آن جنگ‌ها شرکت می‌کردند، وجود دارد؛ برای جنگ هشت ساله ما نیز این فهرست موجود است و کسانی که در این فهرست قرار ندارند و در جنگ حضور نداشتند نسبت به آن حسد می ورزند.

وی در ادامه بیان کرد: ما به این دلیل هفته دفاع مقدس را جشن می‌گیریم که دشمن نتوانست علی‌رغم شعارهایی که داده بود و ادعاهای که کرده بود در هفته اول جنگ به اهدافش دست یابد.

دبیر شورای عالی امنیت ملی به تشکیل سپاه در بدو پیروزی انقلاب اسلامی و همچنین اصلاح ارتش اشاره و تصریح کرد: ارتش ایران توانست از یک ارتش شکست پذیر به ارتش حزب‌الله تبدیل شود.

وی با اشاره به تعامل ارتش و سپاه در دوران دفاع مقدس اظهار داشت: چگونگی قرار گرفتن ارتش و سپاه در کنار هم نیازمند ممارست فکری و مدیریتی است.

شمخانی در ادامه با طرح این سوال که چرا در حال حاضر نسبت به مدیریت جهادی ناباوری وجود دارد، گفت: یکی از عوامل این موضوع تصویری است که ما از جنگ ارائه دادیم؛ یعنی تصویری عاطفی و احساسی.

وی ادامه داد: غلو کردن و ترسیم چهره غیرواقعی از شهدا که همه آنها را مانند فرشته جلوه می‌دهد یکی دیگر از عوامل ناباوری در زمینه مدیریت جهادی است.

دبیر شورای عالی امنیت ملی درخصوص اقتصاد مقاومتی نیز تاکید کرد: ما می‌توانیم با بکارگیری واقعی تجربه دفاع مقدس منویات رهبری را در زمینه اقتصاد مقاومتی محقق کنیم.

وی با اشاره به محفل پیشکسوتان جهاد و شهادت گفت: ما به دنبال این هستیم که در این جلسه بنیاد اندیشه و تدوین دستاوردهای مدیریتی دفاع مقدس را ایجاد کنیم.

شمخانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حادثه منا گفت: هرگز پیش‌بینی نمی‌شد که مدیریت سعودی‌ها به چنین حادثه‌ای منجر شود، و ما به خانواده‌های جانباختگان و قربانیان این حادثه تسلیت می‌گوییم.

وی افزود: ابعاد فنی و سیاسی این موضوع باید در یک محفل بی طرف مورد بررسی قرار گیرد تا هم از تکرار این گونه وقایع جلوگیری شود و هم خطاکار متوجه این شود که باید از جهان اسلام عذرخواهی کند.

انتهای پیام/


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



  • یکتا گستر
  • قالب بلاگفا