ما از حقوق خود در قبال حادثه ی منا نخواهیم گذشت/عربستان باید مسئولیت خود را در این حادثه بپذیرد

ارتش  

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران:

ما از حقوق خود در قبال حادثه ی منا نخواهیم گذشت/عربستان باید مسئولیت خود را در این حادثه بپذیرد

 
 پایگاه مردمی ارتش ::امیر دریابان علی شمخانی در حاشیه بیست و پنجمین محفل انس پیشکسوتان جهاد و شهادت در جمع خبرنگاران با اشاره به فاجعه منا اظهار داشت:ما از حقوق خود نخواهیم گذشت و باید ضمانتی شکل بگیرد که از تکرار هر گونه حادثه‌ای جلوگیری شود و عوامل این حادثه باید مشخص شوند.

به گزارش پایگاه مردمی ارتشبه نقل از خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، امیر دریابان علی شمخانی در حاشیه بیست و پنجمین محفل انس پیشکسوتان جهاد و شهادت در جمع خبرنگاران با اشاره به فاجعه منا اظهار داشت: این حادثه عمدی به نظر نمی‌رسد اما بی کفایتی مسئولان سعودی منجر به وقوع آن شده است.

وی افزود: گستردگی حادثه به حدی بوده است که شائبه عمدی بودن آن را به وجود آورده است.

دبیر شورای عالی امنیت ملی با بیان این که حج یک تکلیف الهی است و کسی نباید مانع از انجام این فریضه شود، گفت: متاسفانه امسال اولویت های سعودی ها تغییر یافته و جنگ باطل علیه یمن را در اولویت خود قرار داده اند.

شمخانی در خصوص علل وقوع فاجعه منا عنوان کرد: جابجایی صورت گرفته در عرصه سیاسی عربستان و روی کار آمدن عناصر آماتور و همچنین نداشتن دغدغه ایمنی برای حجاج از جمله عوامل وقوع این حادثه بوده است.

وی تاکید کرد: عربستان باید مسئولیت خود را در قبال این حادثه بپزیرد.

دبیر شورای عالی امنیت ملی در پاسخ به این سوال که اگر عربستان عذرخواهی نکند ایران چه اقدامی خواهد کرد، گفت: ما از حقوق خود نخواهیم گذشت. باید ضمانتی شکل بگیرد که از تکرار هر گونه حادثه‌ای جلوگیری شود وعوامل این حادثه باید مشخص شوند.

وی با اشاره به جلسه شورای عالی امنیت ملی و حضور رئیس جمهور برای بررسی ابعاد فاجعه منا گفت: ما به دنبال اعزام یک تیم امدادی پزشکی به عربستان بوده ایم که این کار صورت گرفت.

شمخانی تصریح کرد: امیدواریم با بازگرداندن پیکر حجاجی که در این حادثه جان باختند دغدغه خانواده های این حجاج برطرف شود. چرا که اصولا ما نمی توانیم مسئله مفقود بودن را بپذیریم.

دبیر شورای عالی امنیت ملی همچنین در پاسخ به سوالی در خصوص برجام گفت:مجلس شورای اسلامی بنا به ملاحظاتی به دولت مجوز اجرای برجام را خواهد داد.

انتهای پیام/


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



  • یکتا گستر
  • قالب بلاگفا