گفتمان انقلاب اسلامی در تربیت مدیران موفق، موثر عمل کرده است

ارتش  

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران:

گفتمان انقلاب اسلامی در تربیت مدیران موفق، موثر عمل کرده است

 
 
 پایگاه مردمی ارتش ::وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: اگر انقلاب اسلامی را به لحاظ جریان انسان‌سازی مورد بررسی قرار دهیم، متوجه می‌شویم گفتمان انقلاب اسلامی در جهت تربیت مدیران موفق بسیار موثر عمل کرده است.

به گزارش   پایگاه مردمی ارتشبه نقل ازخبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، سردار سرتیپ پاسدار حسین دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، در سومین همایش بزرگ مدیران راهبردی کشور «یادمان شهید حسن باقری» که در سالن‌همایش‌های باغ موزه دفاع مقدس برگزار شد، با اشره به سالروز عملیات ثامن‌الائمه(ع) اظهار داشت: این عملیات سرآغاز اجرای عملیات‌های پیروزمندانه در راستای پاکسازی از لوث وجود متجاوز بود.

وی افزود: اگر انقلاب اسلامی را به لحاظ جریان انسان‌سازی مورد بررسی قرار دهیم، متوجه می‌شویم گفتمان انقلاب اسلامی در جهت تربیت مدیران موفق بسیار موثر عمل کرده است.

دهقان با اشاره به شخصیت ذوابعاد امام خمینی(ره) گفت: معمار کبیر انقلاب اسلامی خود یک الگو و انسان تربیت‌شده مکتب اسلام و اهل بیت(ع) بودند که با توجه به مجاهدت‌هایی که در تربیت نسل خود انجام داده بود، مسیر کمال را به درستی طی کرده و در موضع هدایت و رهبری جامعه نیز همچون یک رهبر فرهنگی، انقلابی و سیاسی در سطح جامعه بروز کرده و توانست کشور را به سوی کمال متحول کند.

وی ادامه داد: امام توانست با دمیدن روح اسلام و معنویت جامعه را آماده پذیرش الطاف الهی کند. ایشان ملت شجاعی را تربیت کرد که با قدرت از خطرها برای رسیدن به اهداف متعالی عبور کرده‌اند.

وزیر دفاع تصریح کرد: امام در طول انقلاب اسلامی ملتی را تربیت کرد که از دایره مادیات نسبت به خود گذشته و پا را فرارتر گذاشته و برای تعال بشریت و برداشتن ظلم و ستم از راه ملت‌های ستم‌دیده تلاش می‌کنند.

وی با بیان اینکه یکی دیگر از خصوصیات مردم ما مردم‌دوستی است، افزود: ملت ایران در درون خود رسالتی را احساس می‌کند که این رسالت حساس بودن نسبت به سرنوشت دیگر ملت‌ها به ویژه ملت مسلمان و مظلوم جهان است.

سردار دهقان ادامه داد: اگرچه سال‌ها با دوران دفاع مقدس فاصل گرفته‌ایم، اما اتصال روحی ملت ایران برقرار است و شما یقین بدانید اگر امروز تهدیدی کشور ما را در بر گیرد، همین جوانان و نوجوانان نسل سوم و چهارم در برابر آن ایستادگی خواهند کرد. پس می‌توان نتیجه گرفت که انقلاب هویت خود را به نسل‌های بعدی با موفقیت منتقل کرده است.

وی درخصوص شخصیت شهید حسن باقری به فرمایشاتی از حضرت امام خمینی(ره) اشاره کرد و گفت: امام در رابطه با ایشان می‌فرماید او یک جوان 21 ساله بود که با وجود اینکه هیچ دوره نظامی و صحنه عملیاتی را تجربه نکرده بود، وارد عرصه نبرد شده و در یک بازه زمانی یک‌ونیم ساله، تجربه سه دهه را کسب می‌کند و بدین سبب است که او را یک مدیر استراتژیک لقب می‌دهند.

وزیر دفاع بیان داشت: یک استراتژیست با در کنار هم قرار دادن پدیده‌ها و شناسایی ارتباط میان این‌ها و همچنین تجزیه و تحلیل پدیده‌ها قادر است تصمیم راهبردی اتخاذ کند و مجموعه را با موفقیت به مقصد برساند. شهید باقری این وجوه را به طور کامل در خود داشت.

وی تصریح کرد: شهید باقری قادر بود در شرایط سیال و پویای جنگ درک و فهم و پیش‌بینی درستی از حرکات بعدی دشمن و سناریوی آن داشته باشد و با ابتکار، خلاقیت و قدرت جمع‌بندی اطلاعاتی که داشت، راه‌های مقابله را شناسایی و به‌خوبی اجرا می‌کرد.

سردار دهقان افزود: از ویژگی‌های شخصیتی این شهید بزرگوار این است که دائم به دنبال یادگیری و افزودن به علم خود بود. او در این رابطه هیج تکبری نداشت و از تمامی افراد پیرامونی مطالب مورد نیاز را دریافت می‌کرد.

وی ادامه داد: عدم هراس از ورود به فضاهای مبهم از دیگر ویژگی‌های این شهید بزرگوار بود. او هیچ وقت پشت دیوار تردید نمانده و چون نافذالبصیره بود موانع را شناسایی کرده و در بحرانی‌ترین شرایط راه‌حل‌های جدیدی خلق می‌کرد. از دیگر ویژگی‌های این شهید، تغییر در مدیریت سازمانی بود. او ضمن ایجاد تغییرات تحول‌ساز قادر بود سازگاری میان دستگاه‌ها را ایجاد کند.

وی ابراز کرد: شهید باقری فضای لازم برای رشد و تعالی نیروهایی که در رده پایین مشغول بودند را ایجاد می‌کرد. او قدرت مدیریت و کنترل بحران را داشت و در این راستا، به نحو احسن عمل می‌کرد؛ به‌نحوی‌که در سخت‌ترین شرایط بحرانی هیچ‌گاه تعادل روحی خود را از دست نداده و با اعتماد به نفس کامل، تا رسیدن به شرایط عادی تلاش می‌کرد.

وزیر دفاع در پایان با اشاره به فاجعه منا، وقوع این حادثه را ناشی از بی‌کفایتی آل سعود عنوان کرد.

انتهای پیام/


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



  • یکتا گستر
  • قالب بلاگفا