مراسم اختتامیه پانزدهمین دوره مسابقات قرآن خواهران شاغل و خانواده های کارکنان ارتش برگزارشد

ارتش  

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران:

 

 

پایگاه مردمی ارتش ::مراسم اختتامیه پانزدهمین دوره مسابقات قرآن خواهران شاغل و خانواده های کارکنان ارتش صبح امروز با حضور فرماندهان، روحانیون و مسئولان عالی رتبه ارتش در مرکز همایش های کوثر سازمان عقیدتی سیاسی ارتش برگزار شد.

 

به گزارش پایگاه مردمی ارتش به نقل از روابط عمومی ارتش، در ابتدای این مراسم حجت الاسلام صالحی نسب، معاون فرهنگی و روابط عمومی ارتش با ارائه گزارشی از روند برگزاری مسابقات قرآن خواهران شاغل و خانواده های کارکنان ارتش در سطح یکانها، نیروها و مرحله پایانی که در سازمان عقیدتی سیاسی ارتش برگزار شد، گفت: در این دوره از رقابتها ما چهار طیف شرکت کننده خواهران شاغل، همسران کارکنان، فرزندان دختر و فرزندان پسر کارکنان ارتش جمهوری اسلامی ایران را داشتیم که امسال با انجام یک کار نو و بدیع فرزندان کارکنان را به دودسته زیر 15 سال و بالای 15 سال تقسیم کردیم.

وی در ادامه به مقایسه آمار شرکت کنندگان سال گذشته مسابقات با سال جاری پرداخت و افزود: در این رقابتها شاهد افزایش 30در صدی حضور چهره های جدید قرآنی از خانواده های کارکنان ارتش بودیم. همچنین بنا بر اذعان داوران مسابقات هم در بخش کیفی و هم کمی نمره قابل قبولی دریافت کرده ایم.

صالحی نسب همچنین تصریح کرد: مسابقه برای ما هدف نیست بلکه وسیله ای برای ایجاد انس بیشتر و مستمرتر خانوادهای کارکنان با قرآن می باشد به نحوی که این انس و الفت تبدیل به یک جریان فرهنگی بشود.

وی همچنین به خواست و تدبیر مقام معظم رهبری(مد ظله العالی) در تربیت 10 میلیون حافظ قرآن در سطح کشور اشاره کرد و افزود: مسابقات باید به گونه ای باشد که برای هر مرحله از زندگی بتوان شاهد مثالی از قرآن آورد لذا باید بر روی مفاهیم قرآن تکیه کرد و از بسترهای آموزشی قرآن در ارتش جمهوری اسلامی ایران در جهت تحقق تدابیر امام خامنه ای(مد ظله العالی) استفاده لازم را برد.

حجت الاسلام والمسلمین تقوی، رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جماعات کشور نیز در این مراسم طی سخنانی قرآن را تأثیرگذارترین کتاب در طول تاریخ بشریت دانست و افزود: در فرهنگ بشری هیچ متن و اثری وجود ندارد که به لحاظ تأثیرگذاری به پای قرآن برسد.

تقوی در ادامه سخنانش تربیت شدگان قرآن را در مسیر خدا و مالکیت ارزش های انسانی دانست و گفت: اگر کسی به قرآن و مفاهیم آن تمسک پیدا کند و به سلاح ایمان مجهز شود قدرتی دو چندان پیدا می کند همانطوری که رزمندگان ما در طول دفاع مقدس و نیز در حال حاضر کشورهای آزادی خواه جهان مانند یمن، سوریه، عراق و حزب الله لبنان به این قدرت مجهز شده و در مسیری که انتخاب کرده اند با قدرت به پیش می روند.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جماعات کشور افزود: قرآن به ما آموخته در برابر مشکلات قوی باشیم و هیچگاه در برابر آنها سرخم نکنیم چرا که از منظر قرآن، برترین اَعمال، سخت ترین آنهاست و انسان مومن هیچگاه از سختی ها فرار نکرده و میدان را خالی نمی کند.

او در ادامه نمود بارز اینگونه تفکر را کربلا دانست و گفت: با آنکه امام حسین(ع) می دانست عملی که می خواهد در مقابل ظلم و جور انجام دهد سخت ترین اَعمال است و بهای سنگین نثار جان خود و خانواده اش را باید در قبال آن بپردازد اما چون این کار را ثواب و در راستای تعالیم قرآنی می دانست به آن تن داد و حماسه ای تاریخی را در تاریخ برجای گذاشت.

تقوی قرآن را دارای معلمینی دانست که عترت(ع) و صالحین از آن جمله می باشند.

او بزرگ معلم عصر حاضر را امام خمینی(ع) و امام خامنه ای(مد ظله العالی) دانست و افزود: تعالیم این دو بزرگوار باعث ایجاد شور و نشاط قرآنی در جامعه ما و دیگر ملل مسلمان شده است.

تقوی در پایان سخنانش ضمن تقدیر از سازمان عقیدتی سیاسی ارتش به جهت ترویج معارف قرآنی در بین خانواده ها گفت: خانواده ها در موفقیت جامعه نقش اساسی و بی بدیلی دارند. لذا برگزاری اینگونه مسابقات بسیار مهم و اثرگذار است.

گفتنی است مرحله نهایی پانزدهمین دوره مسابقات قرآن کریم خواهران شاغل و خانواده کارکنان ارتش ج.ا.ا طی دو روز ( یکشنبه و دوشنبه  15 و 16  شهریورماه ) با حضور 344 نفر از منتخبین مقاطع خواهران شاغل و خانواده کارکنان ( در دو بخش برادران و خواهران) به میزبانی سازمان عقیدتی سیاسی ارتش برگزار گردید.

در مراسم اختتامیه این مسابقات  در مجموع از 94 نفر برتر این مسابقات( 71 نفر در مقطع خانواده ها « برادران( 33 نفر) و خواهران(38 نفر)»  و  23 نفر منتخبین خواهران شاغل  با اهدای هدایایی تجلیل شد.

 

 

 

 

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



  • یکتا گستر
  • قالب بلاگفا