تست عملیاتی تسلیحات بهینه سازی شده در رزمایش نهاجا/انهدام اهداف ثابت و متحرک با موشک های لیزری

ارتش  

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران:

تست عملیاتی تسلیحات بهینه سازی شده در رزمایش نهاجا/انهدام اهداف ثابت و متحرک با موشک های لیزری

 

 

  پایگاه مردمی ارتش ::امیر علیرضا برخور جانشین فرمانده ی نیروی هوایی ارتش در پنجمین رزمایش اقتدار هوایی این نیرو که در ستاد فرماندهی منطقه هوایی شهید بابایی برگزار شد اظهار داشت: پنجمین رزمایش اقتدار هوایی فداییان حریم ولایت نهاجا از فردا 14 شهریور به مدت 2 روز آغاز خواهد شد.

به گزارش پایگاه مردمی ارتشبه نقل از  خبرنگار اعزامی دفاع پرس به منطقه ی رزمایش، امیر علیرضا برخور جانشین فرمانده ی نیروی هوایی ارتش در پنجمین رزمایش اقتدار هوایی این نیرو که در ستاد فرماندهی منطقه هوایی شهید بابا یی برگزار شد اظهار داشت: پنجمین رزمایش اقتدار هوایی فداییان حریم ولایت نهاجا از فردا 14 شهریور به مدت 2 روز آغاز خواهد شد.

وی افزود:این رزمایش در سه منطقه کار خود را آغاز خواهد کرد که در منطقه ی اول در مساحتی 400 هزار کیلومتری بحث تحرک هوایی را خواهیم داشت منطقه ی عمومی این رزمایش در اصفهان و نایین خواهد بود و همچنین منطقه ی هدف این رزمایش که بحث تامین جنگ های الکترونیکی و هوا به زمین را بر عهده  دارد در مساحت 7 هزار کیلومتر مربعی در منطقه ی انارک انجام میشود.

وی در خصوص نیروهایی که در این رزمایش مورد استفاده قرار میگیرند اظهار کرد: در این رزمایش از پایگاه های شمال، شمالغرب و جنوب و همچنین سه پایگاه مرکزی شرکت خواهند کرد.

امیر علیرضا برخورگفت: این رزمایش با شرکت انواع هواپیماهای شکاری رهگیر، شکاری بمب افکن، ترابری نیمه سنگین و سبک، هواپیماهای ارتباطی و شناسایی، سوخت رسان و انواع پهپادها در منطقه ی عمومی رزمایش به اجرای عملیات خواهند پرداخت.

وی با بیان اینکه مراحل مقدماتی این رزمایش از روزها قبل با گسترش هواپیماهای اف 4،اف 5،اف14،اف7 و سوخو 24 ، میگ 29 ، سی 130 هواپیمای بوئینگ 747 و 707 ،صاعقه و انواع هواپیماهای بدون سرنشین آغاز شده است افزود: این رزمایش در سه موج طرح ریزی شده است که موج اول اآن مرحله ی شناسایی، دریافت و انتقال اطلاعات است که خلبانان  جوان و شجاع نیروی هوایی در این بخش جنگنده های خود را در ساعات مختلف شبانه روز در مناطق مختلف انتقال داده و بلافاصله شناسایی اهداف از پیش تایین شده را آغاز میکنند.

امیر برخور خاطر نشان کرد: در موج دوم رزمایش اهداف شناسایی شده مورد اصابت قرار خواهد گرفت و مرحله ی سوم رزمایش نیز با رویکرد پدافند غیر عامل برگزار خواهد شد.

جانشین فرمانده ی نیروی هوایی ارتش در ادامه گفت: خلبانان و نیروهای فنی و عملیاتی شرکت کننده با رعایت کلیه نکات مورد نظر و اطلاعاتی، تجهیزات واگذار شده را به مناطق مشخص شده انتقال خواهند داد. 

امیر برخور تصریح کرد: در این رزمایش از مهمات و تسلیحات بهینه سازی شده توسط مبتکرین نهاجا استفاده خواهیم کرد.

وی افزود: در بخشی از این رزمایش با بمب های هدایت شونده و راکت های  مختلف اهداف زمینی را به صورت نقطه ای و با کمترین ضریب خطا مورد اصابت قرار خواهیم داد وهمچنین اهداف گسترده را در مناطق وسیع تر با بمب های سطحی و پوششی مورد اصابت قرار می دهیم.

 وی در ادامه اشاره کرد: در بخش دیگری از این رزمایش جنگنده های نهاجا اهداف متحرک را توسط موشک ها ی هوا به سطح مورد اصابت قرارداده و در هنگام عملیات هدف های ویژه را توسط بمب ها و موشک های لیزری منهدم خواهیم کرد.

انتهای پیام/


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



  • یکتا گستر
  • قالب بلاگفا