فرود اجباری یک پرواز خارجی توسط پدافند هوایی شرق/‌‌کنترل تمام حرکات هوایی دشمن

ارتش  

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران:

خبرگزاری فارس: فرود اجباری یک پرواز خارجی توسط پدافند هوایی شرق/‌‌کنترل تمام حرکات هوایی دشمن

 

 پایگاه مردمی ارتش ::فرمانده منطقه پدافند هوایی شرق قائم آل محمد(عج) گفت: هواپیمایی‌ که خود را به درستی معرفی نکرده بود‌ توسط نیروها پدافند هوایی شرق کشور کشف و شناسایی شد و مجبور به فرود اضطراری شد.

به گزارش پایگاه مردمی ارتشبه نقل از  خبرگزاری فارس از بیرجند، فردین نسائی ظهر امروز در دیدار صمیمی کارکنان منطقه پدافند هوایی شرق قائم آل محمد(عج) با قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار داشت: دهم شهریورماه به عنوان روز پدافند هوایی نام‎گذاری شده و اهمیت این روز به تجربه هشت سال دفاع مقدس و بررسی جنگ‌های اخیر در منطقه خاورمیانه برمی‌گردد.

وی تصریح کرد: بعد از هشت سال جنگ پدافند هوایی کشور به مرحله‌ای رسید که نیازمند آن بود تجارب خود را بررسی و نقاط ضعف را شناسایی و نقاط قوت خود را ارتقاء بخشد و خود را بازسازی کند.

فرمانده منطقه پدافند هوایی شرق قائم آل محمد(عج) افزود: تجربه هشت سال دفاع مقدس نشان داد که همدلی میان نیروها باید تقویت شود.

نسائی با بیان اینکه کنترل مرزهای هوایی کاری بسیار تخصصی و سخت است، یادآور شد: چه در زمان جنگ و چه در حال حاضر کارکنان جوان و متخصص پدافند هوایی حرکات هوایی دشمن و آسمان میهن را کنترل و رصد می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه تامین امنیت پروازهای هوایی کشور یکی از وظایف پدافند هوایی است، گفت: با تلاش کارکنان پدافند هوایی و با استعانت از خداوند، آسمان ایران امن‌ترین آسمان برای پروازهای بین‌المللی است.

فرمانده منطقه پدافند هوایی شرق قائم آل محمد(عج) با بیان اینکه تمام پروازهای خارجی که بخواهند از آسمان کشور ما عبور کنند باید با ایستگاه‌های راداری ما ارتباط برقرار کنند، افزود: یکی از نمونه اقدامات پیشگیرانه و جسورانه نیروهای پدافند هوایی شرق فرود اجباری پروازی بود که خود را به درستی معرفی نکرده بود که توسط نیروها پدافند هوایی شرق کشور کشف و شناسایی شد.(وی به زمان دقیق این اقدام اشاره‌ای نکرد)

نسائی ادامه داد: در مورد پروازهای داخلی هر چند این پروازها تماسی با ایستگاه‌های راداری ما ندارند ولی از دید رادارها پنهان نیستند.

وی با بیان اینکه پدافند هوایی در واقع پلیس جاده‌های هوایی است، اضافه کرد: پرواز در آسمان نیز براساس مقررات ویژه خود صورت می‌گیرد.

فرمانده منطقه پدافند هوایی شرق قائم آل محمد(عج) گفت: پدافند هوایی شرق کشور علاوه بر خراسان جنوبی مناطق وسیعی از دیگر استان‌های شرقی کشور را تحت کنترل دارد و یکی از وسیع‌ترین مناطق پدافندی را پوشش می‌دهد.

نسائی با اشاره به اهمیت فعالیت پدافند هوایی در شرق کشور افزود: با توجه به کویر وسیع و همجواری با کشوری که نیروهای فرامنطقه‌ای در آن حضور دارند حساسیت این منطقه را چند برابر کرده است.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری در دیداری که با کارکنان پدافند هوایی کشور داشتند از عملکرد پدافند هوایی ابراز رضایت‌مندی کردند، یادآور شد: در این دیدار ایشان نیروهای پدافند هوایی را به هوشیاری و داشتن دغدغه برای آماده بودن و به این جهت که نباید نسبت به آنچه که هستیم قانع باشیم توصیه کردند.

فرمانده منطقه پدافند هوایی شرق قائم آل محمد(عج) تصریح کرد: به مناسبت هفته پدافند هوایی سامانه‌ها به طور کامل بومی و بی‎نظیر در سطح کشور افتتاح و در چرخه عملیاتی پدافند قرار گرفت.

نسائی خاطرنشان کرد: پدافند هوایی موظف است امنیت آسمان را حفظ کند تا دیگران با آرمش به وظیفه خود عمل کنند.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



  • یکتا گستر
  • قالب بلاگفا