نذیر" و "بینا"؛ از شناسایی موشک‌های کروز و نیمه بالستیک تا کشف ریزپرنده‌ها و اهداف پنهان‌کار

ارتش  

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران:

 
 
 پایگاه مردمی ارتش ::فرمانده قرارگاه پدافندهوایی خاتم‌الانبیاء(ص) با اشاره به رونمایی رادارهای "بینا" و "نذیر" گفت: از خاصیت‌ها و ویژگی‌های این رادارها این است که اهداف پهن‌پیکر، پهان‌کار و ریزپرنده‌ها را در ورای مرزها کشف و شناسایی می‌کنند و همچنین قابلیت کشف موشک‌های کروز را به سهولت دارند.
 

به گزارش پایگاه مردمی ارتشبه نقل از   دفاع پرس؛ امیر سرتیپ فرزاد اسماعیلی فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء(ص) در حاشیه مراسم رونمایی از رادارهای "بینا" و "نذیر" در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این دو رادار راهبردی در مناطق جنوب شرق و در مرکزیت شرق کشور گسترش پیدا کرده است.

وی افزود: یکی از این رادارها در مناطق کوهستانی و دیگری در دشت های بیابانی مستقر شده است و در ساخت این دو رادار از تکنولوژی کاملا بومی استفاده شده و هیچ مشکل گلوگاهی ندارد.

امیر اسماعیلی گفت: نمونه این دو رادار در سطح منطقه و جهان گزارش نشده است. این دو رادار در فرکانس‌های متفاوت با پرش فرکانسی و همچنین در باندهای غیر قابل شنود دشمن قابلیت اجرایی دارد.

وی اظهار داشت: طراحی این دو رادار با تلاش متخصصان داخلی و دانشجویان دانشگاه‌های کشور انجام گرفته و این پروژه در کمتر از دو سال به نتیجه رسیده است و امیدواریم تا سال 95 به تولید انبوه برسد.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی افزود: از خاصیت‌ها و ویژگی‌های این رادارها این است که اهداف پهن‌پیکر، پهان‌کار و ریزپرنده‌ها را در ورای مرزها کشف و شناسایی می‌کنند و همچنین قابلیت کشف موشک‌های کروز را به سهولت دارند.

انتهای پیام/


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



  • یکتا گستر
  • قالب بلاگفا