رادارهای بومی "نذیر" و "بینا" به شبکه یکپارچه پدافند هوایی کشور پیوستند + جزئیات

ارتش  

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران:

رادارهای بومی

 
 
 پایگاه مردمی ارتش ::مراسم رونمایی از سامانه‌های راداری "نذیر" و "بینا " با حضور فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء(ص) از طریق ویدئو کنفرانس برگزار شد.

به گزارش پایگاه مردمی ارتشبه نقل از خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، رادار برد بلند و کاملا بومی "نذیر" یک سامانه راداری با دقت بسیار بالا است که توانایی آشکار سازی و شناسایی اهداف با سطح مقطع راداری پایین را دارد و مقاوم در برابر موشک های ضد رادار است و می تواند اهداف در برد بیش از 800 کیلومتر در ارتفاع صدهزار پا را کشف کند.

همچنین سامانه رادار "بینا" که یک رادار کنترلی سه بعدی است؛ که دقت بسیار بالایی در تفکیک داشته و از دقت آشکارسازی و شناسایی اهداف با سطح مقطع راداری پایین برخوردار است. این رادار می‌تواند اهداف رادارگریز را کشف کند، و توانایی مقابله با جنگ الکترونیک را نیز دارد.

گفتنی است نمونه مشابه این دو رادار تاکنون در جهان گزارش نشده است و به‌صورت صد در صد بومی به‌دست متخصصان کشور طراحی و تولید شده و به بهره‌برداری رسیده است.

این دو سامانه چندی پیش در مناطق جاسک و طبس مستقر و عملیاتی شده اند و امروز همزمان با سالروز تشکیل قرارگاه پدافند هوایی رونمایی شدند.

همچنین امیر اسماعیلی در جریان این رونمایی گفت: مرکز فرماندهی قرارگاه پدافند هوایی از این لحظه اطلاعات رادار بینا و نذیر را که به شبکه پدافندی کشور متصل است، دریافت و از آن بهره‌برداری می‌کند.

انتهای پیام/


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



  • یکتا گستر
  • قالب بلاگفا