رونمایی جدیدترین سامانه‌های پدافند هوایی؛ از رادار نسل جدید «کیهان» تا سامانه‌های جنگال

ارتش  

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران:

رونمایی جدیدترین سامانه‌های پدافند هوایی؛ از رادار نسل جدید «کیهان» تا سامانه‌های جنگال

 
 
 پایگاه مردمی ارتش ::سامانه‌های جدید پدافند هوایی کشور صبح امروز و در آستانه سالروز تأسیس قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء(ص) با فرمانده این قرارگاه رونمایی شد.
 

به گزارش پایگاه مردمی ارتش به نقل از خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، امیر سرتیپ فرزاد اسماعیلی فرمانده قرارگاه پدافند هوایی با حضور در پادگان جهاد خودکفایی این قرارگاه از دستاوردهای پدافند هوایی رونمایی کرد.

امیر اسماعیلی در حاشیه مراسم رونمایی تجهیزات قرارگاه پدافند هوایی با اشاره به دستاوردهای راداری این قرارگاه به خبرنگاران گفت: رادار «حافظ» راداری از نوع آرایه فازی سه بعدی است که کاملا تاکتیکی و قابلیت کشف هم زمان 150 هدف را دارد.

وی همچنین با رونمایی از رادار نسل جدید «کیهان»، افزود: این رادار نوع بهینه شده رادار «کیهان» سال قبل است که کاملا متحرک بوده و با تغییراتی که در آنتن آن صورت گرفته از وضوح بالایی برخوردار شده است.

امیر اسماعیلی اظهار داشت: در بحث سامانه‌های جنگ الکترونیک نیز انواع اخلالگرهای زمین‌پایه به شبکه یکپارچه پدافند هوایی کشور وصل شده که قابلیت رویارویی با هر نوع تهدید احتمالی را خواهد داشت.

وی بیان داشت: در بحث شناسایی دوست از دشمن نیز سامانه  Iffتوسط متخصصان و محققان در قرارگاه خاتم‌الانبیاء(ص) طراحی و تولید شده که قابلیت شناسایی دوست از دشمن در میان 100 هدف را به‌صورت همزمان دارد.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء(ص) افزود: سیستم سلاح موشکی «تلاش» هم که امروز شاهد رونمایی آن بودیم، سیستمی برای قابلیت کشف، رهگیری و درگیری به‌صورت توأمان اهداف در ارتفاع متوسط و بالا است که قابلیت اتصال به سامانه‌های بومی را نیز دارد.

وی ادامه داد: سامانه «حلقه بیدار»ssr) ) که سامانه‌ای برای شنود و تحلیل اطلاعاتی است، به‌صورت کاملا بومی تولید شده که از قابلیت‌های آن می‌توان به پسیو و غیر قابل کشف بودن اشاره کرد.

امیر اسماعیلی درباره سامانه «همیار رهگیر» هم اظهار داشت: این سامانه قابلیت ارتقاء اشراف اطلاعاتی در مسایل هوانوردی را دارا است.

انتهای پیام/


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



  • یکتا گستر
  • قالب بلاگفا