افزایش تهدیدات منجر به وحدت و انسجام بیشتر ملت خواهد شد

ارتش  

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران:

افزایش تهدیدات منجر به وحدت و انسجام بیشتر ملت خواهد شد

 
 پایگاه مردمی ارتش ::رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش گفت: گفت: مردم ما چه در دوران انقلاب و چه در طول دفاع مقدس نشان داده‌اند که در برابر زورگویی‌ها تسلیم نمی شوند و هرچه تهدیدات بیشتر شود وحدت و انسجام ما بیشتر خواهد شد.
به گزارش پایگاه مردمی ارتشبه نقل از    دفاع پرس، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم، رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، صبح امروز در جمع کارکنان و سربازان مرکز آموزش 01 نیروی زمینی ضمن گرامیداشت 26 مرداد، سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی، اظهار داشت: 26 مرداد سالروز ورود فرزندان سلحشور ملت قهرمان ایران و رادمرادن شجاعی است که هویت و سربلندی را در دوران اسارت به نمایش گذاشتند.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش گفت: اسلام کامل‌ترین دین در میان ادیان الهی است؛ که به همه دوران‌های زندگی انسان نگاه ویژه و برنامه کاملی دارد، و هدف آن نیز سعادت انسان است، و یکی از این دوران‌ها که اسلام به آن اهمیت و ارزش قائل شده، دوران جوانی است.

وی ادامه داد: حضرت امام خمینی(ره) همواره مسئولین و دست‌اندرکاران را مورد خطاب قرار می‌دانند و از آنان می‌خواستند به هرشکل ممکن برای پیشرفت امور مربوط به جوانان برنامه‌ریزی کنند. امام راحل فرموده بودند "من به همه شما مسئولین و دست‌اندرکاران سفارش می‌کنم که به هر شکل ممکن وسایل ارتقای اخلاقی، اعتقادی، علمی و هنری جوانان را فراهم سازید، و آنان را تا مرز رسیدن به بهترین ارزش‌ها و نوآوری‌ها همراهی کنید، و روح استقلال و خودکفایی را در آنان زنده نگاه دارید"؛ امام(ره) در این زمینه وظایفی را برای مسئولین مشخص فرمودند که بسیار عمیق و راهبردی است.

حجت‌الاسلام آل هاشم افزود: از دیدگاه امام راحل (ره) راه‌های رشد و نقش‌آفرینی جوانان به‌عنوان نیروهای بالنده و پویا در این کشور باید هموار باشد. امام چاره اصلی جبران عقب‌ماندگی کشور را بازگشت به هویت انسانی و زنده ساختن روح توانایی و استقلال در جوانان می‌دانستند و برای نشان دادن نمونه‌های علمی و عملی این گزینه، جوانان غیور دوران دفاع مقدس را به یاد می‌آوردند.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در ادامه به توصیه‌های رهبر معظم انقلاب نسبت به جوانان اشاره کرد و افزود: ایشان تأکید دارند که پاسداری از  نظام اسلامی وظیفه همه جوانان است. جوانان نباید راه را گم کنند و باید در هرمسئولیتی که قرار بگیرند در راستای حفاظت از قانون اساسی قدم بردارند؛ فلذا امروز باید همه ما خط امام(ره) را دنبال کنیم که همان اطلاعت از ولایت و رهبری است.

به گفته حجت‌الاسلام آل هاشم، احساس مسئولیت، ایمان و بصیرت، امر به معروف و نهی از منکر، عدم تسلیم در برابر توطئه‌های دشمنان ازجمله نکاتی است که باید مورد توجه جوانان قرار گیرد.

وی در ادامه با اشاره به در پیش بودن هفته دولت و گرامی‌داشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر؛ از خدمات دولت به‌ویژه مجاهدان عرصه دیپلماسی قدردانی و خاطرنشان کرد: با توجه به توافق هسته‌ای که ان‌شاءالله به نتیجه نهایی برسد، یکی از آرمان‌های نظام، امام راحل، مقام معظم رهبری و شهدای انقلاب این است که در برابر دشمنان نباید تسلیم شد، و این همان کاری بود که تیم مذاکره‌کننده ما انجام داد.

رئیس سازمان عقیدتی ارتش افزود: امروز دشمنان برنامه‌ریزی گسترده‌ای را علیه نظام اسلامی انجام داده‌اند که بعد از توافق نهایی بتواند در این کشور نفوذ کرده و تأثیرگذار باشند؛ غافل از این که مردم ما همواره چه در دوران انقلاب و چه در طول دفاع مقدس نشان داده‌اند که در برابر زورگویی‌ها تسلیم نمی‌شوند و هرچه تهدیدات بیشتر شود وحدت و انسجام داخلی ما بیشتر خواهد شد.

حجت‌الاسلام آل هاشم در پایان با اشاره به منویات رهبر معظم انقلاب در دیدار با دانشجویان گفت: امروز ارتش که عمده نیروهایش را جوانان تشکیل می‌دهند، رسالت سنگینی برعهده دارد؛ چراکه هرساله خیل عظیمی از جوانان وارد ارتش می‌شوند و قطعاً محیط ارتش بر آنان تأثیرگذار است، و روحیه و شخصیت آنان را در سال‌های آتی زندگی شکل می‌دهد، و بدون تردید نحوه برخورد با سربازان نگرش و بینش آنان نسبت به نظام و کشور را می‌سازد، و در صورتی که این نگرش مثبت باشد، موجب بروز رفتارهایی مثبت در جهت خدمت به مردم و نظام خواهد بود.

انتهای پیام/

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



  • یکتا گستر
  • قالب بلاگفا