وجود بیش از 10 هزار کتاب با مضمون دفاع مقدس

ارتش  

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران:

وجود بیش از 10 هزار کتاب با مضمون دفاع مقدس

 
 
 پایگاه مردمی ارتش ::رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی گفت: بیش از 10 هزار کتاب در زمینه دفاع مقدس ارائه شده است؛ که شامل گزارش‌های میدانی، خاطرات و تجزیه و تحلیل‌هاست.

به گزارش  پایگاه مردمی ارتش به نقل از خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، غلامعلی حداد عادل رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی، صبح امروز در پنجمین همایش «اندیشه و قلم ارتش» اظهار داشت: اگر می‌خواهیم تعداد نویسندگان در ارتش به لحاظ کمّی و کیفی رشد کند، باید کتابخوانی و اهمیت دادن به کتاب در دانشکده‌های افسری گسترش یابد.

وی افزود: فرق نظامیان اهل قلم ما با نظامیان دیگر کشورها این است که نظامیان ما یک جنگ 8 ساله واقعی را تجربه کرده‌اند، و این می‌تواند یک سرمایه بزرگ و دستمایه‌ای با ارزش برای نگارش حقایق پدیده جنگ باشد.

رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی با بیان اینکه جنگ یک زلزله اجتماعی و دارای آثار تخریب‌کننده است، گفت: در جنگ بسیاری از واقعیات روان‌شناسانه یا جامعه‌شناسانه انسان آشکار می‌شود؛ که شاید هیچ‌گاه در شرایط عادی شاهد بروز چنین وضعیتی نباشیم.

حداد عادل بیان کرد: بنده چندین هزار صفحه از خاطرات آزادگان کشور را خوانده‌ام، و در برابر بزرگواری‌ها و دلاوری‌های آنان احساس کوچکی کردم.

این نماینده مجلس شورای اسلامی یکی از خصوصیات مهم اهل قلم در ارتش جمهوری اسلامی ایران را ثبت و ضبط خاطرات و ارائه آن به علاقه‌مندان عنوان کرد.

وی افزود: فعالیت‌های نویسندگان اهل قلم باعث شده تا امروز پس از گذشت چندین سال از جنگ تحمیلی، جامعه فرهنگی ما مجموعه و سرمایه عظیمی به نام ادبیات دفاع مقدس را داشته باشد.

حداد عادل تصریح کرد: امروز می‌توان گفت بدون اغراق بیش از 10 هزار کتاب در زمینه دفاع مقدس ارائه شده است؛ که شامل گزارش‌های میدانی، خاطرات و تجزیه و تحلیل‌هاست، و این میوه شیرین محصول تلاش اهل قلم در تبیین دفاع مقدس است.

رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی در پایان تأکید کرد: محیط ارتش باشد طوری باشد که رشد اندیشه، فکر و اهل قلم تحقق یابد.

انتهای پیام/


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



  • یکتا گستر
  • قالب بلاگفا