تأسیس «پژوهشکده عالی جنگ» در دافوس آجا/ خود اتکایی دانشگاه جنگ در حوزه استراتژی

ارتش  

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران:

تأسیس «پژوهشکده عالی جنگ» در دافوس آجا/ خود اتکایی دانشگاه جنگ در حوزه استراتژی

 
 
 پایگاه مردمی ارتش ::فرمانده دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش گفت: در این دانشگاه فضای لازم برای پیشکسوتان دفاع مقدس به‌منظور ارائه تجربیات آن دوران و همچنین تحلیل جنگ‌های منطقه‌ای ایجاد شده؛ تا در این زمینه به خود اتکایی و خود نوشتاری در حوزه استراتژی دست یابیم.
 

به گزارشپایگاه مردمی ارتشبه نقل از  خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، امیر سرتیپ دوم حسین ولی‌وند فرمانده دانشگاه جنگ ارتش (دانشگاه فرماندهی و ستاد آجا) صبح امروز در مراسم گرامی‌داشت هشتادمین سالروز تأسیس این دانشگاه، ضمن تقدیر از فعالیت‌های فرماندهان سابق دانشگاه دافوس اظهار داشت: در مدت تصدی مسئولیت خود در این دانشگاه سعی کردیم با تلاش خود امانت‌دار خوبی برای دستاوردهای گذشتگان خود باشیم، و تلاش لازم را در راستای ارتقای جایگاه علمی و اعتباری دانشگاه دافوس انجام دهیم.

وی ادامه داد: افتخار می‌کنیم که در این دانشگاه از تجربیات پیشکسوتان دوران دفاع مقدس بهره می‌بریم و در طول چهار و نیم سالی که بنده به‌عنوان فرمانده در خدمت دافوس بوده‌ام سنّت ترجمه را معلق کردیم و فضای لازم برای پیشکسوتان دوران دفاع مقدس به‌منظور ارائه تجربیات آن دوران و همچنین تحلیل جنگ‌های منطقه‌ای ایجاد شده؛ تا در این زمینه به خود اتکایی و خود نوشتاری در حوزه استراتژی دست یابیم.

امیر ولی‌وند با اشاره به بهره‌گیری از تجربه‌های هیئت‌های علمی دانشگاه‌های معتبر کشور همچون دانشگاه تهران و دانشگاه علامه در جهت توسعه علمی دانشگاه دافوس افزود: از تجربیات کشورهای دوست و همسایه همانند عمان، پاکستان، چین و روسیه نیز در مسیر دانش‌اندوزی استفاده کردیم، و مطمئنا دانشجویان خارجی که در دوره‌های مختلف مراحل آموزشی خود را در ایران گذرانده‌اند تجربیات خوبی را با خود به همراه برده‌اند.

فرمانده دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش اضافه کرد: در راستای توسعه فضای آموزشی، روند بازسازی و نوسازی را در دستور کار خود قرار دادیم، و در این رابطه دو الی سه هکتار از اراضی پشتیبانی منطقه سوم را دریافت کرده و در حال ایجاد فضای جدید هستیم؛ زیرا پس از تبدیل دانشکده به دانشگاه، به فضای بیشتری نیاز داریم.

وی بیان کرد: در حوزه نشر کتاب نیز فعالیت‌های مناسبی تدر دافوس آجا صورت گرفته است، و در این رابطه می‌توان به تألیف 60 عنوان کتاب در طول سه سال و نیم گذشته اشاره کرد؛ که غالب این کتاب‌ها در حوزه‌های درسی و غیر درسی، اما مرتبط با موضوع دافوس انجام شده است.

امیر ولی‌وند یادآور شد: در دو سال گذشته گروه جنگال (جنگ الکترونیک) و گروه سایبری را در دانشگاه فرماندهی و ستاد آجا راه‌اندازی کردیم و معتقدیم با تغییر در منازعات نوین، رویکرد ما نیز باید تغییر یابد؛ لذا پرداختن به این موضوع اهمیت ویژه‌ای دارد.

فرمانده دافوس آجا تأکید کرد: ما در این دانشگاه به دنبال برند و برچسب نیستیم؛ اما از سوی وزارت علوم و تحقیقات و همچنین سازمان سنجش آموزش کشور عنوان مطمئن‌ترین و سالم‌ترین دانشگاه را دریافت کرده‌ایم.

وی عنوان کرد: هفته گذشته مصوبه تأسیس پژوهشکده عالی جنگ را دریافت کرده‌ایم، و قرار است به زودی این پژوهشکده در دافوس تأسیس شود.

انتهای پیام/


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



  • یکتا گستر
  • قالب بلاگفا