حفظ نظام اسلامی بالاترین معروف است/تذکر لسانی وظیفه همگانی

ارتش  

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران:

 

 

 پایگاه مردمی ارتش ::رئیس سازمان حفاظت اطلاعات ارتش جمهوری اسلامی ایران ضمن تاکید بر این نکته که بالاترین معروف حفظ نظام جمهوری اسلامی است، گفت: امر به معروف هنگام برقراری امنیت در جامعه اتفاق خواهد افتاد.

 

به گزارش پایگاه مردمی ارتش به نقل از   خبرنگار مهر، امیر سرتیپ محمد حسن حبیبیان پیش از ظهر سه شنبه در چهاردهمین همایش منطقه ای امر به معروف و نهی از منکر ارتش جمهوری اسلامی که در تالار کوثر لشکر ۵۸ تکاور ذوالفقار شاهرود برگزار شد بالاترین معروف ها را حفظ نظام اسلامی دانست و افزود: باید اصول اولیه در امر به معروف و نهی از منکر رعایت شود.

به گفته وی اولین قدم در امر به معروف و نهی از منکر این است که نسبت به منکر احساس بدی داشته باشیم و معروف را بپذیریم و سخت ترین مرحله، تذکر لسانی است و وارد عمل می شود گاه این عمل رفتاری مانند عملکرد ابا عبدالله الحسین (ع) است که رزمندگان اسلام در دفاع مقدس نمونه آن را به نمایش گذاشتند و گاهی با عمل خود ما انجام می شود.

شاهرود

امروز تشخیص معروف و منکر سخت شده است

رئیس سازمان حفاظت اطلاعات آجا، شناخت بایدها و نبایدها در امر به معروف و نهی از منکر را ضروری خواند و خاطرنشان کرد: تکریم، احترام، شناخت معروف و منکر و تذکر از پذیرش فضایی ایجاد می کند که می توان موضوع را منتقل کرد.

حبیبیان با یادآوری این مطلب که امروز به دلیل افزایش سرعت انتقال اطلاعات و تغییرات موضوعات تشخیص معروف و منکر سخت شده است، تصریح کرد: تجسس، تکبر،تهدید و ... خودشان منکر هستند و نمی توان از آنها برای نهی از منکر استفاده کرد بنابراین جزء نبایدهای آمران قرار می گیرد.

وی با اشاره به اینکه هماهنگی مطلوب بین سامانه فرماندهی عقیدتی و سیاسی فراهم شده است، عنوان کرد: شرایط مطلوب آماده برای خدمتگزاری است و از این موقعیت ها برای افزایش توان رزم استفاده کنید چرا که تهدید همیشه متوجه نظام است و وقتی عملی می شود که ما قدرت نداشته باشیم.

تذکر لسانی وظیفه همگانی

نماینده ولی فقیه در آجا نیز تذکر لسانی را وظیفه همگانی معرفی کرد و ابراز داشت: هدف از برگزاری این چنین همایش هایی بروز آوری اطلاعات فعالان عرصه امر به معروف و نهی از منکر، شناخت مصادیق نوین معروف و منکر در سطح جامعه، تبیین جایگاه این مسئله مهم در کوی ها، تالارها، بیمارستان ها و اماکن ورزشی آجا است.

حجت الاسلام محمد علی آل هاشم ارائه خط مشی جدید سازمان در زمینه امر به معروف و نهی از منکر، ایجاد انگیزه در عوامل اجرایی آمر و ناهی، اجرایی کردن اهداف سازمان توسط آمران و ناهیان، ترغیب و تشویق جوانان فعال و برتر کوی های سازمانی و معرفی به عنوان جوانان نمونه و شناخت عوامل موفقیت آفرین این جوانان را از دیگر اهداف این همایش دانست.

به گفته وی اگر به پیشگیری اهمیت بیشتری داده شود قبل از آن که به فکر درمان باشیم، در اینصورت دیگر منکری به وجود نمی آید که بخواهیم به مقابله با آن بپردازیم پس اصل اول پیشگیری است نه درمان.

شاهرود

گاهی روش های غیر مستقیم امر به معروف اثرگذار ترند

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی آجا بررسی و ریشه یابی برای از بین بردن زمینه های منکر را در دستور کار آمران خواند و اظهار داشت: تنها اقدام مستقیم فایده ندارد، باید از روش های غیر مستقیم نیز بهره برد گاهی اثر این نوع برخوردها از اثر برخوردهای مستقیم بسیار بیشتر است.

آل هاشم اقدام همه جانبه برای رسیدن به هدف، پرهیز از سخت گیری های بی جا، شروع کردن کار از نزدیکان، جلب اعتماد، اخلاق حسنه، استفاده از ابزارهای گوناگون در برخوردهای دوستانه، استدلال و منطق در امر و نهی را از دیگر ضروریات کار آمران و ناهیان خواند.

وی ضمن تاکید بر اینکه در امر به معروف و نهی از منکر باید از افراد با حرمت استفاده کرد و اجازه نداد عزت نفس افراد شکسته شود، بیان داشت: تذکر نباید در جمع باشد و طوری نباشد که نتیجه عکس بدهد.

رمز شکوفایی انقلاب امر به معروف و نهی از منکر

نماینده ولی فقیه در آجا یکی از رموز شکوفایی انقلاب را امر به معروف و نهی از منکر معرفی و خاطر نشان کرد: این موفقیت ها در مرحله های مختلف به برکت امر به معروف و نهی از منکر در عرصه هسته ای هم صورت گرفته و مجاهدان عرصه دیپلماسی توانستند به آن دست پیدا کنند.

آل هاشم تاکید کرد: دشمنان حقانیت نظام جمهوری اسلامی ایران برای بهره برداری از انرژی هسته ای را اعتراف کردند و این جز با مقاومت در سایه شهادت و ایستادگی رزمندگان، ارتش غیور، سپاه جان برکف، بسیج همیشه در صحنه بدست نیامده است.

شاهرود

بیش از ۶۰۰  نفر در آجا دوره تخصصی امر به معروف را پشت سرگذاشتند

معاون نظارت و ارزشیابی عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز یکی از مهمترین ویژگی های حکومت صالحان را بعد از نماز و اعطای زکات طبق فرموده قرآن امر به معروف و نهی از منکر معرفی و تصریح کرد: توفیقاتی که ارتش در زمینه احیاء فریضه امر به معروف و نهی از منکر به دست آورده با افتخار ثابت می کند که پیشقدم و پیشگام از سایر نیروهاست.

حجت الاسلام مشهوری با بیان این مطلب که از ۱۶۹ مجمتمع مسکونی و کوی سازمانی ۱۳۶ منطقه واحد فعال امر به معروف و نهی از منکر دارند و ۳۲ منطقه دیگر به دلیل جمعیت کم و عدم احساس ضرورت فاقد اینچنین واحدی هستند، گفت: در ارتش جمهوری اسلامی ایران بیش از ۶۰۰ نفر دوره تخصصی امر به معروف و نهی از منکر را پشت سر گذاشته اند.

وی با یادآوری اینکه ۲۹۱ نفر خانم و ۳۲۹ نفر آقا اعم از شاغل، بازنشسته، همسر کارکنان و ... در این دوره ها شرکت داشته اند، افزود: از دو روز قبل همایش کلاس های تخصصی و کارگاه های آموزشی با انجام بحث های تخصصی توسط مربیان بومی با موفقیت تمام به انجام رسید.

۹۶درصد فارغ التحصیلان علوم اجتماعی تئورسین های علیه نظام دینی هستند

امام جمعه شاهرود نیز در این مراسم ضمن تاکید بر این مطلب که ۹۶ درصد خروجی های علوم اجتماعی دانشگاه ها تئورسین های علیه نظام دینی هستند، عنوان کرد: متاسفانه اگر نگاه کنید بین این افراد حتی یک مقاله درباره امر به معروف و نهی از منکر نگاشته نشده است.

به گفته حجت الاسلام محمود ترابی مدرنیسم گرفتار فرهنگ غرب گرایی شده و توجیه کل در همه رفتارهای فرهنگ غربی به کسی ربطی ندارد، است چرا که تمدن ها برای این که آسانتر به انجام کارها برسند از برخورد با رفتارهای غلط اجتماعی پرهیز می کنند و به عبارتی حتی امر به منکر هم دارند.

وی در خاتمه ضمن تاکید بر اینکه هر چه جامعه بیشتر تحت تاثیر مدرنیسم قرار بگیرد امر به معروف و نهی از منکر در آن بی اثرتر می شود، ابراز داشت: تا زمانی که فرزندان ما احساس وابستگی و عدم جدایی از خانواده را داشته باشند می توان آن ها را مورد نهی قرار داد اما به محض اینکه احساس تعلق کم شد و به راحتی توانست از خانواده جدا شود جامعه پذیری کاهش، هنجار شکنی افزایش و توان امر به معروف و نهی از منکر در جامعه رو به افول می رود.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



  • یکتا گستر
  • قالب بلاگفا