رادار راهبردی پدافند هوایی دهم شهریور در طبس عملیاتی می‌شود/ «پیامبر اعظم(ص)» پروژه جدید پدافند هوای

ارتش  

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران:

رادار راهبردی پدافند هوایی دهم شهریور در طبس عملیاتی می‌شود/ «پیامبر اعظم(ص)» پروژه جدید پدافند هوایی

 

 
 پایگاه مردمی ارتش ::فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء(ص) گفت: دهم شهریور ماه امسال یک رادار راهبردی هزار کیلومتری با قابلیت شناسایی اهداف هوایی در کسری از ثانیه، در طبس مستقر خواهد شد.
 

به گزارشپایگاه مردمی ارتش به نقل از   خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، امیر سرتیپ فرزاد اسماعیلی فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء(ص) در حاشیه مراسم گرامیداشت شهدای سایت راداری سوباشی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در دهم شهریور ماه سال جاری یک رادار راهبردی در یکی از مناطق استراتژیک کشور که یک بار هم استکبار جهانی در آن نقطه اسیر توفان سهمگینی شده است، (طبس) نصب خواهد شد.

وی در خصوص مختصات این رادار گفت: این رادار راهبردی قریب هزار کیلومتر برد هوایی دارد و می‌تواند اهدافی چون ریزپرنده‌ها، موشک‌های بالستیک و هواپیماهای پهن‌پیکر را در کسری از ثانیه شناسایی کند.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی افزود: همچنین پروژه پیامبر اعظم(ص) با عنوان «SOC» که بومی شده و نام دیگر آن فرماندهی و کنترل است، به‌دست متخصصان توانمند وزارت دفاع و با مشارکت قرارگاه پدافند هوایی به ثبت رسیده است.

امیر اسماعیلی با اشاره به توانمندی‌های قرارگاه پدافند هوایی تصریح کرد: پدافند که به‌صورت 24 ساعته آسمان کشور را رصد می‌کند، برای مواجهه با دشمنان، آماده و دست به ماشه است، و قبل از اینکه دشمن به مرزهای ما ورود کند آسمان را برایش جهنم خواهیم کرد.

انتهای پیام/


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



  • یکتا گستر
  • قالب بلاگفا