رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش:روحانیتِ یک فرد روحانی باعث جذب انسانها به او می شود

ارتش  

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران:

 

 پایگاه مردمی ارتش ::حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم، در جمع روحانیون پیشکسوت و روسای عقیدتی سیاسی های یکان های ارتش در تهران گفت: یک فرد روحانی با روحانیتش می تواند انسانها را جذب کند.

 

به گزارشپایگاه مردمی ارتش به نقل ازروابط عمومی ارتش، حجت الاسلام آل هاشم  با حضور روحانیون پیشکسوت و روسای عقیدتی سیاسی های یکان های آجا در تهران در مرکز همایش های کوثر سازمان عقیدتی سیاسی ارتش برگزار شد، به تبیین ویژگی های یک روحانی موفق پرداخت و گفت: یکی از ویژگی های یک روحانی موفق مقبولیت و محبوبیت او در مجموعه ایست که در آن حضور دارد.

او در ادامه یکی دیگر از ویژگی های یک روحانی موفق را مُدارا و انس با مردم دانست و افزود: یکی از عنایات خداوند متعال به پیامبر گرامی اسلام این بود که قلب نازنین حضرت نسبت به مردم رئوف و مهربان بود به نحوی که رسول اکرم از درد و رنج مردم ناراحت می شدند. لذا روحانیون نیز که پیرو راه پیامبر گرامی اسلام هستند باید با مردم انس داشته و شریک درد و رنج آنها باشند.

نماینده ولی فقیه در ارتش لزوم رفتار روحانیون با مردم را به گونه ای دانست که باعث شود مردم  مایل و راغب معاشرت با روحانیون باشند و آنها را از خود بدانند.

آل هاشم یکی دیگر از ویژگی های روحانی موفق را حُسن خُلق دانست و گفت: از ویژگی های بارز رسول گرامی اسلام اخلاق حسنه ایشان بود که نقش عمده ای در جذب و شیفتگی مردم به دین اسلام و رسول اکرم داشت.

وی یکی دیگر از ویژگی های روحانی موفق را اخلاص نامید و گفت: اخلاص نخستین و ضروری ترین چیزی است که یک عالم و مُبلغ دینی باید مورد توجه قرار بدهد. یعنی یک روحانی باید اعمال خود را از آنچه مربوط به غیر خداست پاک و منزه گرداند. 

تواضع یکی دیگر از ویژگی هایی بود که رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش از آن برای کسب موفقیت توسط فرد روحانی به آن اشاره کرد و افزود: بدون تردید زیباترین ویژگی یک انسان تواضع و فروتنی است که برای تمامی انسانها پسندیده است و برای یک روحانی پسندیده تر و زیباتر. البته این تواضع باید برای خدا باشد نه برای خوشایند افراد.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش یکی دیگر از ویژگی های یک روحانی موفق را عشق و ایمان به کار روحانی دانست و گفت: رهبری روحانی و معنوی بر مردم به ویژه جوانان نیازمند عشق و علاقه خاص به انجام کار روحانی دارد. لذا عدم وجود اعتقاد به روحانیت در کارها توسط یک فرد روحانی باعث می شود افراد جذب او نشوند و بالطبع روحانی که کسی جذب او نشود نمی تواند در اهدافش موفق باشد.

حجت الاسلام آل هاشم ساده زیستی و دوری از تجملات را نیز از دیگر ویژگی های یک روحانی موفق برشمرد و گفت: زهد و ساده زیستی یکی از ویژگی های بارز پیامبر گرامی اسلام (ص) و ائمه اطهار(ع) بود که باعث شد حضرت رسول و ائمه اطهار خود را از مردم و در کنار مردم بدانند. روحانیون نیز که کار و وظیفه اشان همان ادامه راه پیامبر و امامان معصوم می باشد باید به این صفت متبرک بوده و ساده زیست باشند.

صبر و بردباری از دیگر ویژگی هایی بود که رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در پایان سخنان خود برای یک روحانی موفق نام برد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



  • یکتا گستر
  • قالب بلاگفا