حضور ناوگروه ۳۴ در تنگه باب‌المندب مشت محکمی بر دهان یاوه‌گویان بود

ارتش  

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران:

حضور ناوگروه ۳۴ در تنگه باب‌المندب مشت محکمی بر دهان یاوه‌گویان بود

 
 
 پایگاه مردمی ارتش ::فرمانده نیروی دریایی ارتش حضور ناو گروه سی و چهارم نداجا در تنگه باب‌المندب را مشت محکمی بر دهان یاوه‌گویانی دانست که مدعی دادن تذکر به ایران برای ترک منطقه بودند.
 
به گزارش پایگاه مردمی ارتش به نقل از   گروه دفاعی امنیتی دفاع پرس  ، امیر دریادار حبیب‌الله سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی در آیین استقبال از ناوگروه ۳۴ نداجا و بدرقه ناوگروه ۳۵ این نیرو که در منطقه یکم دریایی بندرعباس برگزار شد، گفت: از ویژگی‌های مأموریت ناوگروه ۳۴ این نیرو علاوه بر تأمین امنیت خطوط مواصلاتی و کشتیرانی، رصد و شناسایی یگان‌های شناور عبوری در خلیج عدن و تنگه باب‌المندب بود.

وی با بیان اینکه حضور ناو گروه سی و چهارم در تنگه باب‌المندب مشت محکمی بود بر دهان یاوه‌گویان افزود: بسیاری از کشورها تصور می‌کردند با وضعیت و شرایط حاکم بر منطقه، آن محدوده را ترک می‌کنیم، اما ما با اقتدار بیشتر حضور پیدا کرده و به جهان اعلام کردیم علاوه بر مبارزه با تروریسم دریایی و برقراری امنیت خطوط مواصلاتی، با اقتدار از منافع نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دفاع می‌کنیم، دریانوردی را مطابق قوانین بین‌المللی ادامه می‌دهیم، و پرچم پر افتخار کشورمان را در آب‌های آزاد به اهتزاز در می‌آوریم.

فرمانده نیروی دریایی ارتش در ادامه با تأکید بر اینکه قطعاً حضور تاریخی ناوگروه ۳۴ در این شرایط در جریره افتخارات نیروی دریایی راهبردی ارتش به ثبت خواهد رسید، خاطرنشان کرد: کسانی که با یاوه‌گویی گفتند ما به ایران تذکر دادیم که منطقه را ترک کند، با قاطعیت به آن‌ها جواب دادیم، شما که هستید که بخواهید به ما تذکر دهید.

دریادار سیاری یکی از ویژگی‌های ناوگروه ۳۴ را ۲ ماه دریانوردی مستمر بدون پهلوگیری در بنادر کشورهای خارجی دانست و اذعان داشت: انجام این مأموریت در راستای ارتقا توان رزمی، استمرار حضور در دریاهای دوردست و بالا بردن توان نیروی دریایی راهبردی ارتش توأم با ارسال پیام صلح و دوستی به کشورهای منطقه صورت گرفته، و البته استمرار حضور در دریا نشان از توانمندی کارکنان و میزان بالای عشق، آموزش، دانش و علاقه‌مندی آنان به دریاست.

وی حضور غرورآفرین نداجا در آب‌های آزاد و بین‌المللی را موجب افتخار و از مولفه‌های راهبردی بودن این نیرو دانست و گفت: تا پیش از صدور فرمان فرماندهی معظم کل قوا مبنی بر حضور در آب‌های دوردست، نیروی دریایی به‌عنوان یک نیروی محدود به آب‌های سرزمینی شناخته می‌شد، که تنها مأموریت‌هایش به حضور در خلیج فارس، تنگه هرمز و جنوب چابهار محدود بود.

فرمانده نیروی دریایی ارتش در پایان ابراز داشت: با توکل بر خداوند و به محض صدور فرمان از جانب سلسله‌مراتب انشاءالله در آینده پا را فراتر از مأموریت‌های کنونی گذاشته و در اقیانوس اطلس هم حضور خواهیم یافت؛ کما اینکه تاکنون توانسته‌ایم با عبور از خط استوا در آبهای هند جنوبی و دریای چین و همچنین با عبور از کانال سوئز در دریای مدیترانه حضور پیدا کنیم.

گفتنی است ناوگروه ۳۴ نداجا متشکل از ناو جمهوری اسلامی ایران بوشهر و ناوشکن جمهوری اسلامی ایران البرز در مدت مأموریت خود ۴ مورد درگیری مستقیم با دزدان دریایی و نجات کشتی‌های تجاری  و نفتکش کشورمان را به ثبت رساند.

انتهای پیام/

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



  • یکتا گستر
  • قالب بلاگفا