احداث نمایشگاه و موزه نهاجا در آینده نزدیک

ارتش  

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران:

احداث نمایشگاه و موزه نهاجا در آینده نزدیک

 

 
 
 پایگاه مردمی ارتش ::جانشین فرمانده نیروی هوایی ارتش گفت: به زودی نمایشگاه و موزه نهاجا با نمایش بیش از 61 نوع هواپیما که شامل اولین پرنده تا هواپیماهای موجود خواهد بود، در پایگاه شهید لشگری ساخته خواهد شد.

 به گزارش پایگاه مردمی ارتش به نقل از  گروه دفاعی امنیتی دفاع پرس  ، امیر سرتیپ خلبان علیرضا برخور جانشین فرمانده نیروی هوایی ارتش با اشاره به تلاش‌های این نیرو برای احداث نمایشگاه و موزه نهاجا اظهار داشت: برای احداث حدود پنج سال است که در صدد بودیم در پادگان قلعه‌مرغی که جزو تاریخ هوانوردی و اولین جایی است که تجهیزات پرنده (هواپیما) در آن ظهور کرد، نمایشگاه و موزه نیروی هوایی را احداث کنیم، ولی تاکنون موفق به انجام این کار نشده بودیم.

وی در ادامه با بیان این که قرار شده در یکی از رمپ‌های جنوبی فرودگاه مهرآباد، این نمایشگاه را احداث کنیم، افزود: در این نمایشگاه بیش از 61 نوع هواپیما که شامل اولین هواپیمای به پرواز درآمده در ایران تا هواپیماهای موجود، مانند هواپیماهای سوخت‌رسان 747، 707، ترابری سی 130، فرنشیپ و دیگر پرنده‌ها خواهد بود، به نمایش عموم گذاشته می‌شود.

جانشین فرمانده نیروی هوایی ارتش تصریح کرد: برای مشارکت در احداث این نمایشگاه که حدود 11هزار متر مربع وسعت خواهد داشت، 9 سازمان داوطلب بودند، که ما با بنیاد تعاون ارتش صحبت کردیم و از آنها خواستیم که بررسی‌هایشان را انجام دهند.

امیر برخور افزود: در این نمایشگاه سالنی در نظر گرفته شده که تاریخچه نیروی هوایی در آن به نمایش در خواهد آمد. ضمن اینکه  موزه  فعلی نهاجا که در ستاد این نیرو قرار دارد نیز به نمایشگاه و موزه هوایی منتقل خواهد شد.

وی ادامه داد: در این نمایشگاه، غرفه‌ای که نقش نیروی هوایی در هشت سال دفاع مقدس و عملیات‌های این نیرو را به نمایش خواهد گذاشت نیز تعبیه شده است، و در این راستا دفتر مطالعات نهاجا بیش از 40 کتاب در دست تألیف دارد.

جانشین فرمانده نیروی هوایی ارتش بیان کرد: در این غرفه، بخشی از عملیات‌های نیروی هوایی به‌صورت تصویری و  همراه با موزیک‌های حماسی به نمایش گذاشته می‌شود.

امیر برخور افزود: در کنار این نمایشگاه، غرفه‌هایی برای تفریح و سرگرمی، استراحت، پارکینگ و همچنین فضای سبز در نظر گرفته شده است.

جانشین فرمانده نهاجا در پایان اظهار امیدواری کرد که این نمایشگاه  در مهر ماه سال جاری افتتاح شود.

انتهای پیام/


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



  • یکتا گستر
  • قالب بلاگفا